Mensen die Creative Business studeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Mensen die Creative Business studeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 14:49

Hoi Bokkers,

Ik ben me (heel laat, I know) aan het orienteren om me misschien nog in the schrijven voor de studie Creative Business.
Ik was alleen benieuwd naar wat mensen die deze studie volgen om wat vragen te stellen. Als je toevallig ook bij Inholland studeert is het helemaal mooi, maar ik ben blij met alle input.

Ik heb uiteraard al iemand van de opleiding zelf gesproken, maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van studentem zelf. Het gaat coornamelijk over tijdsmanagement etc.

Dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar toch, iig voor de grote lijnen.

Mijn vraag is vooral, aangezien de opleiding opgebouwd is uit projecten en groepsopdrachten, met relatief weinig "traditionele" lessen, hoe doen jullie dit qua combinatie studie en werk? Kunnen jullie nog werken naast je studie? Zoja, hoeveel uur ongeveer? Zijn er mensen die ook nog een paard hiernaast hebben? En houd je nog wat tijd over voor een soort van een sociaal leven?

Wie o wie kan mij hier wat informatie over geven.

Als er iemand is die ik hier misschien over zou mogen pb-en, en met wat eventuele andere vragen, dan maak je me helemaal gelukkig :)

Ps. Ja, ik weet dat dit voor iedereen anders is, maar voor de beeldvorming wat ervaringen van anderen weten kan nooit kwaad

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:13

Ik heb MIC deeltijd (nu dus creatieve business) gestudeerd aan de HVA. HvA was een puinhoop dus ben er mee gestopt. Ik werkte 32 uur ernaast en dat was geen doen. Had daarnaast een blessuregevoelig paard wat veel aandacht vroeg. Om dus antwoord te geven of je nog een sociaal leven hebt: nee. Wellicht is dat in voltijd anders hoor, dat kan maar met deeltijd had je echt geen sociaal leven naast een paard. Kijk als jij de luxe hebt om daarnaast niet te hoeven werken zal je vast nog wel een sociaal leven hebben, maar hoe meer je werkt, hoe minder tijd voor school en sociaal leven

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 22:05

Thanks voor je antwoord.

Het is inderdaad de bedoeling om voltijd te gaan doen. Gelukkig zit ik nog in de positie dat mijn vaste lasten laag zijn, dus ik verwacht geen 32 uur te hoeven werken. Ik zat te denken aan 12 tot 16 uur.

Lijkt me heel pittig met ook een blessurrgevoelig paard etc. Ik zit te overwegen om misschien een verzorgster erbij te nemen als ik ga studeren. Maar ik heb gelukkig een paardje waarbij dat wel kan.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Mensen die Creative Business studeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:17

Ik heb de MEM gedaan, de voorganger van Creative Business dus, op Inholland. Wel al even terug, ben 5 jaar geleden afgestudeerd.

De belasting van de studie was echt prima te doen. Werken, paard en sociaal leven was geen probleem. Maarrrr, wel 1 flinke maar! De roosters waren super laat bekend en wijzigden dan ook vaak. Dit was echt super onhandig met een baan ernaast en daardoor echt heel lastig te combineren. Bij veel vakken was het verplicht om 80 procent aanwezig te zijn dus je kon ook niet ervoor kiezen om de les dan maar niet te volgen want dan haalde je het vak sws niet..

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mensen die Creative Business studeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:24

Ik doe momenteel de studie Creative Business :) Op de HvA. Ik doe dit voltijd, heb ernaast werk en een (blessuregevoelig) paard. Is heel goed te combineren. Ik kan nou niet zeggen dat ik geen vrije tijd meer heb :D Ik heb wel een bijrijder, maar die doet 1 dag per week. Mijn paard staat dan weer wel op een stal waar alles gedaan wordt, dus ik kan een dag overslaan als dat een keer moet.

Onze roosters worden 2x opnieuw gegeven: 1x aan het begin van het schooljaar en 1x na een halfjaar. Die roosters zijn dus een halfjaar geldig, waardoor je ver vooruit kan plannen etc.
Wij hebben geen verplichte contacturen oid. Dus dat geeft ook vrijheid, als je iets niet nodig heb ga je gewoon naar huis :)

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 10:50

Ladyson schreef:
Ik heb de MEM gedaan, de voorganger van Creative Business dus, op Inholland. Wel al even terug, ben 5 jaar geleden afgestudeerd.

De belasting van de studie was echt prima te doen. Werken, paard en sociaal leven was geen probleem. Maarrrr, wel 1 flinke maar! De roosters waren super laat bekend en wijzigden dan ook vaak. Dit was echt super onhandig met een baan ernaast en daardoor echt heel lastig te combineren. Bij veel vakken was het verplicht om 80 procent aanwezig te zijn dus je kon ook niet ervoor kiezen om de les dan maar niet te volgen want dan haalde je het vak sws niet..


Hmmm, er staat me zoiets bij van iemand die me dat ook vertelde een paar jaar geleden. De vrouw die ik van de school gesproken heb zei dat er zo'n 15-20 contacturen waren en dat ze hun best doen qua roosters. Maar wel goed om hier dus rekening mee te houden, dankje :)