Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:56

MPH schreef:
Maar dan mag je dus geen handelingen uitvoeren in Engeland?


Wij krijgen verlos stage in engeland, dus 2 weken intern bij een boer helpen met de schapen en aflammeren.

Daarnaast 4 weken les op de college in pershore.

In het 2e jaar gaan we wel 4 weken stage lopen bij een dierenartspraktijk maar dat duurt nog wel even.


MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:57

Ah okay. Via welke opleiding is dit? Wel benieuwd hoe ze de stages op de praktijk wettelijk gezien geregeld hebben.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:32

Dit is via Aeres Mbo (voorheen groenhorst) in Barneveld.


MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:19

Okay, gaan we daar eens even mee in gesprek :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 00:46

Hey allemaal, tijdje geleden maar soms gaat mijn hartje tekeer de laatste tijd.

Mijn geweldige, nog nooit iets mankerende, 7 jarige lab heeft een 'ontsteking' in alle pootgewrichten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij gaat niet graag meer mee wandelen en voordat hij uberhaupt van zijn deken komt, moet je hem 10x roepen en echt overtuigen. Eenmaal opgestaan is het prima en kan hij nog best gek doen/ springen. DA had het over reuma eventueel, maar er konden ook andere opties zijn.

He bah, ben zo zuinig op mijn hondje, nog nooit iets gemankeert en dan toch het eerste teken dat hij wat ouder wordt -O-

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:01

Leffroi schreef:
Hey allemaal, tijdje geleden maar soms gaat mijn hartje tekeer de laatste tijd.

Mijn geweldige, nog nooit iets mankerende, 7 jarige lab heeft een 'ontsteking' in alle pootgewrichten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij gaat niet graag meer mee wandelen en voordat hij uberhaupt van zijn deken komt, moet je hem 10x roepen en echt overtuigen. Eenmaal opgestaan is het prima en kan hij nog best gek doen/ springen. DA had het over reuma eventueel, maar er konden ook andere opties zijn.

He bah, ben zo zuinig op mijn hondje, nog nooit iets gemankeert en dan toch het eerste teken dat hij wat ouder wordt -O-


Als het plots alle poten aangaat zou ik eerder aan Lyme denken..
Qua artrose zijn labradors natuurlijk ook erg gevoelig, dus dit zou ook prima om deze leeftijd al een rol kunnen gaan spelen. Maar dat past niet in het plaatje dat het opeens alle poten aangaat..Opstartproblemen passen daar natuurlijk wel goed bij.
Wat is de ingezette therapie?

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:46

Teenartrose komt veel voor bij de Lab, du misschien bij die van jou ook?
Ik weet dat ze daar vroeger in de praktijk vaak Ledum D6 voor voorschreven (homeopatisch).
Is het over alle oppervlakte moeilijk lopen of bijv. bij grind erger?
Zorg met wandelen dan ook voor zachte ondergrond (bos/zand/gras), scheelt klachten.
Verder evt voeding aanpassen op atrose, als dat dus zo is. Misschien even een fotootje maken van zijn voetjes?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 11:54

De DA had het echt over reuma en niet artrose. Dat kwam wel voor bij labradors, al had zij het nog niet zovaak gezien. Als ik na denk speelt dit al wel enkele weken, mmaar sinds afgelopen woensdag echt kreupel lopen. Dan weer linksvoor, dan weer rechts achter enz. Momenteel niet meer dan onsior, maar dat is puur even om het effect te bekijken.

Lyme is, als ik dat zo lees, vrij accuut. Dus ik gok en hoop dat dat het niet is, omdat ik denk dat het al wel even speelt?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 21:08

Ondertussen bijna alles getest en staat hij op een flinke pred kuur. Morgen weer afbouwen, maar jeetje. Wat een dorst en hij plast puur water. Arm beest. Vannacht 2x in de kamer geplast (ik was om 1 uur thuis, laten plassen en mn moeder was om half 7 alweer van bed af). Hij voelt zich dan zo schuldig.

Dankzij de pred ging het super, maar vanmiddag erg pijnlijk in zijn nek. Pffff... Wat kan ik dan hard janken. Kan hem nog niet missen en dat schiet dan steeds door je hoofd.

Hij heeft waarschijnlijk artritis. Laatste uitslag van de gewrichtspunctie komt hopelijk morgen binnen.

Oh wat voel ik me machteloos...

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:03

Wat naar leffroi, sterkte!
Wisten jullie dat er voor dap medewerkers korting is bij vetmed lab?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 23:22

Jaaa gelukkig haha. 35%

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:46

Sterkte Leffroi, valt niet mee zo. Ledum nog geprobeerd?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 11:13

Ledum? Dat ken ik niet?

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:18

Ledum D6, is een homeopathisch middel. 3 x dgs 1 tablet in een schone bek ingeven. Ik weet op mijn vorge werk, dat er veel labrador baat bij hadden, die problemen hadden met hun tenen.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:33

Hoi, ik kom me ook even melden!

Afgelopen jaar afgestudeerd als para, maar helaas nog niet werkzaam in de praktijk of ook maar iets met dieren ;( blijft een lastige sector om werk in te vinden. Veel van mijn klasgenoten konden aan de slag bij hun stage, maar dat was bij mij helaas niet mogelijk. Veel vacatures, maar zo goed als niks wat ook maar in de provincie is of een net afgestuurd iemand wilt aannemen. Frustrerend af en toe..

maar, komende week heb ik een sollicitatie staan! yes, eindelijk! In m'n hoofd ben ik al aangenomen en weer blij aan het werk in de praktijk :+ Probleem is dat ik nu al zeven kleuren schijt.. Ik ben zó zenuwachtig voor het gesprek alleen al, laat staan als er evt. een meeloop dag komt. Kan ik het wel? Of ben ik al teveel verleerd? Wat als ik een spoedje pas morgen laat komen etc.. Ik ben echt zo bang dat ik het verpest door mijn zenuwen. Wat voor vragen gaan ze stellen? Meteen ook vak technische dingen zoals het entschema? :+ Iemand die me wat gerust kan stellen hierzo?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:38

Als je net bent afgestudeerd of weinig ervaring liggen de verwachtingen lang niet zo hoog hoor ;) Gewoon rustig blijven en eerlijk zijn als je iets niet (meer) weet.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 22:28

Ik wilde op mijn eerste sollicitatie ook helemaal uitleggen dat ik wist hoe de röntgen werkte. Was niet wat ze bedoelden :+ Het zijn ook maar mensen hoor en ze hebben heus wel door dat je nog niet alles weet. Ok had ooit een kat die een zoetje had gegeten. Op dat mkoment niet bij stilgestaan dat dat hartstikke gevaarlijk kan zijn. Het was dat de DA me toevallig hoorde spreken en zei dat ze wel echt moest komen. Mijn welgemeende excuses aangeboden en alsnog laten komen. Vergissen is menselijk en hoort er bij. Ik vind dat je dat vrij weinig mee krijgt vanuit de praktijk.

Maar euh, in tegenstelling tot sommige patiënten zullen ze heus niet bijten :') Succes!

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:09

Succes! In welke omgeving zoek je? Moet zeggen dat de praktijk waar ik werk het afgelopen jaar bijna altijd wel een vacature uit heeft staan. In Zuid-holland. ;)

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:25

Hier in de regio zijn ook altijd wel vacatures. Ik heb liever een collega die aangeeft dat ze het niet weet dan iemand die net afgestudeerd is en alles meteen meent te weten en niet wil luisteren en ik neem aan dat dat bij elke praktijk zo is dus maak je niet te druk ze hebben je cv gezien en weten wat ze uitgenodigd hebben.

❥ Everyday is a second chance

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:27

Uni utrecht zoekt een voltijdse op paard, een voltijdse op landbouwhuisdieren en een 0.6 en 0.8 op de patientadministratie gezelschapsdieren (telefonie en balie).

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:53

Wij hebben ook veel vacatures door heel Nederland, dus mocht je werk zoeken, pb me maar.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 22:15

casperzazoe schreef:
Hoi, ik kom me ook even melden!

Afgelopen jaar afgestudeerd als para, maar helaas nog niet werkzaam in de praktijk of ook maar iets met dieren ;( blijft een lastige sector om werk in te vinden. Veel van mijn klasgenoten konden aan de slag bij hun stage, maar dat was bij mij helaas niet mogelijk. Veel vacatures, maar zo goed als niks wat ook maar in de provincie is of een net afgestuurd iemand wilt aannemen. Frustrerend af en toe..

maar, komende week heb ik een sollicitatie staan! yes, eindelijk! In m'n hoofd ben ik al aangenomen en weer blij aan het werk in de praktijk :+ Probleem is dat ik nu al zeven kleuren schijt.. Ik ben zó zenuwachtig voor het gesprek alleen al, laat staan als er evt. een meeloop dag komt. Kan ik het wel? Of ben ik al teveel verleerd? Wat als ik een spoedje pas morgen laat komen etc.. Ik ben echt zo bang dat ik het verpest door mijn zenuwen. Wat voor vragen gaan ze stellen? Meteen ook vak technische dingen zoals het entschema? :+ Iemand die me wat gerust kan stellen hierzo?


Hoe ging het?

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:17

Helaas ben ik niet aangenomen :( de praktijk is best een stuk rijden, dus ze vonden de afstand te groot.. vind ik zelf wel een beetje banketstaaf want laat me dan ook niet op gesprek komen, maargoed. Had mezelf voor genomen dat het gesprek goed moest gaan, en dat ging het voor mijn gevoel dus prima. Eerste keer meteen aangenomen worden kan ook eigenlijk niet :+

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:13

Ben ik weer!

Heeft iemand nog Engels talige studieboeken liggen? Of weet iemand waar ik dat kan bestellen?
Voornamelijk de basis zoals anatomie, klinisch onderzoek, EHBO etc.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:27

Hoi allen,


Ik heb een vraag. Ik heb bij de DA een tijd terug stronghold gekocht omdat ik dacht dat die niet alleen tegen vlooien maar ook tegen teken werkte. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Nu zit ik dus te denken, kan ik stronghold geven en na een aantal weken iets anders tegen de vlooien of gewoon een ander middel kopen? Wat is een goed middel dat werkt tegen zowel vlooien als teken?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 bezoekers