Welke vervolgopleiding na psychologie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Welke vervolgopleiding na psychologie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 14:12

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje mijn hoofd te breken over wat ik ga verder studeren volgend jaar.
Er bestaat ontzettend veel, en ik vind ook veel interessant. Maar ja het moet natuurlijk toch wel een beetje een meerwaarde zijn als ik daarna op de arbeidsmarkt terecht kom.

Op het einde van dit jaar studeer (hopelijk) ik af als master in de klinische psychologie (5 jarige studie). De arbeidsmarkt met psychologen is redelijk verzadigd dus wil ik toch wel graag iets 'extra' kunnen bieden en bovendien wil ik zelf ook wel graag nog bijleren.

Maar wat?
Ik heb al gedacht aan een andere master opleiding binnen de psychologie(bedrijfs- en arbeidspsychologie), master onderwijspedagogie, master sociaal werk of specifieke lerarenopleiding.
Dit is heel uiteenlopend maar het spreekt mij allemaal wel aan.
Maar wat dan? Ik weet het niet meer :p

Dus ik hoop dat hier ervaringsdeskundigen mij iets meer kunnen vertellen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke vervolgopleiding na psychologie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:55

Ik verplaats je topic van Leven Zonder Paarden naar School, Studie en Werk omdat je vraag over een opleiding gaat.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Welke vervolgopleiding na psychologie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:05

Ik zit nu in mijn 3e bachelor psychologie, ben als masteropleiding nog aan het twijfelen tussen neuropsychologie en klinische, maar weet wel dat ik na mijn master graag iets met seksuologie wil gaan doen.
Het is een behoorlijk interessante opleiding en er is ontzettend veel vraag naar. Dit om combinatie met een masterdiploma psychologie om je wellicht overal wel binnen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:11

De huidige opleidingen waaraan je denkt verkopen volgens mij ook niet goed op de arbeidsmarkt. Waarom geen master in de statistiek? Volgens mij heb je dan veel meer kansen op de arbeidsmarkt :-)

Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:47

Riel schreef:
De huidige opleidingen waaraan je denkt verkopen volgens mij ook niet goed op de arbeidsmarkt. Waarom geen master in de statistiek? Volgens mij heb je dan veel meer kansen op de arbeidsmarkt :-)


Omdat mijn interesse daar helemaal niet naartoe gaat :)

Seksuologie is inderdaad wel een optie. Maar geven ze jammer genoeg niet aan de universiteit waar ik nu studeer, ik zou eens moeten kijken waar dit wel gegeven wordt.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:52

Begrijpelijk :-). Dan zou ik gaan voor een master in de bedrijfs- en arbeidspsychologie. Dan ben je een toegevoegde waarde op personeelsdiensten, in managementfuncties, in directiefuncties en in de gehele sociale sector. Tevens kan je ook eens zien of een master richting de economie iets voor je kan zijn.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Welke vervolgopleiding na psychologie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:38

Ik volg momenteel een postgraduaatsopleiding 'interventies met assistentie van dieren', afstudeerrichting 'psychotherapie met assistentie van dieren' aan het Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy (BIAAT). Bijzonder interessant en boeiend!
Het is afstandsonderwijs, contactmomenten met docenten voornamelijk via skype. Daardoor kan het bijvoorbeeld ook gevolgd worden vanuit andere landen dan België. Er zijn bij ons ook studenten uit bijvoorbeeld Nederland en Spanje. Naast theoretisch is het ook praktijkgericht. Vanaf het eerste jaar loop je stages. Ik zit momenteel in mijn eerste module en ga volgend weekend starten aan mijn eerste stage binnen een organisatie die aangepast en therapeutisch paardrijden aanbiedt. Heel spannend, maar wel veel zin in!
Als je meer wil weten, stuur dan maar een pbtje!

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke vervolgopleiding na psychologie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:40

Een onderzoeksmaster. Of als promovendus aan de slag? Aan de goede onderzoekers is altijd behoefte en de overstap naar de klinische kant is met een dr titel voor je naam ook nog goed te doen.

Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 16:45

troi schreef:
Een onderzoeksmaster. Of als promovendus aan de slag? Aan de goede onderzoekers is altijd behoefte en de overstap naar de klinische kant is met een dr titel voor je naam ook nog goed te doen.


Promovendus?
Is dat iets als een doctoraat dan? Het is een term die ik niet ken :) Bestaat dit in België?

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:17

ElineBungle schreef:
troi schreef:
Een onderzoeksmaster. Of als promovendus aan de slag? Aan de goede onderzoekers is altijd behoefte en de overstap naar de klinische kant is met een dr titel voor je naam ook nog goed te doen.


Promovendus?
Is dat iets als een doctoraat dan? Het is een term die ik niet ken :) Bestaat dit in België?


Ik denk dat in belgie idd zo heet, je PhD binnen halen.