Ervaringen LOI

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Ervaringen LOI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 13:54

Omdat Bokt mij al vaker heeft geholpen ga ik toch een topic openen en hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Afgelopen schooljaar heb ik mijn VWO-diploma gehaald en ik ben dit jaar begonnen aan een HBO-opleiding. Dit was een lerarenopleiding. Het leraarschap leek mij 'ook wel leuk' maar ik ben erachter gekomen dat dit niet is wat ik de rest van mijn leven wil. Om die reden heb ik dus besloten mijn hart te volgen en ben ik mij aan het oriënteren op de opleiding Persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg.

Deze opleiding zou ik graag gaan volgen en in eerste instantie had ik niet eens aan thuisstudies gedacht, maar om de tijd te doden tot februari/maart heb ik besloten om te kijken of ik thuis vast een aansluitende cursus o.i.d. kon gaan volgen. Toen stuitte ik op de site van de LOI die deze opleiding als thuisstudie aanbieden. Qua discipline zit het wel goed en ik ben iemand die zichzelf goed aan het werk kan zetten, goed kan plannen en veel doorzettingsvermogen heeft: kortom ik zou het aankunnen.

Nu vraag ik mij af of mensen ervaringen hebben met de LOI (zowel positief als negatief) en misschien wel specifiek met deze opleiding. En voor de mensen die wellicht al een studie afgerond hebben via de LOI: konden jullie eenvoudig een baan vinden of werd je afgewezen vanwege je LOI-studie? Mochten jullie een volledige studie afraden, is een cursus dan wel een goede optie?

Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 05-10-16 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.


Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Ervaringen LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:59

Zit er een stage aan de studie vast?

Ik heb niet via de loi een studie gevolgd maar via fabius (administratief medewerker) maar ik merk dat ik heel vaak word afgewezen wegens geen praktijk ervaring te hebben. Ik heb nooit stage hoeven te lopen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 14:01

De studie heeft als eis dat je minimaal 640 uur stage loopt bij een erkende leerplaats. Ik denk dat het in die zin dus te vergelijken is met de BOL-opleiding van het MBO.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:43

meid no offense maar je hebt je VWO diploma...ik vind het meer dan zonde om dan MBO te gaan doen....en dan al helemaal een LOI thuis studie.

Is bv verpleegkunde HBO niet iets voor je? of gezondheidswetenschappen WO?

sorry heel slecht gelezen! je wil het als tussen periode doen...........mwah ik vind het nog steeds zonde geld.

Ga liever gewoon ergens wat werken kun je meteen ook wat extra sparen etc

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 19:46

Voor het werk dat ik wil doen heb ik een MBO-diploma nodig. Met een HBO- of WO-diploma ben ik daar straks te duur voor en dan kan ik nog niet doen waar mijn hart ligt en dat is nou net wat ik belangrijker vind dan een papiertje. Ik vind de universiteit vréselijk dus dat is absoluut geen optie. Daarnaast heb ik bewust gekozen voor begeleiden in plaats van verplegen.

Het is voornamelijk om de periode te overbruggen en vanwege het feit dat ik het zonde vind om een aantal maanden enkel achter de kassa te staan bliepen. Dan investeer ik liever wat tijd en geld in een opleiding/cursus waar ik bij mijn toekomstige werk iets aan zal hebben. Ik zal naast de thuisstudie (die 8-15 uur in beslag neemt) gewoon gaan werken, maar fulltime achter de kassa is voor mij geestdodend.

Inmiddels heb ik ook een interessante beroepscursus gevonden die 3 maanden duurt, bij NTI.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers