Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-15 17:22

Oke, ik stress m weer helemaal!

Gisteravond heb ik opeens een e-mail ontvangen van de examencommissie:

Citaat:
Beste Chantal,

De examencommissie heeft jou op 24 juni gesproken in vervolg op jouw verzoek om een opgeschort advies.
De examencommissie wijst dat verzoek af.

Hoewel je dit jaar verschillende toetsen hebt gehaald, is het je niet gelukt om 45 punten te halen ondanks dat je twee toetskansen per toets hebt gekregen afgelopen schooljaar. Je wist dat het behalen van 45 studiepunten voorwaarde zou zijn voor een positief advies.

Toen bleek dat je niet ging voldoen, heb je gepleit voor een opgeschort advies. Voorafgaand aan het gesprek met jou heeft de examencommissie contact gezocht met je slb’er en de decaan voor input conform artikel 23 van de Onderwijs- en Examenregeling (OER). We hebben een melding gekregen van bijzondere omstandigheden op grond waarvan studenten conform de OER een opgeschort advies kunnen krijgen. Die omstandigheid betreft een operatie waardoor jij een deel van het jaar de periode tussen C en D uit de roulatie bent geweest. Je prestaties in periode A en in periode B laten echter ook geen heel positief beeld zien en in het gesprek gaf je ook aan de opleiding pittig te vinden. Daarnaast maakte je dudielijk zeer gemotiveerd te zijn. Dat is echter voor ons geen grond voor een opgeschort advies.

De examencommissie ziet te weinig grond voor een opgeschort advies. Je krijgt daarom een negatief studie-advies en kunt daardoor de opleiding niet voortzetten.

Tegen het negatief studieadvies kan bezwaar en beroep worden aangetekend. In de brief met het studie-advies die je komende week zult ontvangen, staat dat nader toegelicht. Een bezwaarschrift dient binnen een termijn van 2 weken bij de Examencommissie te worden ingediend, een beroepschrift binnen 6 weken bij het College van Beroep voor de Examens van Hogeschool Utrecht te worden ingediend. Meer informatie: www.klachtenwegwijzer.hu.nl

Met vriendelijke groet namens de examencommissie


Wat hierin wordt vermeld klopt dus helemaal niet. Ik vind de stof/opleiding niet te pittig, de toetsen lukken me niet door de meerkeuze. Hier ben ik nu mee aan het werk en heb de laatste toets daardoor dus gehaald!

Ook zei de examencommissie tegen mij in de pleitsessie dat ze me graag nog een keer wilde spreken na blok E. Aanstaande vrijdag rond ik blok E af, en beide vakken zijn zo goed als gehaald. 1 vak echter niet omdat deze door gebrek aan leerlingen (ik was de enige die op kwam dagen) niet door ging, dit is dus niet mijn beslissing geweest maar van de school. Hier kon ik dus niets aan doen!

Ik weet nu even niet wat ik moet doen.. De examencommissie een mail sturen met mijn 'pleidooi' waarom ik wel door zou moeten gaan. Of het kort houden met dat ik nog een pleitsessie belooft had gekregen. Of moet ik gelijk in bezwaar gaan tegen de uitspraak?

Bedankt voor het lezen alvast :)

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay


mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:03

Oeh, vervelende brief. Eerste actie: adem in, adem uit.

Het is een nare brief, maar niet het einde van de wereld. Zoals je zegt kun je ondertussen aantonen dat er wat is veranderd, dus je maakt nog een kans. En willen ze je die niet geven, dan heb je alles geprobeerd.

Dan: teken je bezwaar aan of niet? Of stuur je een mail, of doe je allebei?
Ik weet niet hoe vaak bij jullie de examencommissie vergadert, op mijn hogeschool is dat 1x per maand. Tussendoor doen ze geen uitspraken (of het moet wel heel heel heel heel noodzakelijk zijn dat er op een bepaalde dag een uitspraak is). Aangezien jij niet aan tijd gebonden zit wat dat betreft (je hebt nog meer dan een maand voor het nieuwe schoolseizoen start), denk ik niet dat ze die uitzondering gaan maken. Dat betekent dus dat als je een email stuurt, die waarschijnlijk pas over 4 weken besproken wordt. Je bezwaar moet over 2 weken binnen zijn, ruim daarvoor dus.

Ik wil je dus adviseren om de procedure bij bezwaar goed te bestuderen (in die brief die je nog krijgt) en dan te zorgen dat je daar goed doorheen komt. Mocht je zelf geen gesprek hebben bij het bezwaar, stel dan een brief op, waarin je uitlegt waarom je denk dat je nu wel kunt aantonen de studie te kunnen halen.

Wacht dus heel even af voor die brief.

Dat je nu de toetsen wel hebt gehaald en toch bent komen opdagen bij die ene toets die niet door ging, pleit voor je. Mogelijk kun je ook je docent die je om hulp hebt gevraagd voor de multiple choise vragen om je te ondersteunen. Waarschijnlijk heb je toetsen van zijn/haar vakken eerder dit jaar niet gehaald, en als hij/zij kan aangeven dat er een goede kans in zit dat je die nu wel zult halen, dan is dat ook weer goed voor jou.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-15 14:33

Het is een tijd geleden dat ik jullie heb geupdate. Maar na het negatief bindend studieadvies heb ik dus bezwaar gemaakt.

En vandaag heb ik te horen gekregen dat ik door mag! JEEEJ!

Bedankt voor jullie steun toen ik er even helemaal doorheen zat!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Anoniem

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:36

Wow Chantal wat super goed! Ik mag ook door naar het volgende jaar, maar moet m'n eerste jaar technisch gezien opnieuw doen.

Een klasgenoot van me heeft ook een negatieve reactie gehad op z'n aanvraag voor opgeschort advies, maar is nu wel door de commissie gekomen. Dus wou net een berichtje sturen dat er nog goede hoop was! Maar wat fijn zeg meis :D Welke vakken moet je herkansen en hoe ga je die indelen? Kunnen we misschien nog wat samen doen, dan zijn we niet alleen als tweedejaars tussen de guppies :D

Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:36

Meelezer: Gefeliciteerd! Goed nieuws dus. Wat zijn nu de vervolgstappen om de punten toch te halen? Heb je al contact met begeleiding?

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-15 15:38

Ik moet volgend jaar 4 toetsen herkansen. (voor Emma; Mens&Media, nieuwsbericht, nieuws&actualiteit en Binnenland)

Als ik die haal krijg ik er in 1 klap 20 punten bij.

Dan moet ik nog een opdracht inleveren,nog een keer 5 punten. En nog een heel vak herkansen (Emma: research).

In mijn bezwaar heb ik toen gevraagd om een nieuwe pleitsessie. Deze is niet nodig volgens de examencommissie, dus ik weet niet wat ik nu verder nog moet doen. Ik zal met mijn nieuwe slb'er wel een studieplan gaan opzetten.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:49

+:)+ gefeliciteerd!

Een goede planning maken en de lijn voortzetten dus. :)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:59

Ha, hoe fijn nieuws ! :wow:
Dan maar even de beuk erin, nu investeren in tijd en energie maakt de toekomst wat gemakkelijker.
Succes.

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-15 16:11

Dankjulliewel!! Mijn dag kan niet meer stuk! Haha

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:30

Wauw wat een goed nieuws! Zodra je studie weer begint gelijk contact opnemen met je SLB-er en een plan van aanpak maken :j

Mijn studie ging ook zeker niet over rozen, maar het is het nu allemaal dubbel en dwars waard. Niet opgeven dus! :D

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Anomien

Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:59

chantalboes schreef:
Het is een tijd geleden dat ik jullie heb geupdate. Maar na het negatief bindend studieadvies heb ik dus bezwaar gemaakt.

En vandaag heb ik te horen gekregen dat ik door mag! JEEEJ!

Bedankt voor jullie steun toen ik er even helemaal doorheen zat!



Nou je hebt het aan jezelf te danken hoor!!! Is niet niks om gewoon door te zetten en bezwaar te maken.

Mama van mijn lieve meisjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: R00s en 71 bezoekers