Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:43

Cemlys schreef:
Wat ik mij nog afvroeg stop je ook je webshop? Of zet je die in engeland voort


Zoals het er nu uitziet gaat de shop stop, maar kijk ik wel of ik voor LotusRomeo nog een en ander kan blijven doen.

Cayenne schreef:
Die kamertjes zien er nog best knus uit! Maar er valt vaak al snel wat van te maken als je je een beetje uitslooft.
Wat gaat je baan precies inhouden? Ik ken het absoluut niet :+ Doe je nog iets met journalistiek eigenlijk? Of is dit een totaal andere kant uit?

Mijn opvatting ( :') ) is dat ik een eerste contactpersoon wordt voor de adverteerders. Daar doe ik niks meer met journalistiek, maar dit is natuurlijk wel een bedrijf in de marketing, dus sluit in dat opzicht weer mooi aan bij mijn opleiding (HBO bedrijfscommunicatie, dus communicatie, journalistiek, marketing).

RoosG: leuk dat je ook naar Engeland wil! Hopelijk heb je wat aan mijn site. Als je vragen hebt, stuur gerust een pb. Succes vast!

[quote="MarlindeRooz"\ Gaaf zeg, ik volg ook!
Neem je nou wel 1 paard mee of laat je alles echt achter je?


Ik heb maar 1 paard en die staat te koop :-)

Net nog rustig eens alle 5 huizen bekeken en lijstjes gemaakt. Eén valt voor mij af vanwege de afstand.

Haig House heeft mijn voorkeur, zo van de foto. Ongeveer 15 minuten fietsen naar het bedrijf.

Duke House is wat verder fietsen, denk goed 20 minuten. Ben wel helemaal weg van de slaapkamers <3

Brunswick House is ook zo'n 15 minuutjes fietsen en spreekt me ook aan. Mooie lichte slaapkamer en veel opbergruimte, denk ik.

En Aqueduct House is ook nog een optie, kleine 20 minuutjes fietsen. Huis ziet er leuk uit, kamers zijn denk ik wel erg klein.

Zo, kijkt voor jullie ook wat handiger. :D

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:08

Wat leuk dat het je gelukt is!

Als alternatief kun je ook nog kijken op websites zoals citylet.co.uk daar zijn kamers vaak een stuk goedkoper dan op speciale kamer verhuur websites.

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:54

of gumtree? preloved?

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 21:19

Ik heb veel rondgekeken en met veel mensen contact gehad, maar dit sprak me het meest aan :-) Ik heb nog wel adresjes achter de hand in Telford voor als dit niks wordt, maar hebben al een boel besproken dus ik denk dat we er wel uitkomen.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:09

Het eerste huis is prachtig!
Wat prijzig om in Engeland een kamer te huren. 95 pond per week is zo'n 500 euro per maand :wow:
Ik hoop dat je een fijn plekje kan vinden :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:18

x_spekkie_x schreef:
Het eerste huis is prachtig!
Wat prijzig om in Engeland een kamer te huren. 95 pond per week is zo'n 500 euro per maand :wow:
Ik hoop dat je een fijn plekje kan vinden :)


Dat viel mij inderdaad ook op. Maar goed, vergis je niet in de Nederlandse prijzen voor een kamer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:19

Maar voor zover ik lees zijn de kamers wel helemaal ingericht? en zit er dan ook electriciteit, internet etc bij? Want dan vind ik de prijs nog wel meevallen.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:32

Interessant en leuk om dit mee te lezen! Ik ben wel benieuwd naar wat je baan inhoudt, de functienaam zegt me niks :+

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:08

Die prijzen vallen wel mee eigenlijk. £400,- (490 euro) voor een nette, redelijk grote kamer in een net huis, incl. belastingen, g/w/l, internet etc. En een volledig ingerichte kamer.

Oehlalala

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:28

Interessant om te lezen hoe het emigreren je allemaal vergaat!
Ik ben zelf een halfjaar naar Noorwegen geweest en heb inmiddels besloten dat ik daar, indien ik een baan kan vinden, ook wil gaan wonen.
Gelukkig heb ik nog even want ik heb mij net ingeschreven voor een masteropleiding in Nederland.
Maar erg leuk om jouw verhalen te lezen en zo een beetje een beeld erbij te krijgen waar je allemaal mee te maken krijgt.

Ik ga het zeker volgen :)

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:26

Ik vind de prijzen van de kamers zelf meevallen, vooral als je ziet wat voor huis je ervoor terugkrijgt, het is echt niet klein. Daarnaast zit inderdaad gas water licht inbegrepen, evenals TV en internet, een schoonmaker, een tuinman en een gedeelte van de boodschappen aangezien ze ook zorgen voor schoonmaakspullen, toiletrollen etc. De council tax zit er eveneens bij in. Kortom; het enige wat er nog écht bij komt is je eten. :-)

Ik kan er dezelfde dag nog in.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:40

Molfre schreef:
Die prijzen vallen wel mee eigenlijk. £400,- (490 euro) voor een nette, redelijk grote kamer in een net huis, incl. belastingen, g/w/l, internet etc. En een volledig ingerichte kamer.


Ik vind dat vrij duur.
Toen ik studeerde 4 jaar geleden betaalde ik £250 voor alles inclusief, net buiten London.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:21

Annash schreef:
Ik vind de prijzen van de kamers zelf meevallen, vooral als je ziet wat voor huis je ervoor terugkrijgt, het is echt niet klein. Daarnaast zit inderdaad gas water licht inbegrepen, evenals TV en internet, een schoonmaker, een tuinman en een gedeelte van de boodschappen aangezien ze ook zorgen voor schoonmaakspullen, toiletrollen etc. De council tax zit er eveneens bij in. Kortom; het enige wat er nog écht bij komt is je eten. :-)

Ik kan er dezelfde dag nog in.


Dat scheelt aanzienlijk dan ja. Ben benieuwd of het net zo mooi is als op de foto's!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:29

Spannend, maar super dat jeje droom najaagt. Anders ga je later spijt krijgen. Veel succes en plezier natuurlijk. Ik ga je ook volgen.

wel jammer dat je je mooie pony moet verkopen, maar ik begrijp de beslissing.

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:30

Nou de kamers vlogen eruit dus ik heb er één gereserveerd. Dat wil niet zeggen dat het definitief is maar ik ben in ieder geval zeker van een kamer als ik daar ben, mocht het er verder goed uitzien etc. Hier meer: http://www.emigrerennaarengeland.nl/1/p ... sorry.html

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:41

Wat gaaf zeg! Ik ga volgen :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:44

Ziet er super uit zeg! Heel modern voor Engelse begrippen volgens mij?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:09

Slim dat je een kamer gereserveerd hebt :j
Hopelijk wordt het wat! Het ziet er in ieder geval goed uit vanaf de foto's.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:25

Wat een avontuur, wens je een goede reis en een mooie toekomst in Engeland.....

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:25

benangelique schreef:
Ziet er super uit zeg! Heel modern voor Engelse begrippen volgens mij?


Dat ligt er maar net aan hoeveel geld mensen hebben vind ik... :')
Maar ze houden dit inderdaad goed bij / richten het opnieuw in.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:35

Hey! Wat stoer dat je gaat verhuizen naar Engeland. Natuurlijk weer een hele ervaring! Zelf ben ik vorig jaar Juli naar engeland verhuist, maar ik had het geluk dat mijn vriend (geboren en getogen engelsman) hier al woonde en toen zijn wij samen een huis gaan huren. Zelf woon ik in Coventry nu dus niet eens zo ver van birmingen (dat is waar jij naartoe verhuist toch?). Birmingham is ook een erg mooie stad! En erg goed bereikbaar :)
Maar zoals ik lees ben je al erg goed voorbereid. Heel veel succes met emigreren!

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:39

Ik ga ten noordwesten van Birmingham wonen :-) In Telford. Ongeveer 40 minuutjes met de trein, dus goed te doen! Ik ken Coventry van naam wel maar ga even de kaart erbij halen zodat ik precies weet waar het ligt. Zal wel aan de andere kant zijn. :') Edit: inderdaad aan de andere kant.

Hoe bevalt het je tot nu toe?

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:45

Hopelijk gaat het je goed bevallen in Engeland! Hou je ons wel op de hoogte van je belevenissen daar?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:48

Oh, Engeland, heerlijk! <3 ik ben jaloers!

Heel veel plezier! ik ga dit topic volgen.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:00

Annash schreef:
Ik ga ten noordwesten van Birmingham wonen :-) In Telford. Ongeveer 40 minuutjes met de trein, dus goed te doen! Ik ken Coventry van naam wel maar ga even de kaart erbij halen zodat ik precies weet waar het ligt. Zal wel aan de andere kant zijn. :') Edit: inderdaad aan de andere kant.

Hoe bevalt het je tot nu toe?


Ja, ik woon inderdaad aan de andere kant van birmingham. Met de auto ongeveer een half uur rijden. Bevalt mij tot nu toe heel erg goed. Ik studeer zelf Human Bioscience in Engeland (coventry university) en ook deze studie is een groot succes! Heel erg blij dat ik verhuist ben. Ook het reizen naar Nederland is heel erg goed te doen!! Vanuit birmingham maar een uurtje en vanuit coventry is het 10min met de trein naar birmingham.
Hoop dat jij het ook erg plezierig zult hebben in engeland. Heel erg veel succes!!