Werken bij de politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:46

Druif_01 schreef:
Ik heb lenzen, maar heb de visuseis gewoon gehaald. Je moet dichtbij en veraf lezen tijdens de selectie.


Ik heb tijdens de medische keuring wel op zeker 2 meter afstand gestaan, als het serieus niet meer was... Op zo'n bord stonden allemaal rondjes, en ik moest zeggen of de opening linke/rechts/boven/onder zat.

Maar ik ben gekeurd in Den Haag want Schiphol had geen plek, dus allicht zit daar wat verschil in.


Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:36

Ik ben in Brabant gekeurd en moest volgens mij veraf op 2 meter staan. Ik was blij met die rondjes, want dat was voor mij nog enigszins te doen :D beter dan letters lezen op die afstand.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:48

Oh die rondjes zijn idd een stuk makkelijker! Die letters zijn een stuk moeilijker. Thanks iedereen!

:)

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:31

Daar was ik weer :o Ik heb nog een vraagje over die visuseis, zoals ik eerder zei ben ik nu bij 2 opticiens geweest die allebeide iets anders zeggen. De een zegt nee waarschijnlijk haal je de eisen niet, de ander zegt ik verwacht geen probleem met de test. Als je nou gaat solliciteren en je komt tot aan de medische keuring en daaruit blijkt dat je toch je ogen moet laten laseren en je stemt hiermee in, word je dan aangenomen en ga je voor je opleiding je ogen laten laseren of word je dan afgewezen en mag je pas terug komen als je ogen gelazerd zijn? Ik weet niet of jullie hier een antwoord op hebben maar online kon ik het tot nu toe nog niet echt vinden. ;)

:)

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:22

Volgens mij dat laatste. Je wordt afgewezen en mag na laseren terugkomen, maar het zou kunnen zijn dat je dan gewoon weer verder kunt bij de medische keuring i.p.v. weer alle selecties doorlopen. Bel anders gewoon naar werving en selectie. Dan weet je het zeker :)

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:32

Oja goeie, zelf nog geen eens aan gedacht! :o Zou idd fijn zijn als je daarna niet nogmaals de selecties zou moeten doorlopen.

:)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:32

Druif_01 schreef:
Volgens mij dat laatste. Je wordt afgewezen en mag na laseren terugkomen, maar het zou kunnen zijn dat je dan gewoon weer verder kunt bij de medische keuring i.p.v. weer alle selecties doorlopen. Bel anders gewoon naar werving en selectie. Dan weet je het zeker :)


Het verloopt wel na een tijd, sowieso de screening en ook de sporttest is niet oneindig geldig dacht ik.
Ik zou inderdaad ook gewoon even bellen, want wij gokken nu ook maar :') :D

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:44

Volgens mij is het zo dat als je niet aan de eis voldoet je tijdelijk afgewezen wordt. Je krijgt dan de tijd om je ogen te laseren en kan daarna een herkeuring doen. Je loopt dat iets vertraging op in het selectieproces maar het is niet zo dat je er dan meteen uitligt. Voor zekerheid hierover kun je het beste werving&selectie bellen, die kunnen hier zeker antwoord op geven.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 03:11


SimbaBeau

Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 06:32

Hoi!

Als het mag kom ik ook graag binnenvallen....

Ik heb namelijk in april mijn intake gesprek.

Nu hoop ik eigenlijk dat iemand misschien weet hoeveel tijd (weken/maanden) er ongeveer tussen het intake gesprek en de conditietest zit.. :D

Simba <3

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 07:54

hartjecora schreef:
Hoi!

Als het mag kom ik ook graag binnenvallen....

Ik heb namelijk in april mijn intake gesprek.

Nu hoop ik eigenlijk dat iemand misschien weet hoeveel tijd (weken/maanden) er ongeveer tussen het intake gesprek en de conditietest zit.. :D


Die ga je daar gelijk plannen dus kan je redelijk zelf bepalen (al zijn er wel vaste datums dat hij afgenomen kan worden natuurlijk) :)

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:57

Bij ons kon je dat niet echt zelf bepalen tenzij je nog een blessure had. De meeste hadden deel A 1/2 weken na de intake en in uiterste gevallen had je hem 6 weken na de intake.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:33

Flowq schreef:
Bij ons kon je dat niet echt zelf bepalen tenzij je nog een blessure had. De meeste hadden deel A 1/2 weken na de intake en in uiterste gevallen had je hem 6 weken na de intake.


Oh bij mij kon je zelf (binnen twee maanden na de intake, dat wel) één van de beschikbare datums kiezen

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:32

bliksemflits schreef:
Flowq schreef:
Bij ons kon je dat niet echt zelf bepalen tenzij je nog een blessure had. De meeste hadden deel A 1/2 weken na de intake en in uiterste gevallen had je hem 6 weken na de intake.


Oh bij mij kon je zelf (binnen twee maanden na de intake, dat wel) één van de beschikbare datums kiezen


Voor mij is het alweer heel wat jaartjes geleden maar geloof niet dat ik zelf kon kiezen.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:51

Voor mij was het vorig jaar dus denk dat ik nog wel redelijk in de buurt zit :D Maar het kan ook verschillen per eenheid natuurlijk

SimbaBeau

Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:20

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Fijn om te weten dat er geen half jaar tussen zit, ik zal rekenen op 1 a 2 maanden.

Hebben jullie nog tips, do’s and don’ts voor het intake gesprek?

Alvast bedankt :D

Simba <3

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:01

bliksemflits schreef:
Voor mij was het vorig jaar dus denk dat ik nog wel redelijk in de buurt zit :D Maar het kan ook verschillen per eenheid natuurlijk


Voor mij was het ook vorig jaar... in Apeldoorn.
Ik zou echt proberen fit te zijn voor het intake gesprek, voor het geval je de test een week later hebt.

Vooral niet te zenuwachtig zijn en (hoe cliché ook) echt jezelf zijn! En voorbereiden waarom jij bij de politie wilt en waarom geschikt bent.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:40

Ah, ik zat in Amsterdam dus misschien dat daar wat verschil in zit :)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:39

Mee eens. Bij mij zat er ook nog geen 2 weken tussen.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:20

Hoe is het met iedereen hier?

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:38

Minder haha....

Helaas lelijk van mijn dienstpaard gegaan vorige maand. Uiteindelijk bleek hij Kissing te hebben, dus ik had de strijd om te blijven zitten sowieso verloren. Al heb ik goed gestreden volgens collega s :')

Maar goed, zit er mooi mee nu. Behoorlijke breuk en revalidatie tijd van minimaal 5 a 6 maanden. Ik vind het vreselijk!!! Ik ben behoorlijk afhankelijk nu |(

Afbeelding

Afbeelding


Vriendlief heeft zondag in frontlinie gestaan in DH en daar behoorlijke knauw van gekregen.... heel heftig dat zo aan te horen en er niet bij kunnen zijn om te "helpen. Gelukkig heeft hij alleen oppervlakkig wat en niet ernstig.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:03

Oei Amber dat is ontzettend kl*te! Heel veel beterschap! Hoe is het met je paard? Je vriend heeft het ook zeker niet makkelijk gehad daar, ik heb de filmpjes gezien (wie niet). Hopelijk houdt hij er mentaal ook niets aan over.

Ik heb inmiddels mijn beroepserkenning binnen en ben sinds kort begonnen met re-integratie :) dat valt tegen, maar we komen er wel!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:15

Wow Amber wat heftig. Beterschap! Hopelijk met je vriend ook alles goed, ik was er ook zondag.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:57

Hoe is met jou Liek?! Alles goed nu...
Hoe heb je het ervaren?


Ik vind vréselijk al die negatieve berichten online te lezen, dat raakt me dan echt. Mensen zien maar 1 kant! Ik heb aardig wat mensen ontvriend die wel heel erg kortzichtig zijn :(


Druif_01 schreef:
Oei Amber dat is ontzettend kl*te! Heel veel beterschap! Hoe is het met je paard? Je vriend heeft het ook zeker niet makkelijk gehad daar, ik heb de filmpjes gezien (wie niet). Hopelijk houdt hij er mentaal ook niets aan over.

Ik heb inmiddels mijn beroepserkenning binnen en ben sinds kort begonnen met re-integratie :) dat valt tegen, maar we komen er wel!


Helaas na foto s bij DA, gelijk uit de dienst gehaald. Niet meer geschikt als rijpaard ;(.

Oh wat fijn dat éindelijk je beroeps erkenning binnen is. En wat houdt je re-integratie in nu?

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:32

Hier alles goed, wel een grote nasleep maar daar ga ik openbaar liever niet op in. Druif succes met je re-integratie, kleine stapjes dan komt het allemaal goed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers