Stage en niks leren?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eef_Bam

Berichten: 4072
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:40

ALs ik jou was zou ik gewoon een andere stage zoeken, zonde van je tijd om hier te blijven. Klinkt niet alsof dit een begeleider/bedrijf is dat jou iets wil leren. Succes ermee.


Majken

Berichten: 1288
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stage en niks leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:41

Mag ik vragen wie je stagebegeleider is? Ik zit ook op het sintlucas.

Kalusha - (v. Balzflug: Verona x Patrica).

Selina

Berichten: 14216
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:43

Echt niet genoegen nemen met 20 weken lang stickers plakken, er zijn genoeg bedrijven die je als stagiair wél waarderen!
Bij ons klop je eerst aan bij je begeleider vanuit school en anders het praktijkbureau (geen idee wat dat dan bij jou is, gewoon een stap hoger dan je docent)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 10:43

***
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-16 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Stage en niks leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:58

Als het zo slecht gaat met het bedrijf zijn ze met hele andere dingen bezig dan voor jou goede begeleiding te zijn en je echt het vak te leren. Daar staat hun hoofd nu denk ik niet naar.

In deze situatie zou ik zsm een ander bedrijf zoeken, een grote drukkerij die erkende stageplaatsen aanbiedt.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Stage en niks leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 11:13

Ja, maar dat is dan toch gewoon niet eerlijk tegenover mij?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:25

Per direct stoppen. De uren die je daarmee vrij krijgt kun je besteden aan het bellen/langsgaan bij bedrijven voor een stage plek.

Misschien kunnen ze je bij een uitzendburo helpen aan een sta ge plek. Je kan altijd eens langsgaan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Stage en niks leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 11:26

Cowgirl zoeken van stage plek is niet het probleem. Maar school en stage moeten meewerken aan het breken van het contract

Amyyy

Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stage en niks leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:36

Ik heb ook stage gelopen bij een bedrijf wat bijna failliet ging. Bel nu naar school en leg de situatie uit. Als je hier door gaat met stagelopen wordt je stage waarschijnlijk afgekeurd dus daar heb je ook niks aan. Je moet een nieuwe stage zoeken, maar bel eerst naar school. Mag je de uren die je nu hebt gelopen meenemen? Of moet je overnieuw beginnen?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Stage en niks leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:44

Ik zou goed opschrijven wat je tot nu toe per dag hebt gedaan. Daarnaast documenteren wat je hebt gedaan om de situatie te verbeteren (in gesprek met stagebegeleider, wellicht mailtjes met beloftes, etc). DAarnaast nog even checken welke afspraken er zijn gemaakt mbt taken die jij zou gaan doen. Nog een keer je stagebegeleider mailen/contact zoeken (immers, is er nog niks veranderen). Ondertussen wel vast actief zoeken naar een andere stage plek. Belangrijk is dat je je laat horen, ook al heb je het gevoel dat je niet gehoord voelt. Mocht je geen reactie op je mailtje krijgen, kan je een decaan oid in cc zetten en de mail nogmaals sturen. Probeer in gesprekken niet verwijtend te zijn maar betrek het op jezelf (deze leerdoelen wil ik halen, wat moet er dan gebeuren, kan dat geboden worden? zo neit is het voor beide partijen fijn als ik een andere stageplek zoek).

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:50

Ik heb 2 mbo stages gehad waar ik niks van leerden.
Eerste stage durfde ik mijn mond niet los te trekken en heb ik eigenlijk alleen maar mensen via Skype aangestuurd om dingen te doen en websites getest.
In mijn 3e jaar was het mijn eindstage en betekende stoppen gelijk een half jaar vertraging.

Wat ik heb geleerd: gelijk aangeven, bijhouden wat je hebt gedaan, hoe lang je het hebt gedaan en of het leerzaam was. Dit kan je aan je begeleider laten zien.

Om deze reden zie ik enorm tegen mijn hbo stage op die pas in de derde begint..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers