M1 t/m Z2 ruiters Gelderland gezocht voor onderzoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

M1 t/m Z2 ruiters Gelderland gezocht voor onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 09:51

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel samen met een klasgenoot bezig met een mini-thesis voor mijn opleiding Equine, leisure and sports op Van Hall Larenstein. Hiervoor hebben wij ruiters nodig die Z rijden of in ieder geval de Z oefeningen kennen.

Even een korte uitleg over ons onderzoek.
Er zijn tegenwoordig aardig wat anatomische singels op de markt. Deze singels zorgen voor een betere drukverdeling en zorgen ervoor dat er bepaalde spieren van het paard vrij liggen. Bij een aantal van deze singels is al bewezen dat ze voor een wat betere beweging van het paard zorgen (tot wel 33% van de voorbenen). Dit hebben ze onderzocht door middel van een gangen analyze.

Onze onderzoeksvraag is nu, zie je verschil in wedstrijd punten bij gebruik van een anatomische singel ten opzichte van het gebruik van een rechte singel?

Om dit te onderzoeken willen we een aantal ruiters een paar oefeningen laten rijden waarbij je dit verschil zou moeten zien: de uitgestrekte stap, draf en galop voor het strekken van de voorbenen, en de schouder binnenwaards, de travers en appuyementen voor de vrijheid van de schouder van het paard. Dit is ook de reden dat we willen dat onze ruiters de Z oefeningen kennen.

Onze eisen voor de ruiters zijn:
- M1 t/m Z2 dressuur wedstrijd niveau
- Kent de Z oefeningen
- Warmbloed paard (KWPN’er)
- Moet een binnenbak tot hun beschikking hebben
- Je hebt een rechte singel
- In Gelderland (liefste omgeving Arnhem, Wageningen, Nijmegen)

Het onderzoek zelf zal maar zo’n half uurtje van je tijd in beslag nemen.
Dit natuurlijk wanneer het jou uitkomt.

Wil je meedoen of wat meer informatie? Stuur me een pb!