Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veerle

Berichten: 652
Geregistreerd: 13-10-08

Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 12:54

Er zullen hier vast wel meer mensen zijn met het bekende probleem van tijdtekort.
Helaas lijd ik daar zelf ook aan. Met het hebben van een eigen paard, dan daarnaast ook nog het hebben van veel school werk en nog een beetje een sociaal leven over willen houden is mijn tijd al snel op.
Nu heb ik helaas nog een probleem, want mijn geld is ook op.
Ik zou dus graag willen gaan werken alleen is het probleem dat ik dus echt maar een paar uur per week kan werken en ik niet zo snel ergens aangenomen wordt met de voorwaarde dat ik echt maar maximaal 3 uur per week kan werken. :')
Nu kan ik me er bij neerleggen dat ik maar minder geld uit moet geven en niet alles kan hebben maar ik dacht misschien heeft iemand hier op bokt wel een idee.
Wat ik dus zoek is ideeën voor een bijbaantje oid wat weinig tijd kost. Veel geld hoef ik niet te verdienen maar net iets meer dan wat ik nu heb zou me wel wat beter uitkomen.

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:57

Ik krijg op Facebook steeds van die online Enquête invuldingen.. Geen idee hoe betrouwbaar het is en hoeveel het verdient maar misschien kun je daar eens naar kijken? Dan kun je gewoon vanachter je pc geld verdienen! (als het al echt is)..

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:57

Hmm lastig zeg!

Kan je niet krantenwijk lopen voordat je naar school gaat? Das wel zwaar en je moet vroeg op. Maar dat kan je volgens mij 1 of 2x per week doen en het verdient aardig wat :)
En kijken hoeveel je maandelijk qua geld hebt. Maak denkbeeldige potjes wat je hebt en sorteer wat je uit wilt geven voor jezelf,paard en social leven :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:58

Ik zou je graag willen helpen maar ik krijg het zo 123 niet bedacht.
Wellicht folders lopen?

Online enquetes invullen klinkt leuk, maar dan moet je aan 100 euro op jaarbasis denken.
Dat is geen vetpot.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:59

Reclame/kranten bezorgen in de weekenden of doordeweeks. Moet je natuurlijk geen mega route nemen. Ik had voor de buitenwijk in 1 weekend ongeveer een half uurtje nodig voor het vouwen van de reclame met weekend krant en 1 half uur voor het rondbrengen van de kranten/reclame.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:59

Je hoeft toch niet 7 dagen per week naar school? Waarom zoek je geen zaterdag baantje?

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:00

Rytir schreef:
Je hoeft toch niet 7 dagen per week naar school? Waarom zoek je geen zaterdag baantje?

:j of zondagavond bijv. Of zaterdagavond. Pizzabezorger bijv.
Dan heb je paar uurtjes in de avond, door de weeks of in't weekend. Kan prima :j

Dan heb je toch een vrije zaterdag, eind vd middag a savonds ff werken, en kan je eventueel zelfs nog lekker uit. Mooi toch?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:01

is een oppas baantje geen idee. Verdiend wel aardig en vaak als de kids te bed liggen heb je ook tijd om je huiswerk te doen

Veerle

Berichten: 652
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 13:03

Op zondag willen mijn ouders niet dat ik werk, en ik zou inderdaad even wat kunnen kijken of het op de zaterdagavond gaat lukken. Overdag gaat lastig worden aangezien ik dan ook wel eens een wedstrijd wil rijden. (Ik weet het ik wil veel te veel :') )

En krantenwijk gaat misschien lastig worden omdat ik eigenlijk altijd al te weinig slaap. Al zou het als het voor 1x in de week kan misschien nog wel moeten lukken. Ik zal eens vragen hoe dat zit bij het postkantoor hier.

Veerle

Berichten: 652
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 13:05

dito schreef:
is een oppas baantje geen idee. Verdiend wel aardig en vaak als de kids te bed liggen heb je ook tijd om je huiswerk te doen


Ik heb wat moeite met het vinden van een oppasadres. En omdat dat niet op vaste momenten is kan ik heel vaak net niet als ik dan een keer gevraagd wordt en dan zoeken ze wel iemand anders :\
Verder is het wel voor mij wel de beste optie.

AvWShots

Berichten: 2510
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:06

Je kan toch ook op zondag wedstrijd rijden...ik zie het probleem niet zo...
Ik vind ook niet dat je in een bijzondere situatie zit oid, eigenlijk de situatie van iedereen met een paard, want als je fulltime werkt ben je wel even veel uur kwijt, of zelfs meer dan wanneer je op school zit en een bijbaantje hebt.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 10-12-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Veerle

Berichten: 652
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 13:07

Nee want op zondag wil mijn vader me niet naar wedstrijden rijden. Zondag is zijn rustdag :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:07

AnneXxX schreef:
Je kan toch ook op zondag wedstrijd rijden...ik zie het probleem niet zo..

Waarschijnlijk mag dit ook niet om geloof redenen?

Kan je niet vragen of ze op je school nog mensen zoeken voor schoonmaken of andere klusjes?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:07

Misschien moet je eerst voor jezelf eens een lijstje maken met wat je uitgeeft en wat er bv af zou kunnen. Als je bv minder tijd hebt voor je paard kun je kijken voor een bijrijdster die mee betaald. Heb je ook weer wat inkomen. het zal idd schipperen worden, soms kan het niet En En....
Let iig op dat je jezelf niet in de schulden gaat werken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Misschien ivm geloof niet op zondag?

Maar verder wil je dus blijkbaar wel veel maar je hebt overal een antwoord voor. Wat kun je wel? Misschien is het handig om dat eerst eens op een rijtje te zetten.

AvWShots

Berichten: 2510
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Veerle schreef:
Nee want op zondag wil mijn vader me niet naar wedstrijden rijden. Zondag is zijn rustdag :')

Oké. Dat maakt het al iets lastiger.
Maar dan nog zijn er genoeg zaterdagbaantjes (of koopavond) die niet per se iedere zaterdag hoeven.
Stel je gaat bij een supermarkt werken, kun je echt wel eens een zaterdagje vrij krijgen om een wedstrijd te rijden.
Een kwestie van op tijd regelen en plannen.

Je bent vast wel een dag wat eerder klaar met school. Kun je in de middag werken, 's avonds naar stal. En koopavonden meedraaien en dan op zaterdag. Dan houd je toch nog tijd over je paard, alleen zal je moeten zorgen dat als je bijv. een koopavond draait, je je huiswerk de dag ervoor al gemaakt hebt.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 10-12-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Tja ehm, je kan veel willen maar je moet ook kijken of 't haalbaar is. Wedstrijden rijden is leuk, maar als je geen geld hebt kan je dat toch al niet eens?

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Wat dacht je van schoonmaken? Bij oudere mensen ofzo?
Is vaak voor een paar uurtjes in de week maar het is toch wat.

En soms moet je dingen opgeven voor iets. Ik werk ook elke zaterdag, maar ga wel op wedstrijd.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:10

Als je toch te weinig slaapt kun je ook in de avonduren als afwasser gaan werken ergens.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:11

Geen idee hoeveel je extra moet verdienen maar kan je niet via de Mediaexpresse gaan werken.

Dat heeft mijn broertje jaren gedaan. 1x per week tijdschriften bezorgen (Libelle/Donald Duck enz).
Kost je een paar uur en is toch inkomsten. Vaste dag dus ook handig.

Denk dat je wel voor jezelf keuzes moet gaan maken. Een eigen paard, tijd te kort, geld te kort en dan ook nog zoveel willen naast een flinke opleiding. Geen idee om je paard tot na je examens even lekker vakantie te geven? Dan is het moeten er even af, geef je geen geld uit aan lessen en wedstrijden en kan je zo je tijd aan school en sparen besteden.

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:12

Wat thuiswerk? Dingen inpakken enzo?

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:13

Tsja dan geen wedstrijden rijden. Geld lijkt me een beetje belangrijker, dan moet je prioriteiten stellen.
Ik studeer op anderhalf uur reizen hier vandaan, heb een eigen paard op een DHZ stal, en een bijrijdpaard, eigen huis en tot voor kort werkte ik ook 12 tot 20 uur in de week.
Als je ookal niet op zondag wil werken of wedstrijden rijden moet je keuzes maken.

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:13

Je kan ook ergens in een supermakt gaan werken, vriendinnetje werkt er ook 1 avond per week van 5-9 en dat is tvoh wel weer rond de 90,- per maand (bij de ah dan)

AvWShots

Berichten: 2510
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: zuid-holland

Re: Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:15

Wacht maar tot je een film-time baan, een eigen huis, kinderen én een paard hebt. Dan denk je terug aan je rustige leventje op de middelbare school ;)

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:15

Waarom wil je wedstrijden rijden?
Als je daarmee stopt heb je én tijd voor een baantje én het bespaart je geld :)
ik heb geen paard, maar ik 'leef' wel als ik hoe ik zou leven als ik een paard zou hebben. (d.w.z. al het geld wat ik verdien, het grootste gedeelte dan, gaat naar mijn spaarrekening.) Leuke dingen zoals uitgaan, concerten, etentjes spaar ik voor d.m.v. oppasgeld of als ik eens iets verkoop.
4 dagen stage, 1 dag school, donderdag avond werken en op zaterdag de hele dag.
Soms op vrijdag avond nog oppassen en soms vrijdag ochtend, zaterdag/zondag nacht werken.
Probeer eens iets in de zorg, daar kan je vaak avonden werken en dat verdient volgens mij wel goed.
En een supermarkt? Zijn ook vaak in de avonden open. Ik ga daar ook solliciteren, het sparen voor een paard lukt niet goed met 1 baantje.