Studentenbijbaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 22:59

Hoi (studerend) bokt,

De titel zegt het eigenlijk al, ik zoek een bijbaan. Ik werk inmiddels al ruim 5 jaar in de supermarkt, op zich heb/had ik het hier naar mijn zin. Eigenlijk zou ik dit graag blijven doen (en stiekem zou ik zelfs graag doorgroeien naar een leidinggevende functie) maar helaas houdt het een beetje op, waarom zet ik liever niet online want dat doet er ook niet toe.

Nu kijk ik echt actief naar iets nieuws maar eigenlijk valt het aanbod heel erg tegen. Horeca en kledingwinkels zijn niks voor mij. Bijbanen zoals een klantenservice bij een zorgverzekering of bij een bank lijken mij wel heel tof, vaak gaat dit namelijk over contracten. Aangezien ik rechten studeer sluit dit nog een beetje aan en staat het mooi op je CV (en verdiend het echt heel lekker). Nou is het probleem alleen dat deze vaak verplichten (fulltime) trainingen hebben.
Ik word er een beetje moedeloos van, ik zoek een bijbaan van 12-20 uur pw en iets waar ik nog een beetje een uitdaging in heb. Door mijn ruime beschikbaarheid (10 uur per week school) zou dat niet zo moeilijk lijken maar het valt vies tegen.

Uiteraard hoor ik graag tips maar ik ben ook heel benieuwd wat jullie bokkers als bijbaan hebben en hoe dat bevalt?

Anoniem

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:02

Ik weet niet wat je studeert maar daar iets mee?
Als horeca en winkelwerk al afvalt blijft er echt heel weinig over waar uitdaging in zit..

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 23:08

bobje26 schreef:
Ik weet niet wat je studeert maar daar iets mee?
Als horeca en winkelwerk al afvalt blijft er echt heel weinig over waar uitdaging in zit..

Rechten, heb mijzelf suf gezocht maar daar kan ik helaas niks mee.
Winkelwerk op zich valt niet compleet af, ik zou ook best wel in een supermarkt doorgaan. Alleen dit is op mijn 20e niet echt meer mogelijk vrees ik.
Overigens heb ik nu nog de luxe om vanuit mijn huidige bijbaan te zoeken, wanneer ik werkloos zou zijn zou ik uiteraard alles aannemen. Een hele tijd heb ik het hier enorm naar mijn zin gehad, ik haalde er een hoop voldoening en waardering uit. Ik vind het belangrijk dat ik dit bij een bijbaan heb, ik merk heel erg dat een leuke bijbaan mij een stuk gelukkiger maakt.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:08

Ookal wil je het niet...
Ik werk in de horeca (bij TeKa Groep) en ik vind het onwijs leuk. Voornamelijk werk overdag, want ik werk veel op bruiloften, congressen, zakelijke diners.. echt heel tof.
TeKa heeft mega mooie locaties vooral in Amersfoort/Barneveld/Gouda en vanaf volgend jaar ook in Rotterdam.
Voordeel vind ik dat ik een planning van de beschikbare diensten krijg en dan gewoon kan inschrijven wanneer ik kan en wil. Nu heb ik het heel druk met stage dus werk misschien 1 partij per maand.. maar als je zou willen kan je ook vrijwel fulltime werken.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:09

Wil je perse iets juridisch als bij aan?

Google anders even op Brandwise. Momenteel hebben ze een grote actie bij de Jumbo lopen, hier kan je zeker 2 dagen in de week voor werken (vr-za). 1 dag bestaat uit 6 uur. Voor meer info kan je pb sturen. Daarnaast is er ook een actie lopende voor Sony (en dacht ook Nikon) en nog veeel meer.

Het varieert van kook demo's, tot sampling, tot sales, tot hostess werk etc.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:17

Volg dit even, want wil dat misschien ook en weet niet zo goed waar je dit soort vacatures kunt vinden. Je moet daar wel een opleiding voor hebben gevolgd en denk dat alleen een middelbare schooldiploma niet genoeg is of als je mbo hebt gedaan zou het wel kunnen misschien?
Ik wil straks financial services management doen, maar dan duaal, dan word je er ook voor opgeleid.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:18

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:54

Waar woon je ongeveer? Ik werk nu iets meer dan een maand bij de Makro en dat bevalt me echt supergoed!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:59

Volhouden tot de zomer en dan de fulltime training gaan volgen ;) (indien universiteit).
Bij HBO kijken of je een dergelijke training mee kunt pakken in bijvoorbeeld de voorjaarsvakantie.
Of.... in een rustige week school even skippen en de training gaan volgen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 29-10-16 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:01

Kijk eens bij studentenuitzendbureau's als SuSa of Youngcapital zou ik zeggen! Die hebben bijbanen die vaak gericht zijn op studenten (maar ook startersfuncties) en een groot aanbod.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:19

Snorlex schreef:
Volhouden tot de zomer en dan de fulltime training gaan volgen ;) (indien universiteit).
Bij HBO kijken of je een dergelijke training mee kunt pakken in bijvoorbeeld de voorjaarsvakantie.
Of.... in een rustige week school even skippen en de training gaan volgen.

:j

Zo ben ik ook bij een juridische baan uitgekomen, bevalt echt top!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:20

Gewoon even mailen naar die bedrijven die een fulltime training aanbieden. Heb ik ook gedaan en ik heb toen de trainingen in vakanties gedaan (ik neem aan dat je dat ook hebt?) en anders vallen de trainingen altijd wel om je 10 uur school te plannen. Gewoon een beetje eigenwijs zijn :j
Het zijn studentenbanen dus die horen jouw vraag echt niet voor het eerst. Bij mijn vorige werk hebben ze toen gewoon meerdere studenten afgewacht en die trainingen afgestemd op de roosters.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:25

Die trainingen buiten school doen lukt helaas echt niet. Laatst was ik ergens aangenomen, ik kon de drie weken training volgen (2 weken vielen buiten school, de andere week kon ik skippen.), er was enkel een dag dat ik 3 uur moest missen dus toen hield het al op. Terwijl ze echt heel enthousiast over mij was maar er zit gewoon totaal geen speling in. Hetzelfde bij SuSa, ik kon een trainingsdag niet en dan valt het al af.
Dat is ook het lastige, ik kan wel tot een vakantie wachten maar de trainingen zijn vaak 3/4 weken fulltime, dat krijg ik echt nergens tussen gepropt.

Mag ik vragen wat voor juridische bijbanen jullie hebben? Ik kan er maar een vinden hier in de buurt (Tilburg) maar die is voor minimaal 24 uur en dat is gewoon teveel.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:35

Ik kom vaker 1 of 2 weken fulltime training tegen dan 3 of 4.

Maar hoezo krijg je 3 of 4 weken fulltime nergens tussen gepropt? Zoveel mensen werken fulltime. Jij hoeft het maar 3/4 weken vol te houden terwijl je vakantie hebt van school.

Vaak moet je het een beetje hebben van via-via. Belastingadvieskantoor, zorggroep, boekhouding. Nu fulltime werkzaam op juridisch/financieel gebied.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 29-10-16 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:42

Ik heb er helaas ook best wat gezien van 3 of 4, dat vind ik nogal wat. 1 of 2 is nog wel te doen, maar in de vakantie valt het haast nooit helaas. Om nou 2 weken school te missen voor een bijbaan gaat mij eerlijk gezegd ook te ver, vooral als het full time is. Dan zou ik 45 uur per week training hebben twee weken lang en ook 40 uur moeten vinden om aan school te werken. Ik vind dit eerlijk gezegd ook vrij raar voor een bijbaan, maar goed.

SuSa had het wat dat betreft wel beter, vaak een keer per week een hele dag training. Zonde dat ik op een zo'n dag tentamen had waardoor het al gelijk niet meer door ging.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:49

Dan moet je kritisch kijken naar de startdata van de trainingen en belangrijke data op school.

In de zomer zijn er sowieso trainingen. Zo ben ik ook eens ergens binnen gerold (niet juridisch overigens).

En even eerlijk, besteed je echt 40 uren per week aan school? ;)

Ik heb een tijdje fulltime gewerkt en ging 2 avonden in de week naar school. Heel poedersuiker, niet leuk, ben ook gestopt maar 2 weken moet een dergelijke agenda wel vol te houden zijn. In de avond/weekend de lesstof bestuderen zodat je bij blijft en overdag je fulltime training volgen.

Ik zeg maar zo: je moet er even wat voor over hebben :P
Vriendin van mij heeft bij ING inbound gewerkt, en daar krijgt ze goede reacties op van andere werkgevers! Dus dergelijke bijbanen geven wel een boost aan je CV.

Met een beetje callcenter ervaring (of iig ervaring met klantgericht werken en communicatie) en een juridische achtergrond is vervolgens de stap naar incassomedewerker (telefonisch) simpel gemaakt. Dat zijn echt leuke banen tegen het einde van je studie/net na het afstuderen. Goed uitgangspunt om vanuit verder te solliciteren.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 29-10-16 14:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:55

Ik heb er best wat voor over, maar 2 weken is gewoon voor mij echt teveel. Rond een vakantie zou wel te doen zijn maar het jammere is dus dat de trainingsdata vast staan en het komt net elke keer niet uit.

Anders wacht ik inderdaad tot de zomer, dat is wel een goede!

Douce

Berichten: 3506
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:34

Je zou ervoor kunnen kiezen om in je eigen tijd je wft basis te halen, bij velen vervalt daarmee de training.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 00:41

Douce schreef:
Je zou ervoor kunnen kiezen om in je eigen tijd je wft basis te halen, bij velen vervalt daarmee de training.

Nee de training stond daar los van, wft zou ik sowieso in mijn eigen tijd moeten halen. Toch bedankt voor de tip!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:41

Heb je op de website van jouw universiteit geen pagina met bijbanen?
De UvA bijvoorbeeld heeft dat wel en daar staan best wat bijbanen op.

Als je trouwens ook echt aan je cv wilt werken, is vrijwilligerswerk misschien ook een optie? Ik ben bijvoorbeeld vrijwilliger bij de rechtswinkel. Ongeveer twee keer per maand word je een avondje ingezet, dus het kost je hoogstens een paar uurtjes. Je doet er onwijs veel ervaring mee op en je draagt een steentje bij aan de samenleving. Win win situatie toch? :D

Als je de stoute schoenen aantrekt, zou je ook een open sollicitatie kunnen sturen naar enkele juristen- en/of advocatenkantoren?

Zoeken ze bij het GWK o.i.d. geen studenten voor de avonduren?

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 00:47

Cinderella schreef:
Heb je op de website van jouw universiteit geen pagina met bijbanen?
De UvA bijvoorbeeld heeft dat wel en daar staan best wat bijbanen op.

Als je trouwens ook echt aan je cv wilt werken, is vrijwilligerswerk misschien ook een optie? Ik ben bijvoorbeeld vrijwilliger bij de rechtswinkel. Ongeveer twee keer per maand word je een avondje ingezet, dus het kost je hoogstens een paar uurtjes. Je doet er onwijs veel ervaring mee op en je draagt een steentje bij aan de samenleving. Win win situatie toch? :D

Als je de stoute schoenen aantrekt, zou je ook een open sollicitatie kunnen sturen naar enkele juristen- en/of advocatenkantoren?

Zoeken ze bij het GWK o.i.d. geen studenten voor de avonduren?


Mag ik vragen wat het GWK is? :D Ik doe HBO helaas, waardoor vrij veel afvalt. Heel jammer, want ik sta ook open voor (enkel juridisch) vrijwilligers werk! Daarbij heb ik mijn P ook nog niet, tijdje geleden wel wat kantoren bericht maar daardoor ging het niet door. Maar dat is zeker iets wat ik over drie maanden, wanneer ik mijn P heb, ga doen!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:57


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Studentenbijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 01:02

Probeer Aethon eens! Ook een soort uitzendbureau, minimaal 16 uur pw beschikbaar (wel 0 uren contract) en je mag het zelf indelen :)