[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:07

@Ikke: nou toen ik met rijlessen leerde om te keren in 3 keer steken, keek ik niet in mijn achteruitkijk spiegel op het laatste moment (wel gecheckt op fietsers enzo), dus mijn rijlesleraar: "en als daar nu een paaltje had gestaan? Had je met je achterbanden tegen de stoeprand gestaan en ook een mooie deuk in de kofferbak" ik: "maar voor ik ging keren stond er geen paaltje, dus waarom zou die er nu wel staan? :\ " Vond ie goed van me dat ik zo dacht, maar op examen moest ik toch echt de stappen volgen dus kijk nou gewoon maar een keer in de spiegel voor paaltjes :')


En ik moest 10 weken wachten op mijn examen, maar dat was 2014 :o

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:15

Polly ik heb toch echt 2x 3 maanden moeten wachten in eemnes, mijn schoonzusje in Rotterdam 2,5e maand en dat was afgelopen half jaar (ik ben 3 weken terug geslaagd). Online aangegeven wachttijd klopte toen iig ook niet met daadwerkelijke wachttijd in eemnes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:25

Murthul schreef:
Polly ik heb toch echt 2x 3 maanden moeten wachten in eemnes, mijn schoonzusje in Rotterdam 2,5e maand en dat was afgelopen half jaar (ik ben 3 weken terug geslaagd). Online aangegeven wachttijd klopte toen iig ook niet met daadwerkelijke wachttijd in eemnes.

Ik heb in Eenmes ook een aantal keer heeeel lang moeten wachten. Dat had er deels mee te maken dat mijn instructeur liever niet het eerste examen van de dag reed (we zouden dan erg vroeg weg moeten, midden in de spits, vond ik zelf ook niet fijn) en het was destijds echt gigantisch druk. Mijn eerste examen heb ik ook iets van 2/3 maanden van tevoren ingepland, op de tweede moest ik een maand wachten en bij de derde hebben we besloten om het even aan te kijken in de hoop dat er tussendoor nog een plekje vrij zou komen en dat was gelukkig zo. Maar weet dat mijn zusje ook erg lang moest wachten op haar beide herexamens.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:33

Murthul schreef:
Polly ik heb toch echt 2x 3 maanden moeten wachten in eemnes, mijn schoonzusje in Rotterdam 2,5e maand en dat was afgelopen half jaar (ik ben 3 weken terug geslaagd). Online aangegeven wachttijd klopte toen iig ook niet met daadwerkelijke wachttijd in eemnes.


Waar kijk jij dan ivm "aangegeven wachttijd"?
Ik heb rechtstreeks in het reserveringsscherm gekeken.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:28

Ik ben geslaagd!!!

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:29

Gefeliciteerd!!!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:38

Ik ook!

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:40

Ook gefeliciteerd!!!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:42

Super! Jij ook gefeliciteerd

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:43

Ymor schreef:
Super! Jij ook gefeliciteerd


Jij ook, was een goede dag vandaag :)

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:46

Gefeliciteerd allebei!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:47

Femke_Nikita schreef:
Ymor schreef:
Super! Jij ook gefeliciteerd


Jij ook, was een goede dag vandaag :)


Zeker een goede dag!! In ieder geval prima weer

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:51

Gefeliciteerd allebei!! :D

Wij gaan straks weg met de auto, dus bedacht me in eerste instantie dat ik dan wel kon "meekijken" enz. Maar in dit geval is het een weg die ik al heel vaak heb gereden, en enkel bestaat uit rechte weg en een paar rotondes (zonder fietsers :') ) dus daar heb ik dan wat minder aan helaas.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:52

Gefeliciteerd! Ik mag 14 februari afrijden. Hopelijk brengt valentijnsdag mij geluk :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:54

Gefeliciteerd!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:11

Gefeliciteerd!!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:43

Gefeliciteerd!!

Ik had rijbewijs met spoedaanvraag gedaan en vanmiddag autootjes wezen proberen.
Niemand in mijn omgeving weet iets van auto's dus instructeur nog gebeld voor advies. :')

Keuze gemaakt en zaterdag ophalen. :D

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:26

Mandarijn schreef:
Gefeliciteerd!!

Ik had rijbewijs met spoedaanvraag gedaan en vanmiddag autootjes wezen proberen.
Niemand in mijn omgeving weet iets van auto's dus instructeur nog gebeld voor advies. :')

Keuze gemaakt en zaterdag ophalen. :D

Zonde van je geld, echt waar. Je betaald bijna 75% meer. Het is nog maar dinsdag. De kans dat je hem vrijdag kon ophalen was enorm groot. :')

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:41

Omgerekend scheelt het me geld. :))
Scooter kapot en afstand naar werk te ver om te fietsen, dus afhankelijk van ov en dat ging meer kosten dan die paar tientjes meer voor spoedaanvraag en auto lenen deze week. :)

Eigen kopen was ook niet de bedoeling voorlopig eigenlijk, maar het is nu een cadeau geworden. :oo <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:20

ik wil denk ik ook spoedaanvraag. Heb morgen een afspraak bij het gemeentehuis. Ik kan echt niet wachten tot ik zelf mag rijden.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:44

Ja verkeerde topic :+
Laatst bijgewerkt door PrinceAmos op 19-12-17 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:47

Verkeerde topic?

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:25

Mag ik me melden? Ik heb vrijdag mijn (eerste) proefles! Lastig hoor bij wie te rijden, zoveel keuze! Maar heb nu iemand met hoog slagingspercentage en ze lijkt me wel aardig. Ik ben zo benieuwd hoe het autorijden me zal afgaan.

Leuk om jullie ervaringen te lezen.

Wijzig: doen/deden jullie 1 of 2 (of meer) uren les per week?
Wanneer deden jullie theorie?

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:30

Iris, leuk dat je ook gaat beginnen!

Mijn theorie wilde ik zo snel mogelijk halen (maar plan het niet tijdens een drukke (school)periode, want je moet er wel echt de tijd voor nemen ;) ). Mocht je dan niet in een keer het halen dan heb je nog genoeg tijd om het opnieuw te doen. TTT en praktijk kunnen namelijk pas worden ingepland als je je theorie hebt.

Persoonlijk leste ik 3/4 van de tijd 2 uur per week. Af en toe een keertje een uurtje als dat beter uitkwam. Nu vlak voor mn praktijk les ik 1,5 uur. :)

Ligt er ook aan waar je woont, maar ik woon net iets buiten de stad dus heen en weer rijden van mijn huis en naar anderen kost af en toe ook wel een half uurtje. Dan heb je aan 2 uur gewoon meer, zeker in het begin als je moet leren schakelen e.d.

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:37

Leuk dat je gaat beginnen! :D Ik ben begonnen net voor de zomervakantie en heb toen ook die vakantie besteed aan mn theorie. Ik zou er dus idd wel de tijd voor nemen, als je het snel wilt halen (en dus niet allemaal geld weggooien ;)), moet je er de tijd voor nemen.

Ikzelf les 1,5 uur per keer. In die tijd moet ik ook, net als hierboven heen en weer rijden. Dat kost me retour 40 minuten ongeveer. Ik weet niet hoever je van de stad woont waar je gaat afrijden? In het begin zul je daar misschien nog niet rijden (schakelen ed leerde ik ook in de buurt gewoon), maar op een gegeven moment wel en als je dan wat verder weg woont, is een uurtje wel heel kort. Maar als je in de stad woont waar je af gaat rijden, dan kan een uur ook prima zijn, want 2 uur kan weer best vermoeiend zijn. Gewoon wat jij het fijnste vindt :j