HELP stage?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

HELP stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:05

Momenteel zit ik in havo 4, dat betekend dit jaar ook weer stage!
Nou voor mij is dit iets minder helaas, vorig jaar maakte het nog niet uit wat je ging doen, ookal wilde je bij de snackbar stage lopen zou dat mogen bij wijze van.

Maarja dit haar moet het toch echt HBO zijn, en daar loop ik vast, er zijn in mijn ogen niet echt beroepen die mij superleuk lijken en ik later nog wel zou willen doen. Ik heb echt géén idee..
Ik heb vanmiddag 3 dierenartspraktijken gebeld, de een gaat me terug bellen, de ander had geen plaats en de ander moest ik nog even een mailtje sturen

Nu lijkt het allemaal simpeler dan het is, ik weet het gewoon niet meer want ik heb nog een probleem waar ik mn lesje zeker wel op geleerd heb, we moeten namelijk ons formulier al op 29 september inleveren, tja het duurt nog even voordat de stage er werkelijk is (november) maar afwachten op dat telefoontje en mailtje is nou niet echt een optie dus..

Dit verhaal komt waarschijnlijk raar over maar ik zit hier met mijn handen in het haar, het komt gewoon neer op de vraag;

Weet iemand nog iets (HBO) waar het leuk is om stage te lopen?


Sannens
Berichten: 1398
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: HELP stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:06

Op een basisschool? Of bij een verpleegtehuis in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:08

Sannens schreef:
Op een basisschool? Of bij een verpleegtehuis in de buurt?


Basisschool is geen optie, veel mensen uit de buurt willen daar al.. verpleeghuis hebben we hier niet, en verzorging valt dan weer onder MBO

Sannens
Berichten: 1398
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:12

Elodie schreef:
Sannens schreef:
Op een basisschool? Of bij een verpleegtehuis in de buurt?


Basisschool is geen optie, veel mensen uit de buurt willen daar al.. verpleeghuis hebben we hier niet, en verzorging valt dan weer onder MBO


Er werken wel degelijk HBO verpleegkundigen in een verpleegtehuis hoor! Maar aangezien die niet in de buurt is valt die dan af. :)

Ik ga nog even verder nadenken!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: HELP stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:25

Stage lopen in een ziekenhuis ( is wel voor HBO geloof ik? ). Keertje vragen of je dan ook een keer een operatie mee mag volgen, dit mochten wij als verpleegkundig-student zelf en heeft vele over de schreef kunnen trekken om al dan niet voor OK-verpleegkundige te gaan.

Wat zijn je interesses?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:26

Sannens schreef:
Er werken wel degelijk HBO verpleegkundigen in een verpleegtehuis hoor! Maar aangezien die niet in de buurt is valt die dan af. :)

Ik ga nog even verder nadenken!


Wist ik niet dankjewell!!

Ik zat te denken om gewoon de manege waar ik vroeger ben begonnen te bellen want ik las dat hippische bedrijfskunde gewoon HBO is en dat mag dus, maar weet iemand hier meer over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:27

_mexx_lady_ schreef:
Stage lopen in een ziekenhuis ( is wel voor HBO geloof ik? ). Keertje vragen of je dan ook een keer een operatie mee mag volgen, dit mochten wij als verpleegkundig-student zelf en heeft vele over de schreef kunnen trekken om al dan niet voor OK-verpleegkundige te gaan.

Wat zijn je interesses?


Ziekenhuis lijkt mij niks, qua sfeer en heftige ervaringen van vroeger..

Mijn intresses liggen vooral bij het bezig zij en niet het stil zitten, ik hou van dieren en vind het leuk als ik daar in verder kan komen maar dat is geen eis

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:30

Misschien bij fysiotherapie praktijk, of om in de dieren te blijven, dieren fysiotherapie. Hier ben je heel de dag bezig en hoef je zeker niet stil te zitten. En het is beide HBO.

You're not supposed to look back. You're supposed to keep going [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:32

Mutsie93 schreef:
Misschien bij fysiotherapie praktijk, of om in de dieren te blijven, dieren fysiotherapie. Hier ben je heel de dag bezig en hoef je zeker niet stil te zitten. En het is beide HBO.


fysiotherapie, dat is een goede! Nog dichtbij ook! Ik ga even zoeken

rien10
Berichten: 14626
Geregistreerd: 01-06-10

Re: HELP stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:41

Ik denk dat het zinvol is om te kijken welke richting jij na de HAVO op wil. Dan pas je stage gaan zoeken. Ik neem aan dat het om de snuffelstage van een week gaat?
Wat wil jij met je toekomstige opleiding. Dan daar een snuffelstage doen. Dat is het nut van de snuffelstage "vind ik dit wel leuk genoeg?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:44

rien10 schreef:
Ik denk dat het zinvol is om te kijken welke richting jij na de HAVO op wil. Dan pas je stage gaan zoeken. Ik neem aan dat het om de snuffelstage van een week gaat?
Wat wil jij met je toekomstige opleiding. Dan daar een snuffelstage doen. Dat is het nut van de snuffelstage "vind ik dit wel leuk genoeg?"


Dat klopt, maar ik heb géén idee welke richting ik op wil, daar loop ik ook vast fysio ga ik nu even bellen! Is amper 300 meter vederop, dat ik daar niet aan gedacht heb:')

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:47

Het hoeft natuurlijk niet per se iets te zijn wat je al in gedachten had, het kan ook heel iets anders zijn juist om ongewone dingen tegen te komen. (Daar zijn stages toch ook voor, juist op de middelbare school?)

Benader de gemeente, of een kantoor dat er zit, ergens bij de boekhouding, een advocatenkantoor, it-bedrijven, de middelbare school zelf of een in de buurt, misschien iets met journalistiek, een kunstenaar (de kunstacademie en conservatorium zijn ook hbo), architectenbureau, bos- en natuurbeheer, en op het industriegebied zie ik een paar grote bedrijven staan.
En misschien dat je nog aparte dingen tegenkomt op Monsterboard als je zoekt op vacatures rondom jouw woonplaats.

Edit: ik besefte ineens dat ik je woonplaats zichtbaar maakte, ook voor niet-ingelogde mensen, dus ik heb dat even aangepast.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 27-09-16 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:51

Elodie schreef:
Sannens schreef:
Op een basisschool? Of bij een verpleegtehuis in de buurt?


Basisschool is geen optie, veel mensen uit de buurt willen daar al.. verpleeghuis hebben we hier niet, en verzorging valt dan weer onder MBO


Er werken ook een heeeele hoop hbo'ers en universitair opgeleide mensen in een verpleeghuis ;)

Fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten, diëtisten, maatschappelijk werkers, psychologen, artsen, hbo-verpleegkundigen.
Maar goed, die had jij niet in de buurt. Misschien een eerste-lijnspraktijk van een van deze?

[o]

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: HELP stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:04

Dierenklinieken zijn geen HBO maar MBO of universitair. :)

Let er ook op dat als je overweegt dierfysiotherapeut te worden dat je eerst een 4jarige studie fysiotherapeut moet doen (HBO) en daarna nog een 2jarige studie tot dierfysiotherapeut.

Kijk vooral niet alleen naar stages die zo dicht mogelijk bij je in de buurt zijn, het is maar voor even! Als er iets is dat een halfuur fietsen bij je vandaan ligt maar wat meer zicht geeft op wat je eventueel zou willen zou ik dat zeker ook proberen.

Succes met het vinden van een geschikte stageplaats!

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:26

Seni schreef:
Dierenklinieken zijn geen HBO maar MBO of universitair. :)

Let er ook op dat als je overweegt dierfysiotherapeut te worden dat je eerst een 4jarige studie fysiotherapeut moet doen (HBO) en daarna nog een 2jarige studie tot dierfysiotherapeut.

Kijk vooral niet alleen naar stages die zo dicht mogelijk bij je in de buurt zijn, het is maar voor even! Als er iets is dat een halfuur fietsen bij je vandaan ligt maar wat meer zicht geeft op wat je eventueel zou willen zou ik dat zeker ook proberen.

Succes met het vinden van een geschikte stageplaats!


Ik fiets zelf een half iur naar school rn wil max een uur nar stage fietsen, maar omdat ik in de hoeksche waard woon (eiland onder rotterdam) Is er gewoon vrij weinig

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: HELP stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:31

Dierenartsassistent is ook MBO. Dus dan zou je al voor (dieren)arts moeten gaan. Alles met management is ook HBO en in elk bedrijf is wel een manager :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Tink89
Berichten: 2930
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:32

En redactiewerk bij een uitgeverij? Ik kan je misschien wel een snuffelstage van een week aanbieden naast het centraal station van rotterdam.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

rien10
Berichten: 14626
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:41

Elodie schreef:
rien10 schreef:
Ik denk dat het zinvol is om te kijken welke richting jij na de HAVO op wil. Dan pas je stage gaan zoeken. Ik neem aan dat het om de snuffelstage van een week gaat?
Wat wil jij met je toekomstige opleiding. Dan daar een snuffelstage doen. Dat is het nut van de snuffelstage "vind ik dit wel leuk genoeg?"


Dat klopt, maar ik heb géén idee welke richting ik op wil, daar loop ik ook vast fysio ga ik nu even bellen! Is amper 300 meter vederop, dat ik daar niet aan gedacht heb:')

Bij een administratie kantoor? Fiscalist, accountant?

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:44

Elodie schreef:
Seni schreef:
Dierenklinieken zijn geen HBO maar MBO of universitair. :)

Let er ook op dat als je overweegt dierfysiotherapeut te worden dat je eerst een 4jarige studie fysiotherapeut moet doen (HBO) en daarna nog een 2jarige studie tot dierfysiotherapeut.

Kijk vooral niet alleen naar stages die zo dicht mogelijk bij je in de buurt zijn, het is maar voor even! Als er iets is dat een halfuur fietsen bij je vandaan ligt maar wat meer zicht geeft op wat je eventueel zou willen zou ik dat zeker ook proberen.

Succes met het vinden van een geschikte stageplaats!


Ik fiets zelf een half iur naar school rn wil max een uur nar stage fietsen, maar omdat ik in de hoeksche waard woon (eiland onder rotterdam) Is er gewoon vrij weinig


Ah dat klinkt bekend, de Hoeksche Waard! Heb er zelf 2,5 jaar gewoond. Maar dan snap ik wat je bedoelt ja. Het is dat we niks aan HBO hebben bij een dierenartsenpraktijk anders had ik eventueel iets voor je kunnen regelen in s-gravendeel bij de praktijk. :)

Succes met je zoektocht!

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarJon en 49 bezoekers