hoe combineren jullie paarden met school?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 17:16

eigenlijk zoals de titel al zegt hoe combineren jullie paarden met school/werk?
daarmee bedoel ik gaan jullie elke dag, ligt het aan school wanneer jullie gaan of gaan jullie op vaste dagen? En met bijvoorbeeld huiswerk of andere dingen voor school/werk, gaan jullie eerst naar de paarden of doen jullie eerst jullie werk dingen?

ben heel benieuwd! Ik heb nogal veel moeite met plannen (en ze na te komen), dus ben al een paar jaar opzoek naar een goeie weekplanning hoe en waneer ik wat doe, wanneer ik naar de paarden ga enzovoort.


EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:23

Ik heb via school een papier waarop ik alles kan inplannen, van 6.00 's ochtends tot 22.00 uur s'avonds. Dus ik plan eerst school/werk in, daarna het paard die doe ik altijd na school zodat ik niet eerst naar huis hoef en dan kan ik met een goed gevoel naar huis en hoef ik niet meer na te denken dat ik nog naar m'n paard ga. Ik ga eigenlijk elke dag naar m'n paard, tenzij ik echt heel druk heb maar dan ga ik er wel even snel langs. Daarna als ik thuis kom even wat voor mezelf doen en daarna met school bezig. Probeer altijd genoeg op school te doen, maar de rest doe ik 's avonds nadat ik dus mijn paard al heb gedaan :) Plan elke week mijn weekplanning in zodat er een overzicht is wanneer ik wat heb en wanneer ik iets ga doen. Als je wilt kan ik je die sturen zodat je kan zien hoe ik dat doe. Misschien heb je daar iets aan :D

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 17:25

EmmyJoycee schreef:
Ik heb via school een papier waarop ik alles kan inplannen, van 6.00 's ochtends tot 22.00 uur s'avonds. Dus ik plan eerst school/werk in, daarna het paard die doe ik altijd na school zodat ik niet eerst naar huis hoef en dan kan ik met een goed gevoel naar huis en hoef ik niet meer na te denken dat ik nog naar m'n paard ga. Ik ga eigenlijk elke dag naar m'n paard, tenzij ik echt heel druk heb maar dan ga ik er wel even snel langs. Daarna als ik thuis kom even wat voor mezelf doen en daarna met school bezig. Probeer altijd genoeg op school te doen, maar de rest doe ik 's avonds nadat ik dus mijn paard al heb gedaan :) Plan elke week mijn weekplanning in zodat er een overzicht is wanneer ik wat heb en wanneer ik iets ga doen. Als je wilt kan ik je die sturen zodat je kan zien hoe ik dat doe. Misschien heb je daar iets aan :D



graag! zou je die willen sturen?

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:25

maud318 schreef:
EmmyJoycee schreef:
Ik heb via school een papier waarop ik alles kan inplannen, van 6.00 's ochtends tot 22.00 uur s'avonds. Dus ik plan eerst school/werk in, daarna het paard die doe ik altijd na school zodat ik niet eerst naar huis hoef en dan kan ik met een goed gevoel naar huis en hoef ik niet meer na te denken dat ik nog naar m'n paard ga. Ik ga eigenlijk elke dag naar m'n paard, tenzij ik echt heel druk heb maar dan ga ik er wel even snel langs. Daarna als ik thuis kom even wat voor mezelf doen en daarna met school bezig. Probeer altijd genoeg op school te doen, maar de rest doe ik 's avonds nadat ik dus mijn paard al heb gedaan :) Plan elke week mijn weekplanning in zodat er een overzicht is wanneer ik wat heb en wanneer ik iets ga doen. Als je wilt kan ik je die sturen zodat je kan zien hoe ik dat doe. Misschien heb je daar iets aan :D



graag! zou je die willen sturen?


Ik PB je :)

deksel

Berichten: 3773
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:27

Ik heb verzorgpaarden, dus ik hoef niet elke dag te gaan.
Ik ga 2x doordeweeks en om de week in het weekend en dan een keer doordeweeks.
Maar, ik heb heel wat huiswerk. Zoveel mogelijk maak ik in de les / kwt-uren.
Na schooltijd naar huis, omkleden en naar de paarden. Daarna wat eten en huiswerk maken. Vaak houd ik ook nog wat tijd over.

Als ik jou was zou ik in het weekend naar de paarden gaan en op de kortste dagen..

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 17:41

deksel schreef:
Ik heb verzorgpaarden, dus ik hoef niet elke dag te gaan.
Ik ga 2x doordeweeks en om de week in het weekend en dan een keer doordeweeks.
Maar, ik heb heel wat huiswerk. Zoveel mogelijk maak ik in de les / kwt-uren.
Na schooltijd naar huis, omkleden en naar de paarden. Daarna wat eten en huiswerk maken. Vaak houd ik ook nog wat tijd over.

Als ik jou was zou ik in het weekend naar de paarden gaan en op de kortste dagen..



zijn er dan meerdere verzorgsters? Ik weet nooit zo goed hoelang ik haar (de pony) kan laten stil staan, op zich is het geen probleem om haar stil te laten staan ze gaat niet raar doen ofzo. Alleen is ze wat drukker maar ja als dat het ergste is. Maar als ik niet kom voel ik me vaak zo schuldig, geen idee waarom :+ .

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:44

NIET :+

Nee grapje, goed plannen, al is dat niet mijn sterkste ding... Ik doe alles op het laatste moment en laat haar hooguit 2 dagen staan (tenzij het echt niet anders kan). Heb nu tentamens, waar ik net pas voor ben begonnen te leren (en dus nu weer aan het uitstellen ben), dan laat ik haar morgen staan, maar dinsdag ga ik weer.

Ik zou mijn levenswijze niet adviseren en gewoon plannen hahaha dat vermindert een hoop stres.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:48

Ik denk het een beetje verkeerd haha, de meeste mensen vinden school eerst dan paard. Ik vind eerst paard dan school. Paard is een levend wezen die afhankelijk van mij is dus die gaat eerst. Ik heb er momenteel 3 rondlopen en dan kan ik prima combineren. Maar als een keertje mijn huiswerk echt niet afkomt lig ik daar eerlijk gezegd niet wakker van.

Meestal ben ik pas rond half 6 thuis, behalve op dinsdag en donderdag, dan ben ik half 2 thuis. Dinsdag en donderdag zijn dus paardendagen net als het weekend, Maandag heb ik nog muziekles en club dus paarden worden alleen buiten gezet, binnen gezet en gevoerd. Dinsdag dus paardendag dan heb ik ook paardrijles. Woensdag longeer ik er 2 en rijd ik er eentje, en weer het hoognodige. Donderdag weer alleen binnen en buiten zetten en voeren want dan ben ik laat thuis en heb ik de hele avond orkestrepetitie. Vrijdag weer laat thuis maar dan heb ik weekend, dus dan doe ik de paarden in de avond nog wel.

Voordeel is wel dat ik ze thuis heb staan dus hoef niet heen en weer te reizen naar stal.

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 17:48

Myrth97 schreef:
NIET :+

Nee grapje, goed plannen, al is dat niet mijn sterkste ding... Ik doe alles op het laatste moment en laat haar hooguit 2 dagen staan (tenzij het echt niet anders kan). Heb nu tentamens, waar ik net pas voor ben begonnen te leren (en dus nu weer aan het uitstellen ben), dan laat ik haar morgen staan, maar dinsdag ga ik weer.

Ik zou mijn levenswijze niet adviseren en gewoon plannen hahaha dat vermindert een hoop stres.


oeps.... dat is precies zoals mijn leven gaat haha. Morgen begint mijn extra lange proefwerkweek (omdat ik ook nog toetsen moet inhalen begint die voor mij morgen al haha), ben nog niet begonnen met leren. Ik heb altijd dat het in me achterhoofd zit dat ik nog moet leren, maar er niet aan wil denken/beginnen omdat ik dan stress krijg haha dus uiteindelijk heb ik alsnog stress maar dan rond 10 uur 's avonds :+

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:49

Ik heb paarden in eigen beheer en ga 's ochtends en 's avonds naar ze toe. Dat houdt in dat ik 's ochtends rond 6 uur op de fiets zit om te gaan voeren. In de zomer mest ik 's ochtends ook uit. En dan na het werk weer naar de wei, voeren, hooi voor de volgende dag klaarzetten, uitmesten (in de winter met een lampje), water bijvullen enz. Daarna eten, afwassen, douchen en slapen. Dingen als het huishouden in het weekend.

En nu heb ik een burnout :') Het voordeel daarvan is wel dat ik elke dag bij daglicht kan uitmesten. Luxe!

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:50

jup dat heb ik dus ook... We zullen wel weer zien hoe het loopt :+

Succes met je proefwerkweek!

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:52

Ik werk 4 dagen in de week en dan ga ik niet naar stal. De overige 3 dagen wel, de andere dagen worden ze gemest en buiten/binnen gezet. In de periode dat ze 24/7 buiten staan ga ik ook weleens 1 of 2x pw om te mesten en verder niet, dan worden ze uiteraard wel gecontroleerd.

Voorheen had ik ze op eigen land en ging ik 2x daags.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

deksel

Berichten: 3773
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:04

maud318 schreef:
deksel schreef:
Ik heb verzorgpaarden, dus ik hoef niet elke dag te gaan.
Ik ga 2x doordeweeks en om de week in het weekend en dan een keer doordeweeks.
Maar, ik heb heel wat huiswerk. Zoveel mogelijk maak ik in de les / kwt-uren.
Na schooltijd naar huis, omkleden en naar de paarden. Daarna wat eten en huiswerk maken. Vaak houd ik ook nog wat tijd over.

Als ik jou was zou ik in het weekend naar de paarden gaan en op de kortste dagen..



zijn er dan meerdere verzorgsters? Ik weet nooit zo goed hoelang ik haar (de pony) kan laten stil staan, op zich is het geen probleem om haar stil te laten staan ze gaat niet raar doen ofzo. Alleen is ze wat drukker maar ja als dat het ergste is. Maar als ik niet kom voel ik me vaak zo schuldig, geen idee waarom :+ .

De eigenaren komen ook nog :). Druk zijn is natuurlijk niet zo erg, als dat een probleem zou zijn kan je altijd paardlief eerst even losgooien en daarna paardrijden.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:07

EmmyJoycee schreef:
Ik heb via school een papier waarop ik alles kan inplannen, van 6.00 's ochtends tot 22.00 uur s'avonds. Dus ik plan eerst school/werk in, daarna het paard die doe ik altijd na school zodat ik niet eerst naar huis hoef en dan kan ik met een goed gevoel naar huis en hoef ik niet meer na te denken dat ik nog naar m'n paard ga. Ik ga eigenlijk elke dag naar m'n paard, tenzij ik echt heel druk heb maar dan ga ik er wel even snel langs. Daarna als ik thuis kom even wat voor mezelf doen en daarna met school bezig. Probeer altijd genoeg op school te doen, maar de rest doe ik 's avonds nadat ik dus mijn paard al heb gedaan :) Plan elke week mijn weekplanning in zodat er een overzicht is wanneer ik wat heb en wanneer ik iets ga doen. Als je wilt kan ik je die sturen zodat je kan zien hoe ik dat doe. Misschien heb je daar iets aan :D



dAt is super handig dat wil ik ook wel via pb!


TS, ik ben slecht in combineren.. mijn schoolwerk is een ondergeschoven kindje, maar gelukkig red ik het wel altijd. -O- Ik lees even mee voor de tips haha x'D
mijn schema is als volgt:

Ma tm vrijdag school. Vaak tussen 4-6 thuis. Daarnaast vertrek ik 'smorgens half 7. En op dinsdagochtend werk ik altijd. Dan werk ik nog de donderdagavond, zaterdagochtend en de zondag de hele dag (08.00-22.00).
Meestal heb ik op maandagavond boksen en ga ik rijden met m'n paard. Dinsdags vaak rijden en naar mijn vriend. Woensdag(soms rij ik deze dag wel) en donderdag heb ik een verzorgmeid en vrijdag rij of longeer ik hem weerzelf. Vrijdag doe ik hem ook zelf en zaterdag word hij door een ander gereden.
Zondags ga ik of voeren of even longeren. :')

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:25

Hier in het bezit van een shetlander die iedere dag sowieso zijn voer krijgt en een deken check van ons no mather what.
Ook een verzorgfries waar ik circa 4 dagen in de week heen ga, voornamelijk door de week en dat is wel altijd even goed plannen want die neemt zo 2 uur in beslag, als je daar mee aan de slag gaat.
Elke dag ben ik om half 4 thuis dus dan maak ik Max een uur mijn huiswerk en daarna zijn de paarden aan de beurt zodat ik 's avond alleen nog de shet hoef te doen of geen een en ik gewoon kan relaxen.

Vooral als het vroeg donker word en ze op de winterstalling staan is het moeilijk te combineren omdat ik daar niet in het donker of alleen heen kan..
Dan moet ik dus eerst naar de paarden en dan leren en dat vind ik zelf minder fijn. Maar er valt mee te leven :)

S <3

Anoniem

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:29

Ik ging altijd voor school aan, zeker in de winter, voor de eerste voerbeurt en direct uit school weer, vanuit de bus of trein.
Zelf heb ik dat eigenlijk nooit als zwaar of vervelend ervaren, al was het soms wel koud haha.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:39

's Ochtends als iedereen nog slaapt in het donker, de kou en de regen opstaan en naar buiten vind ik echt wel vervelend. Maar wanneer ik dan eenmaal mijn paardjes zie is het goed, en de glimlach blijft tijdens het ontbijt en tot ik op het werk ben meestal wel zitten :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:44

Ik heb een verzorg shetlander. En ik ga alleen zaterdag niet (ik werk zaterdag. En vind het niet fijn met donker terug fietsen). Verder ga ik dus alle dagen als me huiswerk niet te veel is voor de volgende dag. Ik heb wel het geluk dat ik op school veel huiswerk kan maken tijdens de les.

Arie doet mee aan het leukste oudste paard. http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/you ... -van-arie/

Henrike5

Berichten: 758
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:39

Bij mij staat alles dichtbij, nu is mijn rooster zo dat ik pas om 11 uur weg moet van huis en ik dus van te voren alvast een pony beweging geef, s'avonds krijg ik les en daarna eten. Elke dag is wel weer anders, maar als ik tijd heb ga ik gewoon.

Ik weet niet of je ook met de trein of bus rijd? Dan kun je je huiswerk daar maken of als je een keer laat uit bent dat je daarvan je huiswerk dag maakt en tussen uren gebruiken dan kun je thuis misschien weer wat aan je paard doen ivp huiswerk maken

Ik weet niet of je ouders willen helpen? Mijn moeder gelukkig wel en neemt de helft van het uitmesten op zich zodat we het delen, en helpt moet voeren als ik laat thuis ben van school(7 uur ;( )

Nu is het alles bij elkaar 7x a 8x de paarden/ponys beweging geven. Ik zit nu op het mbo en red het allemaal net. Het is wel zo dat ik eigenlijk bijna tot geen tijd voor vrienden heb :o maaard die zie ik op school
Het is best veel werk maar zoals Koper zegt, het is het dubbel en dwars waard :D want als je die blije lieve hoofdjes weer ziet dan vergeet je al je moeite :D

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:49

Toen ik nog op school zat ging ik 2 keer door de week naar de paarden. Dinsdag paardrijles en vrijdagmiddag. En dan nog op zondag het bos in. Dit was te doen. Vriendinnen zag ik bij de paarden. Op school veel zelfstudie uren. En ik werkte alleen op zaterdag.

Nu werk ik, heb een huishouden en twee kinderen. Ik probeer 1 keer per week te gaan rijden. Zelfs dat lukt niet altijd. Als ik naar de paarden wil moet mijn vriend bij de kindjes blijven. Ik rij het paard van een vriendin. Dus heb ik een 'vaste' dag. Lastig allemaal. Maar als het er niet van komt dan is dat zo.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:51

Ik heb op woensdag altijd huiswerkavond. Paard heeft twee dagen vrij. Verder heb ik zondagavond ook nog tijd voor huiswerk want ik ga in het weekend altijd overdag. Ik doe tevens een deeltijd opleiding, ik werk 4 volle dagen en ga 1 dag in de week naar school.

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:35

EmmyJoycee schreef:
Ik heb via school een papier waarop ik alles kan inplannen, van 6.00 's ochtends tot 22.00 uur s'avonds. Dus ik plan eerst school/werk in, daarna het paard die doe ik altijd na school zodat ik niet eerst naar huis hoef en dan kan ik met een goed gevoel naar huis en hoef ik niet meer na te denken dat ik nog naar m'n paard ga. Ik ga eigenlijk elke dag naar m'n paard, tenzij ik echt heel druk heb maar dan ga ik er wel even snel langs. Daarna als ik thuis kom even wat voor mezelf doen en daarna met school bezig. Probeer altijd genoeg op school te doen, maar de rest doe ik 's avonds nadat ik dus mijn paard al heb gedaan :) Plan elke week mijn weekplanning in zodat er een overzicht is wanneer ik wat heb en wanneer ik iets ga doen. Als je wilt kan ik je die sturen zodat je kan zien hoe ik dat doe. Misschien heb je daar iets aan :D


Klinkt leuk!
Ben erg erg benieuwd naar :)

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:36

Stamper schreef:
EmmyJoycee schreef:
Ik heb via school een papier waarop ik alles kan inplannen, van 6.00 's ochtends tot 22.00 uur s'avonds. Dus ik plan eerst school/werk in, daarna het paard die doe ik altijd na school zodat ik niet eerst naar huis hoef en dan kan ik met een goed gevoel naar huis en hoef ik niet meer na te denken dat ik nog naar m'n paard ga. Ik ga eigenlijk elke dag naar m'n paard, tenzij ik echt heel druk heb maar dan ga ik er wel even snel langs. Daarna als ik thuis kom even wat voor mezelf doen en daarna met school bezig. Probeer altijd genoeg op school te doen, maar de rest doe ik 's avonds nadat ik dus mijn paard al heb gedaan :) Plan elke week mijn weekplanning in zodat er een overzicht is wanneer ik wat heb en wanneer ik iets ga doen. Als je wilt kan ik je die sturen zodat je kan zien hoe ik dat doe. Misschien heb je daar iets aan :D


Klinkt leuk!
Ben erg erg benieuwd naar :)


Dan mag je me een PB sturen, de rest die ze wil graag een Pbtje zodat ik niet zomaar iemand oversla. Wil graag ook anderen helpen :)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:47

Ik ga ongeveer 3 keer in de week. Dinsdag, donderdag en zaterdag probeer ik aan te houden. Dinsdag en donderdag vrije dag van school. Op zaterdag werk ik om de week, als ik moet werken dan ga ik in de ochtend voor het werk.
Hij staat lekker op t land/paddock en er is toezicht, dus vind het geen probleem als ik niet elke dag heen kan. Sterker nog, als ik dat wel zou doen, dan maak ik het mezelf echt moeilijk met m'n tijd denk ik :+
Volgend jaar aan huis, dus dan kan ik er altijd heen, ook voor 2 minuten. Tegen die tijd is het dus weer anders.

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:52

Ik ga elke dag en doe ook elke dag wel wat aan school, en heb ook elke dag nog veel vrije tijd over. Ik weet niet hoe ik het doe, het lijkt wel alsof er 30 uren in een dag zitten bij mij :o
Ik race wel altijd gelijk door, en als ik dan eenmaal kan zitten doe ik ook echt niks.
Ik combineer overigens een eigen paard met een HBO studie (tweedejaars).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 90 bezoekers