Studie Makelaardij HBO

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Studie Makelaardij HBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 15:18

Hallo bokkers :)

Ik zit nu in het eerste jaar MWD (maatschappelijk werk) en ik begin er steeds meer aan te twijfelen of deze opleiding wel bij me past. Maar eigenlijk wil ik eerst een alternatief hebben voordat ik ga stoppen.
Daarom ben ik even wat aan het rondkijken op internet.

Mijn vader is makelaar en dat lijkt mij toch ook wel heel leuk!
Zijn er mensen die ervaring met deze opleiding hebben? (HBO-niveau)
Voltijd/ deeltijd? Waar? Hoelang? Bevalt het?

Jullie zouden me erg helpen!


Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Studie Makelaardij HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:24

Mijn broer heeft makelaardij gevolgd.

Hij vond het een leuke opleiding. Hij deed het vol tijd op een school in groningen. Hij heeft er 4 jaar over gedaan.

Hij vind het alleen jammer dat er momenteel weinig werk in te vinden is.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:44

Als je dat wil gaan doen dan zou ik ineens voor de erkende opleiding makelaar taxateur o.g. gaan. Ik heb deze (verkort in 1 jaar) gedaan bij de NCOI. Als je je ooit wil laten registreren dan moet je met een HBO makelaardij opleiding (niveau is vele malen lager!) alsnog deze opleiding volgen namelijk.

Slagingspercentages zijn niet hoog, bouwkunde en makelaardijleer is voor de meesten een struikelblok. Ik ken meerdere mensen die wel deelcertificaten hebben gehaald, maar nooit het hele diploma. Deze hadden zelfs ook HBO opleiding al wel gehaald.

slagingspercentage voor bouwkunde was in mijn jaar 7% in mijn klas van 34personen zijn er 4 geslaagd voor alles incl. bouwkunde, waaronder ik.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Re: Studie Makelaardij HBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 20:46

Dus als ik die opleiding zou volgen bij de NCOI dan is die dus wel moeilijker, maar dan kan ik me wel (ooit) registreren, als ik je goed begrijp.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:11

Yep, maar dat weet je vader ook wel !
NCOI is niet de enige die deze opleiding aanbiedt, voor mij was het toen makkelijk omdat deze intensieve opleiding op zaterdag gegeven werd. zodat ik door de week gewoon naar mijn werk kon.

Ik ben voor de "korte" pijn, dus een jaar buffelen en dan examen doen ipv 3 jaar bezig te zijn :D

Het moeilijkste vak is sowieso bouwkunde voor de meesten. Tekening lezen maar vooral ook materiaalkennis, en het herkennen daarvan. Ik heb letterlijk dagen doorgebracht in bouwmarkten tot op het punt dat de mgr naar me toe kwam om te vragen waar ik in hemelsnaam mee bezig was :+

de HBO opleiding is leuk als je tevreden bent als medewerker op een makelaarskantoor, maar als je zelf echt iets wil opbouwen dan moet je toch meer hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, YandexBot en 53 bezoekers