diploma uitgesteld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

diploma uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 22:10

hoi bokkers,

Ik plaats dit onderwerp hier even omdat ik niet zo goed weet wat ik er mee moet.
Ik heb 16 november mijn laaste praktijk examen gehad, deze had ik met een dikke 9 gehaald, helemaal blij en we dachten ook echt klaar te zijn was alleen nog wachten op ons diploma.
Vandaag kregen wij een telefoontje dat we ons diploma nog niet konden krijgen omdat we blijkbaar een engels examen moeten doen...
Dit was voor ons niet bekend, en waren nogal verbaasd.
We hadden maandag een brief gehad dat er een engels examen is en dat alle pilot examens komen te vervallen, dit ging in vanaf 1 oktober.
Dit houd dus in voor ons dat we pas in Januari een keer examen in engels kunnen en mogen doen, dit betekend dat we minder school geld terug krijgen en ook minder salaris krijgen omdat we ons diploma nog niet in ons bezit hebben.

Kan een school dit zomaar doen, wij zijn niet optijd op de hoogte gesteld en nu valt het even rauw op ons dak.
Kunnen we nog iets beginnen tegen school, gezien we beide geld mislopen door het feit dat school ons niet op de hoogte heeft gesteld.
Wat ik begreep uit het gesprek is dat dit in de zomerperiode is besloten, en dat school dus ook op de hoogte moet zijn geweest.
Eigenlijk hadden we namelijk geen examen mogen doen aangezien je alle algemene vakken eerst moet afronden.
We betalen wel school geld maar hoeven waarschijnlijk niet naar school...

Heeft iemand hier ervaring mee kunnen wij nog iets beginnen, ik heb zelf geen idee maar vind dit toch wel de fout van school.
Daarnaast zit ik ook nog eens in een sollicitatieprocedure, de kans is aanwezig dat zij mij niet aannemen omdat ik dan officieel nog niet in het bezit ben van een diploma :(

Django <3 Mijn lieve paardje


orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: diploma uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:13

Klacht indienen bij de examencommissie? (kortom de officiƫle weg bewandelen)

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: diploma uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:35

Ik zou zeker een klacht indienen en als die niet naar behoren wordt afgehandeld de rechtsbijstand inschakelen ivm de kosten die je maakt.
Ik studeer via de NHA en kreeg ruim op tijd een brief dat ik Engels over moest maken. Zodoende kon ik mij ruim oo tijd inschrijven voor het examen van september dat wel geldig is. Jouw school heeft volgens mij dus ruim op tijd de info gehad maar er niet naar gehandeld!,
Misschien kun je meer info vinden op de site van.het ministerie.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: diploma uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:39


evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 13:25

Bedankt voor de tip, ik heb morgen ook een gesprek op school dan wil ik toch wel even weten hoe dit is gebeurt!
We gaan sws klacht indienen ik had ook gebeld met jobmbo en die zeiden dat het onzin was dat wij nu school geld betalen zonder dat we les hebben.
Dus hopen dat de school mee wil werken

Django <3 Mijn lieve paardje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 33 bezoekers