Naam bedrijf bedenken...

Moderators: Dani, Leo, Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xLyssii

Naam bedrijf bedenken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 07:02

Hallo!

Misschien kan ik hier terecht voor inspiratie.
Ik ben aan het starten met mijn eigen bedrijfje en stap 1 is natuurlijk een eigen naam.

Mijn diensten zijn kleine dieren-dingen, zoals de hond uitlaten, konijnen nageltjes knippen, hokken schoonmaken en oppassen en dergelijke. Ook kom ik alleen bij mensen thuis. Als naam moet ik dus iets pakkends maar ook algemeens hebben omdat ik redelijk veel dingen doe.

Nu heb ik deze dingen al bedacht, maar dat is het allemaal net niet. (schuingedrukte is een slogan)
De Dierverzorgster komt bij u thuis
Beestenboel
Lysette's Dierenzorg uit liefde voor dieren

Hebben jullie nog ideeën of dingen waar ik inspiratie uit kan halen? Ik zit hier al 2 weken mee.

HetPaardenSpel: xLyssii, allround moderator
StarStable Online: Layla Mysteryweb, level 19, server: strawberry

http://www.LysettesDierenzorg.nl

________________________________________________________________________________________________

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:07

Hoi Lysette! Leuk dat je dit wil gaan doen. Misschien heb je iets aan deze link? http://zelfverzekerd.verzekeruzelf.nl/o ... am-kiezen/

De namen die je geeft zijn al erg leuk, vooral Lysette's Dierenzorg (uit liefde voor dieren als slogan) spreekt mij erg aan. Het is simpel, makkelijk herkenbaar en fijn te onthouden voor mensen. Ik zou het stukje 'uit liefde voor dieren' dan wel echt als slogan gebruiken, anders wordt de naam zo lang.

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:11

Lysette´s DierenService (opmaat) ??

xLyssii

Re: Naam bedrijf bedenken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 12:38

Bedankt allebei!

De link zal ik zo ook even doorlezen :)

________________________________________________________________________________________________

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:44

Dierverzorging aan huis.nl

Janouk heeft haar eigen boek http://www.boekvanjanouk.nl het vrolijkste paardenboek van Nederland voor alle leeftijden
Haflinger Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen http://www.chaletparketsport.nl

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:48

Ik vind Lysette's Dierenzorg of wat hierboven werd gezegd Lysette's Dierenservice ook erg leuk.
Het belangrijkste vind ik dat een naam simpel is en dat je vanuit de naam direct kunt halen wat het bedrijf inhoudt.
Als ik deze namen hoor, weet ik gelijk waar het ongeveer over gaat! Als je een bedrijfsnaam hebt bedacht, controleer dan wel even of er geen ander bedrijf is met deze (soortgelijke) naam. Even uitgebreid googlen, dan kom je er wel.

Succes, ik weet hoe lastig het kan zijn, haha! :')

Http://www.helpwithhorses.nl
Western/NH (rij)lessen
Training van paarden
Shows en demonstraties!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:49

Ik zou absoluut gaan voor iets persoonlijks! Omdat het gaat om een hele hoop kleine diensten die je aan huis levert, is de kans groot dat je een vaste klantenbasis opbouwt waar je regelmatig langskomt/alle kleine klusjes doet in plaats van steeds rondtrekken naar verschillende klanten. Dan is het imo aansprekender als je werkt onder een naam die daarbij aansluit :)

Don't look back in anger.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:50

Lysette's Dierenzorg vind ik gelijk goed eigenlijk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:54

01San schreef:

Lysette is alleen een lastig te spellen naam om te onthouden voor mensen van horen zeggen en daarmee moeilijker te vinden op internet. Met een i of y, met 1t of 2 t.
Om makkelijk te vinden op het internet is een gemakkelijk te onthouden en te spellen naam slimmer

Janouk heeft haar eigen boek http://www.boekvanjanouk.nl het vrolijkste paardenboek van Nederland voor alle leeftijden
Haflinger Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen http://www.chaletparketsport.nl

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:57

Je hoeft niet zo zeer te googlen volgens mij om te kijken of er misschien een bedrijf is met die naam, maar informeren bij het kvk. Ik weet er het fijne niet van maar gedurende mijn stage afgelopen half jaar is het bij een nieuw onderdeel van het bedrijf naar voren gekomen dat er twee verschillende zaken zijn. Namelijk een merknaam en een handelsnaam. Weet niet meer hoe he exact zat maar bij een van de twee mag jij wel je bedrijf hetzelfde noemen en bij het andere niet.

Is wellicht ook handige info ondanks dat ik geen naamsuggestie voor je heb,

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:01

janouk schreef:
01San schreef:

Lysette is alleen een lastig te spellen naam om te onthouden voor mensen van horen zeggen en daarmee moeilijker te vinden op internet. Met een i of y, met 1t of 2 t.
Om makkelijk te vinden op het internet is een gemakkelijk te onthouden en te spellen naam slimmer

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:02

De opmerking van Janou klopt helemaal!

Mijn vriend en ik hebben ooit van iemand in de trein gesproken die een goede tip had voor kattenopvang. Wij hebben echter geen idee hoe je het precies schreef en hebben de opvang nu een paar maanden later nog steeds niet gevonden!
Je zou dan beter met de eerste letters van je voor en achternaam kunnen werken ofzo! Als je Jansen zou heten bijv. LJdierenverzorging

xLyssii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 18:14

Bedankt allemaal, jullie helpen mij wel! Er komen leuke suggesties voorbij :)

Ik had er nog helemaal niet bij nagedacht dat mijn naam moeilijk te spellen is, dat is inderdaad wel zo. Geeft ook weer nieuwe stof om over na te denken, alsof het nog niet lastig genoeg is :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:58

Je kan ook een extra website aanmaken. Bijvoorbeeld je originele website is lysettesdierenzorg.nl maar je registreert ook lisettesdierenzorg.nl en laat die site naar de originele website verwijzen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:01

xLyssii schreef:
De Dierverzorgster komt bij u thuis

De naam zegt alles over jouw praktijken. Simpel en praktisch. Blijft in je hoofd hangen. Mensen weten meteen hee die komt bij ons langs, handig, dat zochten wij! Ik zou die kiezen :j Staat ook leuk op je auto haha.

xLyssii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 19:41

Dat kan ook nog Fish_n_Chips.

Ik zat ook te denken. Als ik toch ga voor Lysette's Dierenzorg, laat ik overal waar ik kom een visitekaartje achter. Zou dat helpen? Aan de andere kant, mensen raken dat ook weer makkelijk kwijt :')

Een auto (en rijbewijs :P) heb ik helaas niet, maar ik kan het wel op de auto van mijn vriend plakken! :D

Prut, ik bedacht om een Poll in de OP te zetten maar dat lukt niet meer. Toch leuk om te horen dat de al bedachte namen wel in de smaak vallen, dat had ik niet verwacht :)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:33

In principe is het zo dat als mensen niet weten hoe ze je naam spellen maar wel gaan googlen, jouw site dan toch wel naar boven komt.
Mijn bedrijfsnaam spellen ook niet veel mensen goed, veel maken er nog wel een wat anders van, maar vinden mij bijna altijd wel op google.

Ik zou wel eerst zelf googlen voor je naar de kvk gaat. Ze kunnen daar in het register kijken, maar het scheelt echt wel tijd. Of je nu zelf even snel kijkt, of 10 minuten langer bezig bent met je aanmelding ;)
Persoonlijk zou ik wel opletten of het niet te 'simpel' over komt. Dan bedoel ik niet dat je een moeilijke en dure naam moet hebben, maar als ik bijvoorbeeld aan 'de Dierenverzorgster' denk, denk ik niet zo zeer aan een professional. Meer aan iemand die voor de lol een centje wilt bij verdienen. Dan klinkt Lysette's Dierenzorg veel professioneler, dan zou ik persoonlijk dan sneller op klikken.

Http://www.helpwithhorses.nl
Western/NH (rij)lessen
Training van paarden
Shows en demonstraties!

xLyssii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 17:21

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie