Opleiding academische rijkunst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 22:41

Ik wilde het altijd al heel graag; een opleiding volgen volgens de klassieke rijkunst. Het lijkt me machtig om je paard vanaf de grond te kunnen trainen en veel kennis te hebben van wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Ik vind de academische rijkunst zo prachtig om naar te kijken <3

Vandaag via een workshop ook weer ermee in contact gekomen en mijn interesse wordt alleen maar groter..

Alleen nu komt het; de kosten. Jeetje zeg wat zijn die opleidingen verschrikkelijk duur.... Tweejarige opleiding voor 3000,- per jaar! Dan ben je gewoon aan schoolgeld al 6000,- verder!! :oo
Waarom is dit zo onbereikbaar? Iemand een idee?
En zo ja, is het deze mega investering dan wel waard?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:42

Waar wilde je de opleiding doen? Ik hoor wel goede verhalen over de NOKR maar op zich is de toekomst nog niet echt erg rendabel daarin.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 22:47

Ja die wilde ik idd graag :j

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:52

Particuliere opleidingen zijn altijd duur, in welke branche dan ook helaas. Trouwens ook als je een tweede studie gaat doen aan een universiteit betaal je tegenwoordig instellingscollegeld, wat ook behoorlijk veel is...Zou ook graag meer erover leren, maar met zelf lessen en clinics volgen kom je ook best al een eind gelukkig.

Babbelientje

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:55

Wat gaaf zeg! Lijkt me een onwijs coole opleiding.

Op zich vind ik 3000 euro per jaar wel meevallen. Is natuurlijk krankzinnig veel geld, maar dat betaal je vaak voor particuliere opleidingen van een jaar. Ik heb net mijn bachelor-diploma als therapeut en zit te kijken voor een vervolgopleiding tot equitherapeut, dan betaal je dat ook, overal. Is dus schijnbaar gewoon wat het kost...

RAWR!! That means 'I love you' in dinosaur.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 23:08

Misschien wel maar met mijn armzalige administratieve baantje voor 3 dagen per week en 6 maanden lang kan ik dat niet ophoesten ben ik bang...

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:49

Ik denk dat je hoe leuk de studie ook is, ook naar de toekomst moet kijken. Valt er in die branche wel je brood te verdienen? Ik ben bang dat het antwoord op die vraag Nee is.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:55

Hier het zelfde probleem. Orun knhs gedaan maar helaas niet een cursus die bij mij heeft gepast. En wil graag breder maar gewoon geen prijzen die ik zou willen betalen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:07

Sorry maar heel even een kritische noot tussendoor: de klassieke rijkunst en de academische rijkunst zijn niet hetzelfde.. Zeker niet.
Dus als je een opleiding wil volgen volgens de klassieke rijkunst zou ik zeker niet de academische rijkunst tussendoor gaan doen ;)

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Opleiding academische rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 09:11

Sorry typfout Paulina.

Ben er ook bang voor future

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, DotBot, JoannevZ, Maaraatje, xKatinkii en 39 bezoekers