afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:12

Sunrise_ schreef:
Ik wil hier ook graag meepraten! Ik heb een Ba + Ma Geschiedenis op zak en doe nu in twee jaar de Pabo. De Pabo rond ik in de zomer van 2016 af. Dat moet echt lukken want ik wil in september 2016 aan een Master beginnen om mijn eerstegraads lesbevoegdheid te halen :Y) . Eigenlijk ben ik dus nog niet helemaal bezig met afstuderen, maar omdat ik toch een studie afrond vind ik het leuk om hier mee te kletsen.


Wow dat is veel zeg!
Maar ga je voor geschiedenis eerstegraads doen?

Wow 3 studies! Knap hoor die het niet na.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:31

Hihi ik doe er twee maar merk het roostergedoe al. Heb straks om 2 uur twee herkansingen op hetzelfde tijdstip, waarvan ik er één ga doen. Er is bij ons wel een regeling voor, dan maak je ze achter elkaar aan en loopt er de hele dag een surveillant met je mee. Denk dat ik dat volgend jaar eens ga uitproberen :Y)
Het meest poedersuiker vind ik de deadlines, die zijn natuurlijk ook niet op elkaar afgestemd. Colleges is bij mij aardig te doen, weinig verplicht gelukkig, en als je geluk hebt wordt er een vak opgenomen :)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:35

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:35

imd schreef:
Hihi ik doe er twee maar merk het roostergedoe al. Heb straks om 2 uur twee herkansingen op hetzelfde tijdstip, waarvan ik er één ga doen. Er is bij ons wel een regeling voor, dan maak je ze achter elkaar aan en loopt er de hele dag een surveillant met je mee. Denk dat ik dat volgend jaar eens ga uitproberen :Y)
Het meest poedersuiker vind ik de deadlines, die zijn natuurlijk ook niet op elkaar afgestemd. Colleges is bij mij aardig te doen, weinig verplicht gelukkig, en als je geluk hebt wordt er een vak opgenomen :)


Bij ons zijn er volgens mij geen regelingen voor.. Ik heb nu ook heel erg veel herkansingen tegelijkertijd. Dit jaar is het gelukkig goed gegaan, volgend jaar wordt een ander verhaal denk _O-

Succes straks!

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:44

suikermeisje schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik wil hier ook graag meepraten! Ik heb een Ba + Ma Geschiedenis op zak en doe nu in twee jaar de Pabo. De Pabo rond ik in de zomer van 2016 af. Dat moet echt lukken want ik wil in september 2016 aan een Master beginnen om mijn eerstegraads lesbevoegdheid te halen :Y) . Eigenlijk ben ik dus nog niet helemaal bezig met afstuderen, maar omdat ik toch een studie afrond vind ik het leuk om hier mee te kletsen.


Wow dat is veel zeg!
Maar ga je voor geschiedenis eerstegraads doen?

Wow 3 studies! Knap hoor die het niet na .


Ja klopt voor Geschiedenis & Staatsinrichting (maatschappijleer) inderdaad.

Steef schreef:
Sunrise, voor je lesbevoegdheid hoef je toch geen pabo te doen? Ik wil hierna ook m'n lesbevoegdheid nog halen, dus ben wel geïnteresseerd :)

Klopt hoor Steef, met Pabo ben je echt alleen bevoegd voor het basisonderwijs, het heeft geen meerwaarde voor het middelbaar onderwijs. Als je een Master binnen jouw vakgebied/onderwijsgebied hebt afgerond kun je je inschrijven voor de eenjarige Educatieve Master. Tenminste, bij de meeste uni's wel, je zou het kunnen checken op de sites. Je zou ook kunnen kijken of je binnen je Bachelor een educatieve minor kan volgen. Dan heb je alvast 30 ECTS van je Educatieve Master binnen en heb je al je tweedegraads lesbevoegdheid. In Utrecht kun je direct na je Bachelor starten met een tweejarige Educatieve Master (Educatie&Communicatie geloof ik), dan hoef je niet eerst een andere Master te hebben afgerond (maar misschien hoeft dat ook niet als je al een educatieve minor in je Bachelor hebt gevolgd, maar dat weet ik niet).

Ik wilde afgelopen september al starten met deze Master, maar toen kon ik wegens teveel aanmeldingen niet starten, daarom heb ik besloten eerst de Pabo tussendoor te doen. Ik hoop daarom heel erg dat ik in september 2016 wel wordt toegelaten, ik ga me dan denk ik maar bij meerdere uni's inschrijven. Ik heb besloten de Pabo tussendoor te doen omdat ik dit jaar toch anders een tussenjaar had. En nu heb ik in twee jaar een hele Hbo-opleiding erbij. Plus het lijkt me heel leuk om na mijn studie op een hogeschool te werken, en dan is een Pabo-opleiding ook wel handig.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:17

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:22

Oeh, ik meld me ook! Afstuderen staat ook in 2016 gepland, maar ik ben benieuwd of ik dat ga halen :=
Afgelopen februari heb ik al mijn bachelor behaald, toen ben ik afgestudeerd aan de academische pabo :) In september ga ik beginnen aan de master orthopedagogiek aan de universiteit Utrecht! De master duurt in principe een jaar, maar ik ga kijken hoe ik alles ga redden. Ik heb er in ieder geval wel onwijs veel zin in!

You make each day so much brighter <3

Imaginaerum
Berichten: 3683
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:58

Sunrise_ schreef:
Je zou ook kunnen kijken of je binnen je Bachelor een educatieve minor kan volgen. Dan heb je alvast 30 ECTS van je Educatieve Master binnen en heb je al je tweedegraads lesbevoegdheid.

Tweedegraads bevoegdheid klopt (die heb ik dus ook met mijn minor gehaald), maar dat van die 30 ECTS klopt niet!
Je krijgt in je master alsnog die 30 ECTS maar dan in de vorm van "Verdieping voor minoren" (zo heet het hier in Grunn, zal in Utrecht misschien anders heten). Een masterprogramma kan helaas niet zomaar ingekort worden. Zou toch wel lekker een half jaartje schelen. :D

@Steef: hoezo overgekwalificeerd? Ik heb genoeg collega's met een doctoraat op zak die aan het lesgeven zijn. :) Kan juist flink gunstig zijn!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:28

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:30

Eline1510 schreef:
Ballard_L schreef:
Ik hoop heel erg dat ik in 2016 klaar ben :) ik studeer HBO Diermanagement aan Van Hall in Leeuwarden. Heb een jaar studievertraging, dus eigenlijk was ik nu klaar, maar daar plakken we dus een jaar achteraan. Hoop daarna een baan te vinden, want ben eerlijk gezegd het studeren nu ook wel zat :P (behalve als ik een hele leuke opleiding vind :D dan ga ik toch twijfelen denk ik haha)

Leuk nog een DM-er! Welke major heb je?


Ha! Leuk :) doe jij ook DM? Welke major doe jij? Ook afstuderen volgend schooljaar?

Ik heb bijna twee majors afgerond: Dieren in de Zorg en Paard en Management. Ik loop nu stage tot december (in september en oktober parttime, want dan moet ik nog een module doen) en daarna afstuderen

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:42

Ballard_L schreef:
Ha! Leuk :) doe jij ook DM? Welke major doe jij? Ook afstuderen volgend schooljaar?

Ik heb bijna twee majors afgerond: Dieren in de Zorg en Paard en Management. Ik loop nu stage tot december (in september en oktober parttime, want dan moet ik nog een module doen) en daarna afstuderen


Jep! Ik heb ook Dieren in de Zorg als major, maar 2 jaar vertraging haha. Mijn afstudeerproject loopt tot februari (net een week begonnen) en daarna nog op stage. Heb het omgedraaid zodat ik in periode 1 nog een module kan volgen.
Heb helaas alleen geen dz onderwerp, maar kwam iets anders voorbij wat me ook interessant leek. We doen een project in opdracht van de koninklijke hondenbescherming.

Flux

Berichten: 2488
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:47

Ik meld me ook graag!

Ga vanaf oktober 2015 hopelijk beginnen met afstuderen, waarna ik in maart 2016 hopelijk klaar ben. Hopelijk, want er liggen nog wat herkansingen te wachten die ik moet halen wil ik beginnen, hihi.

Ik studeer overigens ook Diermanagement, Companion Animal Management :) Maar ga afstuderen in de richting Paard en Management (Met wat CAM, uiteraard). Ik heb een half jaar vertraging door eigen ziekte.

noukso
Berichten: 258
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:55

mariekeoo schreef:
Ook ik studeer in 2016 af. Voor MBO verpleegkundige. Heb even teruggelezen dat er een discussie was dat je op het MBO geen scriptie hoefde te maken en dat dit geen studie was. Nou ik weet niet hoor, ik moet volgend jaar ook een onderzoek doen en hierdoor een scriptie over maken :D. Na deze studie eerst een halfjaar naar Amerika en daarna starten met de studie PABO.


Mag ik vragen op welke school je zit? Ik heb net mijn afstudeeropdracht af. Zelf heb ik niet echt een scriptie hoeven te maken. Wij moeten een symposium houden. Hiervoor moet je wel een onderzoek uitvoeren en een verslag schrijven. Al is dat verslag ook erg groot geworden..

Vandaag te horen gekregen dat ik mijn laatste examen is september mag doen, waardoor ik als ik hem haal waarschijnlijk in november kan afstuderen :D Ik ben een verlenger. Officieel was ik al klaar geweest, maar heb 20 weken vertraging. Ik loop in de zomervakantie mijn stage door. Als ik het examen, stage en opdrachten haal ben ik november klaar. Lukt dit niet studeer ik februari af. Nog even hard doorwerken.

Hoor niet helemaal in dit topic, maar aangezien 2015 niet zeker is toch aangemeld.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:00

Yaralisa schreef:
MaNdiii schreef:
Ik hoop volgend jaar mijn master verpleeg-vroedkunde te halen.


Leuk! Waar doe je die master?
Wat houdt het precies in?



Hoi ik doe deze master aan de universiteit van Antwerpen. Ik ga hier 2x in de week naar toe. Het is vooral een uitbreiding vind ik. Er wordt dieper ingegaan op de anatomie (en ziektebeelden) wetenschappelijk onderzoek en management.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

Fu_Qi

Berichten: 3483
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:01

Als het goed is heb ik volgend jaar mijn MBO 4 diploma doktersassistente op zak :D
Nu druk bezig met leren en na de zomervakantie op stage :)

Falling in love is like, as in falling asleep. It's take time, but when you fall asleep you are deep asleep <3

Imaginaerum
Berichten: 3683
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:12

Citaat:
Ergens vind ik het 'zonde' om havo en vwo les te gaan geven en relatief weinig te verdienen in vergelijking met wat ik anders zou kunnen verdienen na het afronden van waarschijnlijk 3 studies. Vandaar de overgekwalificeerd :) Verder vind ik leren heerlijk en is daaraan bijdragen echt iets wat ik graag zou willen, dus laat me daar verder ook niet door tegenhouden.

Tja, het is wel duidelijk dat je in het bedrijfsleven meer verdient dan in het onderwijs. Onderwijs moet je doen omdat het je passie is, niet voor het geld. :P
Denk niet dat het een kwestie is van overkwalificatie (er staan genoeg mensen voor de klas die hun doctoraat hebben behaald), maar van andere prioriteiten. En dat maakt verder niets uit want iedereen heeft andere passies, doelen en idealen! :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:21

Imaginaerum schreef:
Sunrise_ schreef:
Je zou ook kunnen kijken of je binnen je Bachelor een educatieve minor kan volgen. Dan heb je alvast 30 ECTS van je Educatieve Master binnen en heb je al je tweedegraads lesbevoegdheid.

Tweedegraads bevoegdheid klopt (die heb ik dus ook met mijn minor gehaald), maar dat van die 30 ECTS klopt niet!
Je krijgt in je master alsnog die 30 ECTS maar dan in de vorm van "Verdieping voor minoren" (zo heet het hier in Grunn, zal in Utrecht misschien anders heten). Een masterprogramma kan helaas niet zomaar ingekort worden. Zou toch wel lekker een half jaartje schelen. :D

@Steef: hoezo overgekwalificeerd? Ik heb genoeg collega's met een doctoraat op zak die aan het lesgeven zijn. :) Kan juist flink gunstig zijn!

http://www.iclon.leidenuniv.nl/studente ... icaat.html

Studenten die de Educatieve minor hebben afgerond komen in aanmerking voor een verkort traject van 30 ipv 60 ects bij de universitaire eerstegraads lerarenopleiding.

Ik heb in Leiden gestudeerd en daar was dat wel het geval.

Imaginaerum
Berichten: 3683
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:30

Sunrise_ schreef:
http://www.iclon.leidenuniv.nl/studente ... icaat.html

Studenten die de Educatieve minor hebben afgerond komen in aanmerking voor een verkort traject van 30 ipv 60 ects bij de universitaire eerstegraads lerarenopleiding.

Ik heb in Leiden gestudeerd en daar was dat wel het geval.

:wow: :wow: :wow: Nice! Bedankt voor de link.
Hier moet je gewoon die 30 ECTS die je al hebt gaan invullen met verdieping voor minoren en andere vakken.
Tijd om te verkassen dus, scheelt toch een half jaar studeren! (Al wil ik m'n eerstegraads bevoegdheid in mijn andere vak halen dan mijn huidige tweedegraadsbevoegdheid)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:36

Flux schreef:
Ik meld me ook graag!

Ga vanaf oktober 2015 hopelijk beginnen met afstuderen, waarna ik in maart 2016 hopelijk klaar ben. Hopelijk, want er liggen nog wat herkansingen te wachten die ik moet halen wil ik beginnen, hihi.

Ik studeer overigens ook Diermanagement, Companion Animal Management :) Maar ga afstuderen in de richting Paard en Management (Met wat CAM, uiteraard). Ik heb een half jaar vertraging door eigen ziekte.


En nog een DM-er haha leuk!
Mijn onderzoek is juist weer cam met een heeeeel mini beetje dz, als dat er niet uitgegooid wordt :/

Welke herkansingen moet je nog maken?

Flux

Berichten: 2488
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:44

Eline1510 schreef:
En nog een DM-er haha leuk!
Mijn onderzoek is juist weer cam met een heeeeel mini beetje dz, als dat er niet uitgegooid wordt :/

Welke herkansingen moet je nog maken?


HHG36 en de computertoets van Hdm15 :') haha. Die laatste is verplicht voor afstuderen helaas.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:59

Jaaaa, na 4 jaar wachten mag ik me ook eindelijk melden in het afstudeertopic! *\o/*

Begin september begin ik met m'n minor en dat hoop ik dat ik vanaf februari m'n scriptie in uitvoer kan gaan brengen.
Studeer pedagogiek aan de HRO in Rotterdam en wil hierna forensische psychologie of sociologie gaan studeren :).

Ik zag wat dingen voorbij komen over dat je op een bepaald niveau pas studeerd en alles daaronder niet. Ben het daar niet mee eens, ik heb aardig moeten zwoegen de afgelopen drie jaar hoor, daar krijg je juist meer uitdaging uit haha :')

Veel succes voor diegene die moeten afstuderen het komende jaar, zie de vorderingen in dit topic graaag tegemoet :).

[o]

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:11

Educatieve master kan hier in Groningen wel. Ik wil later eigenlijk ooit wel les gaan geven, maar dan niet op middelbaar maar HBO niveau. Lijkt me erg leuk om te doen aks ik eenmaal een aantal jaar ervaring in t bedrijfsleven heb..

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:16

Ik meld me, ga komend jaar t laatste jaar van HBO-Rechten in. Studeer aan de Juridische Hogeschool in Den Bosch.

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:55

Pff... dit topic gaat hard! Ik had even een stipje gezet om later te kunnen reageren, maar nu is het alweer stukken verder.

Ik heb dus (nog) niet alles gelezen, maar wil me ook graag melden! Op dit moment ben ik bezig met het afronden van mijn 3dejaars stage, maar het ziet ernaar uit dat ik over 6 weken vrij baan heb voor mijn laatste jaartje. Ik doe HBO Engineering aan de Hogeschool Zeeland :)

Maar goed, nu zit eerst mijn hoofd nog even in mijn stage dus...

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:11

Welkom allemaal! Gezellig :)

Ik heb net commentaar gekregen op mijn stageverslag. Allemaal opmerkingen over mijn onderzoek en deelvragen. Had al eerder een onderzoeksplan ingeleverd en een opzet, daar beide geen opmerkingen over. Vervolgens nu allemaal commentaar over mijn deelvragen.. Hopeloos.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, daphne_xxx en 61 bezoekers