Biologie studierichting universiteit

Moderators: Shanna, Dani, Murthul, Warboel, Berdien, Hanmar, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lauratje_88

Biologie studierichting universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 22:34

Wie heeft deze opleiding gedaan (en dan vooral aan de universiteit Antwerpen) en kun je me meer vertellen over wat er verwacht word?
Wat als je niet zo goed bent in wiskunde heb je dan nog kans op slagen of is het dan beter naar een andere opleiding te zoeken?
Het ziet er allemaal zo interessant uit maar weet niet goed of het wel iets voor mij is vooral dan het wiskundige deel of zijn daar bijlessen voor ofzo?
Hoe lang duurt zo'n opleiding en kun je ook deeltijds studeren?

Ik ben ook al 25 jaar en heb eigenlijk lang moeten zoeken naar iets dat echt interessant lijkt, dit heeft me altijd aangetrokken maar dat "universiteit" woordje schrikt me wat af.
Heb schrik om niet goed genoeg te zijn.

Ik zoek eigenlijk vooral ervaringen van mensen die de opleiding hebben gevolgd.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Enzo9

Re: Biologie studierichting universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:06

Kun je niet naar een opendag of zo iets gaan? Daar kunnen ze al jou vragen beantwoorden. Of eventueel even bellen :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:14

Ik zit aan de universiteit Antwerpen maar ik studeer Diergeneeskunde. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de universiteit. De opleiding zelf is ook een zwaar wetenschappelijke opleiding waar je veel tijd in moet steken, maar waar een wil is is een weg ;) .

Biologie duurt 5 jaar en is volgens mij ook een voltijdse opleiding (zie: http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=*FACWET&n=59185 ). Er bestaat overbruggingsonderwijs om je basis wetenschappen op te frissen en ik denk ook dat er wel bijlessen gevolgd kunnen worden.

Fijn dat je nu gevonden lijkt te hebben wat je wil gaan doen! Ga zeker binnenkort eens naar een open dag, daar leer je het meest over de opleiding :j

SDE

Re: Biologie studierichting universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:47

Ik studeer aan de UA als werkstudent (niet biologie). Je kan je vakken spreiden over meerdere jaren dus dat is geen probleem. Meerdere collega's op mijn werk hebben biologie gestudeerd, dit zou één van de gemakkelijkere Master-richtingen zijn. De masterproef die ik nu ga maken is met enkele profs Bioingenieurwetenschappen. En ik vind universiteit juist gemakkelijker dan mijn mijn voorgaande bacheloropleiding aan de hoge school. Beste is om naar een opendeurdag te gaan om het wiskundepakkket te bekijken. Let wel, afgestudeerden in de biologie vinden weinig werk, da's een algemeen gegeven. Maar wie wil, kan alles :-).

En nu lekker verder vertellen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie