[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:32

Binnen 12 uur is het zo ver, kaarsjes branden _O-


Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 23:41

Je maakt het voor jezelf zo spannend als dat je het wilt. Wat anderen ook al zeiden; ze laten je niet voor niks afrijden. Je gaat gewoon een stukje rijden, that’s all. Stap gewoon de auto in zoals je met een rijles zou gaan; ik heb tijdens mijn examen ook een proef niet helemaal gedaan zoals ik nu zou doen maar daar werd ik ook niet op afgerekend. Het is ook een groot stuk gunfactor van jouw examinator, mijn eerste examen was dat er dus niet en heeft hij mij zonder legitieme reden laten zakken. Lag dus echt niet aan mij.

Succes!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 07:50

Heel veel succes, je kan het! Ik verheug me op je GESLAAGD berichtje :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 09:28

Dankjewel allebei! Ik hooooop zo dat ik geslaagd ga zijn, maar dat moet ik zelf waarmaken! Om 09.20 verwachten ze mij bij de rijschool. Dan gaan we nog even rijden en om 10.50 is het zo ver. Ik heb een valeriaanpilletje genomen (nog niet rustiger geworden) en neem bach rescue druppels mee.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:35

Het ging heel goed. Valeriaan en bach rescue hebben zo erg geholpen :)

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:09

Geslaagd dus?!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:19

Yes!

Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:44

nanoukkie schreef:
Het ging heel goed. Valeriaan en bach rescue hebben zo erg geholpen :)

Gefeliciteerd!

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:55

Jaaa gefeliciteerd!! *\o/*

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:19

Hoi ik meld mij! :D

Ik heb net mijn eerste proefles + eerste officiële rijles gehad.

Mijn instructeur zei dat ik wel zsm moet beginnen met theorie leren, ook omdat de wachttijden lang zijn?

Maar ik ben er nog niet over uit welke ik moet nemen. De rijschool raadt theorietoppers aan, maar dat vind ik behoorlijk duur (40 euro en dan heb je maar een week toegang tot de site).

Ik heb ook goede dingen gehoord over het materiaal van Vekabest, nu lijkt dit pakket me wel wat: https://www.bol.com/nl/nl/p/autotheorie ... 100377285/

Echter zit hier qua online lesmateriaal ook maar 3 uur bij. Zou dat voldoende zijn? Hoeveel tijd heeft dit bij jullie in beslag genomen? En heeft iemand misschien nog andere tips?

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:25

Fearn schreef:
Hoi ik meld mij! :D

Ik heb net mijn eerste proefles + eerste officiële rijles gehad.

Mijn instructeur zei dat ik wel zsm moet beginnen met theorie leren, ook omdat de wachttijden lang zijn?

Maar ik ben er nog niet over uit welke ik moet nemen. De rijschool raadt theorietoppers aan, maar dat vind ik behoorlijk duur (40 euro en dan heb je maar een week toegang tot de site).

Ik heb ook goede dingen gehoord over het materiaal van Vekabest, nu lijkt dit pakket me wel wat: https://www.bol.com/nl/nl/p/autotheorie ... 100377285/

Echter zit hier qua online lesmateriaal ook maar 3 uur bij. Zou dat voldoende zijn? Hoeveel tijd heeft dit bij jullie in beslag genomen? En heeft iemand misschien nog andere tips?


Ik had via de rijschool waar ik heb gelest een cursus gevolgd, en daar toen ook een cd gekregen zodat ik thuis op de computer kon oefenen. Ik heb langer als 3 uur geoefend, maar ik heb ook 3x mijn theorie gedaan voordat ik mijn theorie haalde

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:15

Ik heb iTheorie gebruikt en dat vond ik echt een heel fijn systeem. Deze werd ook aangeraden door de rijschool.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:25

Er zijn op het internet veel sites te vinden waar je een soort gratis proefperiode krijgt; ik heb een stuk of 4 verschillende proefperiodes gebruikt om zoveel mogelijk verschillende toetsen te doen. Examen in 1 keer gehaald en vond het veel makkelijker dan de vragen die ik had geoefend, is wel echt een aanrader dus. En het boek supergoed doornemen. Het is even wat werk, maar als je je zorgvuldig voorbereidt ben je er wel gewoon in 1 keer vanaf. :)

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:27

Fearn schreef:
Hoi ik meld mij! :D

Ik heb net mijn eerste proefles + eerste officiële rijles gehad.

Mijn instructeur zei dat ik wel zsm moet beginnen met theorie leren, ook omdat de wachttijden lang zijn?

Maar ik ben er nog niet over uit welke ik moet nemen. De rijschool raadt theorietoppers aan, maar dat vind ik behoorlijk duur (40 euro en dan heb je maar een week toegang tot de site).

Ik heb ook goede dingen gehoord over het materiaal van Vekabest, nu lijkt dit pakket me wel wat: https://www.bol.com/nl/nl/p/autotheorie ... 100377285/

Echter zit hier qua online lesmateriaal ook maar 3 uur bij. Zou dat voldoende zijn? Hoeveel tijd heeft dit bij jullie in beslag genomen? En heeft iemand misschien nog andere tips?


Ik ben heel tevreden met de theorie toppers. Door t vele uitstellen van de theorie was ik mijn afspraak vergeten waardoor ik nog ma 1 week de tijd had om te leren. Dus 1 week theorie toppers gedaan en tijdens het examen hoorde ik die man van de filmpjes gewoon in mijn hoofd praten met de theorie stof die bij die vraag hoorde. In 1 x geslaagd !

kerstmuts

Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:43

biggirl schreef:
Fearn schreef:
Hoi ik meld mij! :D

Ik heb net mijn eerste proefles + eerste officiële rijles gehad.

Mijn instructeur zei dat ik wel zsm moet beginnen met theorie leren, ook omdat de wachttijden lang zijn?

Maar ik ben er nog niet over uit welke ik moet nemen. De rijschool raadt theorietoppers aan, maar dat vind ik behoorlijk duur (40 euro en dan heb je maar een week toegang tot de site).

Ik heb ook goede dingen gehoord over het materiaal van Vekabest, nu lijkt dit pakket me wel wat: https://www.bol.com/nl/nl/p/autotheorie ... 100377285/

Echter zit hier qua online lesmateriaal ook maar 3 uur bij. Zou dat voldoende zijn? Hoeveel tijd heeft dit bij jullie in beslag genomen? En heeft iemand misschien nog andere tips?


Ik ben heel tevreden met de theorie toppers. Door t vele uitstellen van de theorie was ik mijn afspraak vergeten waardoor ik nog ma 1 week de tijd had om te leren. Dus 1 week theorie toppers gedaan en tijdens het examen hoorde ik die man van de filmpjes gewoon in mijn hoofd praten met de theorie stof die bij die vraag hoorde. In 1 x geslaagd !

Ik was dan niet mijn afspraak vergeten, maar ik hoorde zijn stem ook in mijn hoofd tijdens het examen :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:51

Nog bedankt voor alle reacties iedereen :D

Ik heb echter nog een vraagje. Niet over theorie, maar over de rijlessen.

Even een situatieschets:

De vorige keer (mijn 1e officiele rijles, dus 2e keer rijden na de proefles) werd mijn instructeur ineens boos omdat ik zei dat ik nog niet bezig was geweest met theorie leren. En dat ik een beetje druk in mijn hoofd was met andere dingen. Toen zei die: 'Nou dan is dit een weggegooide les', etc.. Hij ging ook allemaal vragen stellen opeens 'heb je hier wel/niet voorrang, oh weet je dat nog niet??!' en door dat gestreste gedoe raakte ik zelf ook lichtelijk in paniek (terwijl ik normaal heel rustig ben), en ging het dus minder goed.

Nu vandaag (mijn 2e les) was er bijv een stukje waar ik een weg op moest rijden waar je 80 moest, maar doordat ik dacht dat je eerst moet schakelen en dan pas weer gas moest geven, trok ik niet snel genoeg op naar 80 en toen werd er ook boos gereageerd zovan 'dat kan echt niet met die auto's achter je, dat je 30 rijdt enz'en toen voelde ik de stress ook weer opkomen.

Daarna ging hij op een rustig stukje nog wat uitleggen over het kijken in de spiegels. (stilstaand). Toen zei hij 'ga maar rijden' maar het was mij niet direct duidelijk dat ik bij het volgende kruispunt de spiegels al moest oefenen (ik dacht, dat geeft hij dan wel aan zodra dat moet). Dus werd er ingegrepen en hard op de rem getrapt en gezegd 'je moet wel in je spiegels kijken! waaorm keek je niet!!' .

Ik heb toen wel gelijk gezegd dat ik het niet duidelijk vond en dat hij dit concreter moet aangeven. Eveneens met het inrijden op de 80km weg had hij moeten zeggen dat ik eerst gas moest geven, en later pas schakelen. Ik weet dat van te voren niet... (het is pas mn 2e les, dus nog niet vanzelfsprekend)..

Nu heb ik dus wel meerdere keren aangekaart dat ik de manier van communiceren niet zo prettig vind, en ook hoe ik het dus wel zou willen. Hij zei dat wel te proberen, maar nog wel x aantal andere lesklanten te hebben dus soms te vergeten dat ik het op deze manier wil. (omdat ik dus 1 van de zoveel ben).

Ik vind het alleen jammer dat ik nu, eigenlijk voordat de les al begint, enorm veel spanning krijg omdat ik in paniek raak door die momenten.. juist als iemand niet duidelijk communiceert (niet letterlijk zegt wat ik moet doen) en daarna boos op mij wordt als het niet goed gaat, dan raak ik de moed kwijt.. ik zit nu dus gewoon niet meer zo ontspannen in de auto, terwijl ik in principe echt een rustig type ben en helemaal niet gauw van slag raak. Maar het komt puur door die reactie van mijn rij-instructeur..

Nu is er bij mijn rijschool nog wel een andere rijinstructeur. Ik wil misschien vragen of ik daarmee eens een les kan doen, want misschien is die andere rustiger. Ook omdat ik al wel een pakket heb afgesproken, is het nu denk ik lastiger om over te stappen van rijschool. Echter vind ik het lastig om dit aan te kaarten. Ik wil niet dat het vervelend/banketstaaf overkomt naar de rijinstructeur die ik nu heb..

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Alvast bedankt voor het lezen.. :)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:00

Oh vrouw, weg bij die man. Er zijn echt genoeg instructeurs die je met een rustig en veilig gevoel een les kunnen geven. Ik heb ook aan het eind van mijn lessenreeks eenmalig een andere instructrice gehad en dacht alleen maar 'was ik maar eerder naar haar gegaan'. Het is jouw geld hè, jij bepaalt aan wat- en wie je het uitgeeft. Als je al aan hebt gegeven dat je de manier van communiceren niet zo prettig vindt is er voor die man werk aan de winkel; zo'n mededeling vergeet je niet zomaar lijkt me. Dan is de grens nu dus voor de tweede maal overschreden en neemt 'ie het klaarblijkelijk niet zo serieus, lekker naar iemand anders! ;)

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:08

Ja ik ga het toch maar eens navragen :) Opzich is niet de complete les vervelend hoor, maar het zijn wel echt die momentjes waarvan ik opgefokt raak.

Ik probeer zelf ook zo goed mogelijk aan te geven wat ik nodig heb, maar als die instructeur daarin niet verandert houdt het op natuurlijk..

Herken dit echt van vroegere bijbaantjes.. (soortgelijke situaties).. dan was mijn baas/teamleider ergens ontevreden over maar werd het niet (of niet duidelijk) grzegd, en dan werd er achteraf boos/beschuldigend gedaan.. toen had ik ook geen plezier meer in mijn werk en was ik alsmaar in spanning over wat ik misschien fout deed..

Met dit dus netzo..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:08

ik vind dit ook niet echt oke hoor.
Ik ben 15jr instructeur en natuurlijk kan je als instructeur ook je dag weleens niet hebben (eigenlijk niet, iig hoeft je leerling dat niet te merken, maar ja we zijn allemaal mensen he) maar als dit meerdere keren is gebeurd zou ik wel aan de bel trekken.
Heb je een rijschool met meerdere instructeurs? Dan kan je altijd eens een les bij een ander vragen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:03

Nah, exit en een ander zoeken. Genoeg opties :D Ik zou me niet zo laten afblaffen, spanning is nooit goed.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:13

Ik kom hier ook maar meepraten. Ik loop al jaren te roepen dat ik mijn rijbewijs wil, maar nu gaat het er echt van komen *\o/*

1 november start ik met mijn eerste praktijkles en de aankomende weken ga in blokken voor mijn theorie. Hebben jullie nog tips welke websites en boeken ik het beste mijn theorie kan leren? De rijschool (Hufman) gaf als tip Theorietoppers. Gister keek ik op de site en waren de pakketten 50% korting. Helaas is de actie vandaag verlopen -O-

Ik vind de praktijk erg spannend. Ben heel benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben. Ze hebben een rijbewijs garantiepakket en waarschijnlijk ga ik die afnemen.

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 23:05

Maureen, het ligt er een beetje aan wat jou fijner lijkt. Met Theorietoppers moet je volgens mij in een korte tijd alle stof er doorheen zien te jagen, maar schijnt wel goed te werken.

Ik heb zelf een boek gekocht zodat ik die rustig kon lezen, en toen ik alles enigszins had doorgenomen ben ik begonnen met online oefenopdrachten. Ik had een pakket met veel oefenuren, heb daar ruim genoeg aan gehad :D Een paar weken lang heb ik dat geoefend en het weekend vóór mijn examen heb ik 2 a 3 dagen bijna de hele dag geoefend (tot ik er gek van werd :') ). Maar: wel in één keer gehaald!

Dit pakket had ik: https://www.bol.com/nl/nl/p/autotheorie ... oductTitle

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:31

Ik had een boek en 1 week theorietoppers en dat heeft mij persoonlijk zo goed geholpen ik hoorde tijdens mijn examen die man gwn in mijn hoofd met de zinnetjes/ezelbruggetjes die het juiste antwoord gaven

kerstmuts

Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:32

biggirl schreef:
Ik had een boek en 1 week theorietoppers en dat heeft mij persoonlijk zo goed geholpen ik hoorde tijdens mijn examen die man gwn in mijn hoofd met de zinnetjes/ezelbruggetjes die het juiste antwoord gaven

Nog iemand hier! En ik merkte wel verschil toen ik actief bezig was met theorie leren tijdens de rijlessen :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:01

Dankjewel voor de tips allemaal! Ik ga denk ik voor Theorietoppers en dan neem ik er misschien nog een boek bij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers