Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:53

O wat een gigantisch genante dingen komen er voorbij :').

Ik had ook ooit een klant van een jaar of 80 aan de kassa, die aan me vroeg of ik een Flippie had.
'Een Flippie?' :o?
'Ja, een vrijer.'
'Ik heb inderdaad een vriend.'
'Nou, dan zal hij wel vaak van je snoepen want je ziet er zo leuk uit.'

Tja.. toen stond ik ook even met mijn bek vol tanden.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 16:57

Het ligt er bij mij ook wel aan uit wiens mond het komt.

Wij hebben hier een hele grote groep gehad, 200 man, van de gemeente den haag. Dit waren allemaal 'papier prikkers, en vuilnis ruimers' en (voor een groot deel) een bepaald type mensen, maar ik heb ontzettend hard gelachen.
Er waren heel veel mensen die de activiteiten niet wilden doen en alleen kwamen eten "want anders moesten ze gaan werken", je moet mensen 3 keer vertellen waar ze koffie kunnen halen, of waar ze naartoe moeten, om ze een half uur later nog rond te zien wandelen zonder te weten waar ze nu naartoe moeten (dit heb je dan al een aantal keer verteld). Blijkbaar zat er een vrouwtje tussen waarvan de dochter bij mij op de basisschool zat (inmiddels ben ik 22 dus is al even geleden haha). Zij herkende mij, en riep: heeeeeeee schat!!! Hoe is het?!! Ja je herkent me niet meer he?!
Onwijs enthousiast was ze, moest erg lachen toen ze mijn reactie zag. Nadat ze vertelde wie haar dochter was ging er ver weg een belletje rinkelen. Mijn collega die naast mij stond keek me een beetje scheef aan waarna we allebei behoorlijk hebben moeten lachen.

Mijn toppunt van die dag was dat er een grote donkere man, met lang haar en vlechtjes, wat dikker, op mij af kwam lopen en heel vrolijk en hard riep: He schat! Waar zijn de wc's?!

Ik heb ontzettend gelachen die dag. Dus naast mensen die om de gekste dingen kunnen zeuren heb je ook mensen die je dag een beetje opfleuren door hun enthousiasme of opmerkingen.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:58

Ohhh leuk topic!! Ik heb meerdere keren dit soort dingen gehad :')

Ik werk bij een supermarkt, achter de kassa.
Het was herfstvakantie. Ik moest toen bijna elke dag werken. Op een dag kwam er een man (van hem is bekend dat hij vaak aan de drugs zit) langs. Ik was wat aan het vullen bij de dierenvoeding. Die man pakte een groot hondenhok, en zei op een beetje een rare toon: 'zo weet je maar dat ik een grote hond heb.' Ik lachte maar wat, want ik begreep t niet echt.
De dag daarna kwam hij bij me aan de kassa. Er stonden nog 2 mensen achter hem in de rij. Hij keek me wat raar aan, en zei toen: 'weet je nog dat ik een grote hond heb?' Ik twijfelde wat en zei dat ik dat nog wel wist. 'Wil je hem zien?' Vroeg hij toen... en toen begon hij z'n gulp los te maken... ik heb nog nooit zo snel de leiding geroepen _O- het was heel beschamend allemaal, op werk hebben ze het er nog steeds over :')

Ik heb nog meer dingen, maar moet eerst even gaan, typ ze later wel :))

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 17:06

Larissajulia schreef:
Ohhh leuk topic!! Ik heb meerdere keren dit soort dingen gehad :')

Ik werk bij een supermarkt, achter de kassa.
Het was herfstvakantie. Ik moest toen bijna elke dag werken. Op een dag kwam er een man (van hem is bekend dat hij vaak aan de drugs zit) langs. Ik was wat aan het vullen bij de dierenvoeding. Die man pakte een groot hondenhok, en zei op een beetje een rare toon: 'zo weet je maar dat ik een grote hond heb.' Ik lachte maar wat, want ik begreep t niet echt.
De dag daarna kwam hij bij me aan de kassa. Er stonden nog 2 mensen achter hem in de rij. Hij keek me wat raar aan, en zei toen: 'weet je nog dat ik een grote hond heb?' Ik twijfelde wat en zei dat ik dat nog wel wist. 'Wil je hem zien?' Vroeg hij toen... en toen begon hij z'n gulp los te maken... ik heb nog nooit zo snel de leiding geroepen _O- het was heel beschamend allemaal, op werk hebben ze het er nog steeds over :')

Ik heb nog meer dingen, maar moet eerst even gaan, typ ze later wel :))


Hahahaha bij ons (toen we nog plus waren, inmiddels zijn we overgenomen door hoogvliet) kwamen er ook altijd veel verslaafden, zowel drank als drugs maar inmiddels zie je ze eigenlijk niet meer. Maar nog nooit zo iets mee gemaakt. Wel een man gehad die ontzettend begon te schelden omdat hij zijn goedkope blikje bier niet kon betalen..

Bij mij komen er nu ook zomaar ineens allemaal dingen opzetten aan de hand van berichten die hier worden geplaatst hoor. Die me er ineens weer aan doen denken.

Bij ons komt ook altijd een chineze vrouw die bij ons bekend staat als vervelend. Als je zegt die vervelende Chinees is er weer weet iedereen over wie het gaat. Komt altijd voor de baby voeding, heeft een vervelend zoontje die altijd aan het huilen is, zij zit altijd met haar neus in dr telefoon en is dr kind dan kwijt. Jochie spreekt geen Nederlands dus wij hebben wel eens een half uur met een huilend ventje opgescheept gezeten die ons niet begreep omdat hij zijn moeder kwijt was.
Maar die vrouw sloft heel erg. Zo moest ze eens een doos pakken en ging hier rennend naartoe, maar wel sloffen. Vervolgens op dezelfde manier weer terug. Mijn collega en ik hebben nog net niet op de grond gelegen van het lachen. :=

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:09

Ik werkte in een sportzaak met badmode afdeling... Dat was soms echt afzien! Ik kan me nog een 50+ jarige man, zeer gezet met een enorme buik in een maatje S Speedo herinneren... Hij kwam uit het hokje, schudde met zijn kont en vroeg of deze toch wel strak genoeg zat (erg strak ja...). Ook een oudere vrouw (70+) die het hokje niet uit durfde met haar zwempak, haar oplossing --> mij in dat piepkleine pashokje trekken (max 1 m2). Achteraf wel om kunnen lachen gelukkig!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:29

Ik had voornamelijk vervelende collega's, lol :D

Werkte tijdens mijn studie bij een tankstation, enorm leuk werk en tof team! Je ziet een hoop mensen en het station lag aan de snelweg, vlakbij een erg druk punt. Nu was ik al een tijdje met een meisje aan het appen, alleen hield ik de boot wat af en mijn collega wist dit.

Tijdens het werk kreeg ik opeens een appje, ze was in de buurt. Ik ben natuurlijk gelijk de koelcel ingeschoten om het drank bij te gaan vullen. Ik was alleen even vergeten dat mijn baas nogal van de technologische snufjes is, hij vond het nodig een intercom te plaatsen (vraag me niet waarom).

5 minuten later, tijdens de drukke lunch-spits, hoor ik opeens aan alle kanten de stem van mijn collega: "Wil Patrick zich melden bij de informatiebalie, zijn date is zojuist gearriveerd!"

_-:(

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:48

Ik werk wel eens wat bij in de horeca. Altijd gewoon netjes gekleed nooit niet te bloot o.i.d. want dan weet je toch dat er opmerkingen komen van zatte (oudere) mannen.

Ooit stond ik rustig achter de toog, met een paardenstaart. Vroeg een man aan mij, mag ik eens aan je staart trekken? Ik zeg uiteraard van 'nee doe maar niet'. Antwoord hij: Jij anders wel aan de mijne hoor!

Oh ik was zooo gedegouteerd, echt wat die er uit durven slagen zo vies. Was ook echt een vies figuur, altijd super bezopen en onverzorgd, echt vuil!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 18:05

Ailill schreef:
Ik had voornamelijk vervelende collega's, lol :D

Werkte tijdens mijn studie bij een tankstation, enorm leuk werk en tof team! Je ziet een hoop mensen en het station lag aan de snelweg, vlakbij een erg druk punt. Nu was ik al een tijdje met een meisje aan het appen, alleen hield ik de boot wat af en mijn collega wist dit.

Tijdens het werk kreeg ik opeens een appje, ze was in de buurt. Ik ben natuurlijk gelijk de koelcel ingeschoten om het drank bij te gaan vullen. Ik was alleen even vergeten dat mijn baas nogal van de technologische snufjes is, hij vond het nodig een intercom te plaatsen (vraag me niet waarom).

5 minuten later, tijdens de drukke lunch-spits, hoor ik opeens aan alle kanten de stem van mijn collega: "Wil Patrick zich melden bij de informatiebalie, zijn date is zojuist gearriveerd!"

_-:(


Haha ik denk dat als ik dit doe op mijn werk ik mijn spullen mag inleveren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:16

Ik zat een keer verkouden achter de kassa en was net klaar met afrekenen.
Dus hup, de volgende klant!
'Goede--ag.. Whoops..'
Door mijn verkoudheid viel mijn stem weg bij het woordje 'middag'.

Elke volgende keer dat de klant bij mijn kassa kwam zei de klant met een gekke stem 'goedeag'.
Tot het vervelende aan toe :=

Maarja, zulke dingen blijf je houden met kassawerk!

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:33

Ik heb altijd een klant aan m'n kassa staan die denkt dat ie o zo lollig is door het riedeltje van de flinstones na te doen. En dat te verbouwen met m'n naam. Zo heb ik al vaak Debbie Debbie doo moeten aanhoren. En dat is best irritant.
Vorige week was ik ook verkouden en was m'n stem hard weggelopen. Vroeg een klant aan mij of ik het zingen achterwege liet. Ik antwoordde dat ik alleen Joe Cocker na ging doen

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:42

Zijn toch altijd de wat oudere mannen die op deze manier 'leuk' proberen te doen tegen jonge meiden, bleh. Op werk ook wel regelmatig meegemaakt ja, inmiddels ben ik wat anders gebekt dan vroeger en laat me niet meer zomaar in verlegenheid brengen.
Hartstikke grappig die dubbelzinnige opmerkingen, maar dan ook niet gaan piepen als je de deksel op je neus krijgt. Helaas kunnen die types dat vaak niet zo best incasseren.

Anoniem

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:46

Als je vraagt om een klantenpasje en er wordt gezegd 'ik kan wel een danspasje doen?'. Iedere week. :')

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:58

LoveUggs schreef:
Larissajulia schreef:
Ohhh leuk topic!! Ik heb meerdere keren dit soort dingen gehad :')

Ik werk bij een supermarkt, achter de kassa.
Het was herfstvakantie. Ik moest toen bijna elke dag werken. Op een dag kwam er een man (van hem is bekend dat hij vaak aan de drugs zit) langs. Ik was wat aan het vullen bij de dierenvoeding. Die man pakte een groot hondenhok, en zei op een beetje een rare toon: 'zo weet je maar dat ik een grote hond heb.' Ik lachte maar wat, want ik begreep t niet echt.
De dag daarna kwam hij bij me aan de kassa. Er stonden nog 2 mensen achter hem in de rij. Hij keek me wat raar aan, en zei toen: 'weet je nog dat ik een grote hond heb?' Ik twijfelde wat en zei dat ik dat nog wel wist. 'Wil je hem zien?' Vroeg hij toen... en toen begon hij z'n gulp los te maken... ik heb nog nooit zo snel de leiding geroepen _O- het was heel beschamend allemaal, op werk hebben ze het er nog steeds over :')

Ik heb nog meer dingen, maar moet eerst even gaan, typ ze later wel :))


Hahahaha bij ons (toen we nog plus waren, inmiddels zijn we overgenomen door hoogvliet) kwamen er ook altijd veel verslaafden, zowel drank als drugs maar inmiddels zie je ze eigenlijk niet meer. Maar nog nooit zo iets mee gemaakt. Wel een man gehad die ontzettend begon te schelden omdat hij zijn goedkope blikje bier niet kon betalen..

Bij mij komen er nu ook zomaar ineens allemaal dingen opzetten aan de hand van berichten die hier worden geplaatst hoor. Die me er ineens weer aan doen denken.

Bij ons komt ook altijd een chineze vrouw die bij ons bekend staat als vervelend. Als je zegt die vervelende Chinees is er weer weet iedereen over wie het gaat. Komt altijd voor de baby voeding, heeft een vervelend zoontje die altijd aan het huilen is, zij zit altijd met haar neus in dr telefoon en is dr kind dan kwijt. Jochie spreekt geen Nederlands dus wij hebben wel eens een half uur met een huilend ventje opgescheept gezeten die ons niet begreep omdat hij zijn moeder kwijt was.
Maar die vrouw sloft heel erg. Zo moest ze eens een doos pakken en ging hier rennend naartoe, maar wel sloffen. Vervolgens op dezelfde manier weer terug. Mijn collega en ik hebben nog net niet op de grond gelegen van het lachen. :=


Oh help, sloffie komt ook bij jullie in de winkel :') Ik heb bij een drogist gewerkt, en daar kwam ook elke dag een Chinees die alleen kon sloffen. Voeten optillen had ze nog nooit van gehoord. Het enige Nederlands wat ze kon was: 'nutilon' en 'babysegel'

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:03

Ik krijg altijd complimentjes over mijn haar en mijn wimpers (met wimperextentions). Vaak lach ik lief en bedank ik even.


Een keertje stond er een vriend van mij bij me aan de kassa en toen vroeg de klant achter hem of wij een koppeltje waren. Zo ontstond er een gesprek waarbij de uitkomst was: wat er nog niet is, kan er komen....
Ik had echt zoiets van.. eh bedankt meneer :') Vind die vriend dus echt hartstikke leuk: hij wil zich echter niet binden, dusja. :')

Oh en ik had een keertje een man die vroeg of hij bij de bon mijn nummer kon krijgen. Man van zeker in de 40 tegen een meisje van 18. Ik zei maar: sorry daar doen wij niet aan.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:12

Heel onschuldig; ik werk als verkoopmedewerkster en 1 van onze vaste klanten noemt mij altijd 'prinses' als hij me ziet. Het is gewoon een vriendelijke, oudere man, maar toch bloos ik altijd tot in mijn nek als hij dat zegt!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:29

Oh jeeetje die verhalen ik lig plat _O-

Ik heb zelf 3 jaar in een gameshop/videotheek hier op het dorp gewerkt, ontzettend leuke winkel, top werkgever, maar als vrouw zijnde in een gameshop werken....
Ik heb echt de meest vage dingen meegemaakt,
Beginnend met de keer dat een goede vriend van mijn werkgever mij kwam helpen met opruimen na een markt. Ik zag dat hij een jas aanhad met een bedrijfslogo waar ik de eigenaar van ken, en ik vroeg er naar. Hij bood aan me foto's te laten zien van de werkzaamheden, en toen hij dit vervolgens deed zat er opeens een foto van zijn ding tussen! :oo
Ik reageerde verder niet en hij klikte ook gewoon verder, en even later ging hij naar het toilet. Toen hij terugkwam ging hij aan mijn bureau staan en zag ik dat zn ding uit zn gulp hing! :?

Natuurlijk meteen mn baas gebeld en die heeft hem letterlijk een dreun op zn bek gegeven en hem verboden ooit nog toenadering tot mij te zoeken :')

Ook was er een drugsverslaafde vrouw die maandenlang geprobeerd heeft een paar games bij ons te verkopen voor €80,- en geen cent minder. Verkoopwaarde van de games? €10,-
En maar bellen en de winkel binnenstormen, zelfs een keer de politie kunnen bellen omdat ze mn baas bedreigde.
Over volhouden gesproken....

Of die keer dat een vrouw dvd's wou komen huren twee dagen voor kerst.
Normaal betaal je per dvd per dag, maar omdat we met 1e en 2e kerstdag dicht zouden zijn zouden de kerstdagen 'gratis huren' zijn.
Deze vrouw wou wel gebruik maken van deze actie, maar dan wou ze de dvd's die dag al. Ik legde uit dat ze dan wel voor een extra dag moest betalen, per dvd (ze zou ze dan 4 dgn hebben ipv 3) Ze werd meteen heel erg boos en riep dat ze die schijtdvd's dan niet meer wilde, en smeet ze op de balie, de deur uitstormend, mij volledig flabbergasted achterlatend :')

Het allerallervaagste verhaal als laatste,
Ik was die dag zelf niet aan het werk, maar wegens een verjaardag zouden we na het werk een drankje drinken in het kantoor (aka magazijn) van ons pand. Toen ik aankwam vertelde mijn baas dat er een vent was langsgeweest, en die had naar mij gevraagd. Toen mijn baas vertelde dat ik er niet was die dag begon die man opeens hele verhalen te houden over dat ik niet te vertrouwen was, mijn vriend slechts voor het geld zou hebben (uhu want die is zooo rijk :evaw: ) en dat ik met alles wat los en vast zat in bed zou duiken...
Die avond hebben we uitgebreid naar de bewakingscamerabeelden gekeken, en ons behoorlijk suf gelachen om de beelden.
Ik kende mijn baas inmiddels twee jaar, en we waren goed bevriend geraakt, daardoor wist mijn baas meteen dat al die onzin niet waar was, en bleef hij heel subtiel gekke gezichten trekken naar de camera's :D

Maar toch, het allervaagste blijft, is dat ik tot op de dag van vandaag geen flauw benul heb wie die vent was....

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 04:42

Klant levert een tablet in voor reparatie. Op de tablet staat een belangrijk filmpje van zijn kleindochter. Het bestand heeft een willekeurige naam (zoals VID01734 etc). Dus het filmpje moet geopend worden om te controleren welk filmpje overgezet moet worden naar de sd kaart. Zelf kan meneer niet met z'n tablet overweg dus wij moeten het uitvoeren (collega die mij er bij had gehaald).
Dus.. filmpje opgezocht, gevonden en geopend. Het filmpje wat begon af te spelen bevatte niet zijn kleindochter kan ik je vertellen (hoop ik :')).
Meneer hoofd als boei, collega en ik poker-face en meneer maar rammen op die tablet om het filmpje af te sluiten.
Gesprek erna verliep zeer ongemakkelijk _O-

Leandra

Berichten: 1592
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 06:59

Op mijn werk komt al jaren een stel mannen (geen koppel maar wonen gewoon samen) met hun kat. Ik werk bij een dierenarts.
Ze zijn allebei een lichtelijk verstandelijk beperkt.
1 van die mannen liet altijd duidelijk merken dat hij mij leuk vond. Met uitspraken als: Wat ben je toch mooi en Ik hou van je.
Afgelopen zomer maakte hij een afspraak voor de vaccinatie en vroeg of ik er dan ook zou zijn.
Ik antwoordde dat ik dan op vakantie zou zijn. Hij vroeg daarop: Met je vriendje?
Toen ik zei dat ik met mijn man en dochtertje zou gaan trok hij een beetje bleek weg.
Toen zei hij: Ik dacht altijd dat je alleen maar scharrels had.
Ik vertelde hem dat ik al 9 jaar getrouwd was en een dochter van bijna 2 heb. Hij wist niet hoe snel hij gedag moest zeggen en weg te gaan.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:37

Leandra schreef:
Op mijn werk komt al jaren een stel mannen (geen koppel maar wonen gewoon samen) met hun kat. Ik werk bij een dierenarts.
Ze zijn allebei een lichtelijk verstandelijk beperkt.
1 van die mannen liet altijd duidelijk merken dat hij mij leuk vond. Met uitspraken als: Wat ben je toch mooi en Ik hou van je.
Afgelopen zomer maakte hij een afspraak voor de vaccinatie en vroeg of ik er dan ook zou zijn.
Ik antwoordde dat ik dan op vakantie zou zijn. Hij vroeg daarop: Met je vriendje?
Toen ik zei dat ik met mijn man en dochtertje zou gaan trok hij een beetje bleek weg.
Toen zei hij: Ik dacht altijd dat je alleen maar scharrels had.
Ik vertelde hem dat ik al 9 jaar getrouwd was en een dochter van bijna 2 heb. Hij wist niet hoe snel hij gedag moest zeggen en weg te gaan.


Wel eerlijk dat ie daarna stopte en niet door ging. Respecteert je huwelijk dan wel haha

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 09:51

Komen toch best ernstige dingen voorbij op de werkvloer haha

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:18

Ongelooflijk hoeveel verhalen hier in korte tijd verzameld zijn van (jonge) vrouwen die slachtoffer zijn geworden van grensoverschrijdend seksueel gedrag van mannen!
Deze heren plegen in veel gevallen een strafbaar feit en ik hoop dat jullie of jullie bazen aangifte hebben gedaan!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 10:35

Ik vind zeker een piemel uit de broek hangen, of zeggen dat je met jan en allemal zo het bed in zou duiken idd heel ver gaan.

Ik denk ook dat wat voor een ander een grapje kan zijn, dit voor een ander geen grapje is. "Oh wat ben je een lekker wijf!" Kan je op 2 manieren opvatten. Als grapje, of serieus.. Is maar net hoe je het opvat.

De man die mij van de week zei dat hij afgeleid was door hoe ik eruit zag, dat vond ik gewoon vies eng. De jongen die luidkeels brulde: Ey schat waar is de wc?! Vond ik juist heel grappig door de manier waarop. Denk dat daar ook een groot verschil in zit.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:39

Ik heb afgelopen jaar 2x berichten gekregen op Facebook. Ik werk bij een slagerij. De eerste keer was omdat ik spullen had bezorgd en die jongen helemaal heeft uitgeplozen wie ik was.. Met extra bedankje, de volgende dag bood hij zijn excuses aan via Facebook. Eigenlijk moest ik daar nog spullen ophalen maar mijn baas deed het gelukkig voor mij. De Facebook berichten heb ik nooit 'geopend'. De keer daarna was een man die elke week kwam en vroeg hoe mijn vakantie was, na dat berichtje is hij 3 maanden niet meer geweest. Heb ik ook niet geopend

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:22

ik ben het er zeker mee eens dat mannen echt smerige opmerkingen kunnen maken of zelfs mensen aanranden. paar jaar geleden nog een groep drunken russische mannen. zaten aan tafel en hebben een aantal flessen vodka achterover geslagen. greep 1 van hem mijn vrouwelijke college bij de borsten. ik heb toen mooi de politie gebeld. echt te dramatisch voor woorden.

helaas zijn het niet alleen de mannen, vrouwen kunnen er ook wat van. een groep vrouwen van middelbare leeftijd hadden fondue gereserveerd. je wilt niet weten wat ze allemaal tegen me gezegd hebben. helaas bleef het niet alleen bij verbale zaken. in mij kont knijpen etc was er ook bij.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:29

Vrouwen kunnen ook ongepast gedrag vertonen. Maar het lijkt me duidelijk dat het veruit in de meeste gevallen de oudere mannen zijn die menen dubbelzinnige opmerkingen of 'grapjes' richting jongere dames te kunnen maken. Dat die zich in verlegenheid gebracht voelen of het gewoon niet leuk vinden wordt dan afgedaan als ''gezeur' en 'en grapje moet kunnen'. Ik verbaas me er over dat dit anno 2016 nog zo normaal gevonden wordt.