[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:44

Ja ik ben nu bezig bij cbr examens, erg fijn. Had er toevallig ergens anders ook 15 gekocht al en die vind ik 3x niks..

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:54

Ik heb jaren terug 2 x een dagcursus gedaan maar net teveel fouten , ik ga nu eerst rijden en dan komt de theorie vanzelf wel . Mijn instructeur geeft dagcursussen , daar kan ik altijd nog heen

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:53

Heb straks mijn 1e motor rijles. Ben heel erg zenuwachtig want heb geen idee wat ik kan verwachten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:01

Een uitgebreide uitleg en afhankelijk van de instructeur en of ze eigen terrein hebben mag je zelf stapvoets leren rijden of de instructeur gaat achterop met je mee, veel plezier!!

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:35

Polly schreef:
Een uitgebreide uitleg en afhankelijk van de instructeur en of ze eigen terrein hebben mag je zelf stapvoets leren rijden of de instructeur gaat achterop met je mee, veel plezier!!


Dankjewel! ze hebben een heel klein eigen parkeer terrein dus denk niet dat het daar zal gebeuren, hier in de buurt hebben we wel een speciaal aangelegde parkeerplaats voor de lessen.

xdaniqueee

Berichten: 171
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:47

Ik kom ook even binnen vallen :+ Heb nu sinds zo'n 2 maand mijn rijbewijs. Maar was toen al bijna 2 jaar bezig. Ben er een hele tijd uit geweest. Wegens omstandigheden moeten wisselen van rijschool omdat ik niet meer op de tijden kon lessen dat hij les gaf. Toen een rijschool bij mij uit het dorp. Dit had ik nooit moeten doen, zat elke keer een uur lang in doodse stilte in de auto en dan word ik heel nerveus. En ook werd er door de familie een druk opgelegd dat ik in 1 keer moest slagen omdat hun het allemaal in 2 keer hebben gedaan. Naja eerste keer ben ik dus gezakt, ik werd veel te vroeg voor de leeuwen gegooid en ging het totaal mis. Was zo ontzettend zenuwachtig. Tweede keer net zo omdat er gewoon niks gemeld werd in de les. Toen kreeg ik de kans om weer terug naar mijn oude rijschool te gaan. Heb ik nog 4 lesjes gereden en bij hem meteen geslaagd. Maar had ik ook wel een hele fijne examinator. Die door bepaalde dingen heen kon kijken en nog een kans kon geven. Al met al ben ik er nu eindelijk van af *\o/*

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:54

Motor rijden lijkt mij helemaal niks, maar wel bevallen Valerie?

xdaniqueee jeetje lijkt mij helemaal niks, fijn dat het uiteindelijk gelukt is !


Hier gaat het zijn gang, heb wel moeite met alles onthouden en tegelijk doen . Gelukkig is instructeur wel geduldig met vleugje humor ,pas 5 lessen gehad maar pff lastig autorijden := . Maar wel enorm leuk :D

Volgende week theorie dag bij rijschool, dan maandag theorie examen en eventueel als ik zak eind van de maand weer op cursus (gratis hoef dan alleen examen te betalen ) . Hopelijk slaag ik gewoon , ben al 3x gezakt . (Al is het even geleden)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:56

Motorrijden is leuk, als motorinstructeur heb je helemaal een droombaan O:)

xdaniqueee

Berichten: 171
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:35

Rebecca schreef:
Motor rijden lijkt mij helemaal niks, maar wel bevallen Valerie?

xdaniqueee jeetje lijkt mij helemaal niks, fijn dat het uiteindelijk gelukt is !


Hier gaat het zijn gang, heb wel moeite met alles onthouden en tegelijk doen . Gelukkig is instructeur wel geduldig met vleugje humor ,pas 5 lessen gehad maar pff lastig autorijden := . Maar wel enorm leuk :D

Volgende week theorie dag bij rijschool, dan maandag theorie examen en eventueel als ik zak eind van de maand weer op cursus (gratis hoef dan alleen examen te betalen ) . Hopelijk slaag ik gewoon , ben al 3x gezakt . (Al is het even geleden)


Was het inderdaad ook niks. Maar was qua afstand wel lastig. Hij rijd meer met leerlingen uit Stiens zegmaar. En ik zat met werktijden.. Maar wil daar ook mijn BE gaan halen!

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 04:41

Polly schreef:
Motorrijden is leuk, als motorinstructeur heb je helemaal een droombaan O:)


Haha hoezo dan, ervaring mee?


Ik moet woensdag op examen en begin met de dag zenuwachtiger te worden :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 06:44

Zeker, ik ben al 12 jaar motor/auto/brommer instructeur.

Tot 2013 redelijk fulltime, daarna parttime en sinds 2017 2dgn in de week en daarnaast ben ik gaan rijden op een voorrangsvoertuig.

Vrijdag mijn motor van de stalling gehaald en rondje gereden (en banden en vloeistoffen gecheckt) maar dat was wel weer heerlijk hoor *\o/*

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 06:49

Mag ik een aantal hier even verbeteren wat betreft oefen-examens? Deze komen nooit van het CBR af namelijk, die doen enkel en alleen examens afnemen (en maken). Al het andere materiaal zoals boeken, lessen, en oefenexamens zijn van andere partijen. Zij baseren zich allemaal op dezelfde inhoud, want die ligt namelijk vast in een wet :)

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:28

Amaryllis schreef:
Mag ik een aantal hier even verbeteren wat betreft oefen-examens? Deze komen nooit van het CBR af namelijk, die doen enkel en alleen examens afnemen (en maken). Al het andere materiaal zoals boeken, lessen, en oefenexamens zijn van andere partijen. Zij baseren zich allemaal op dezelfde inhoud, want die ligt namelijk vast in een wet :)


Oh oeps sorry :o . Mag een link plaatsen hier? https://www.cbrexamens.nl, dit vond ik namelijk een hele goede site en zou deze zeker aanraden! Ik dacht dus dat dit bij het CBR hoorde.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:48

Alaskan schreef:
Amaryllis schreef:
Mag ik een aantal hier even verbeteren wat betreft oefen-examens? Deze komen nooit van het CBR af namelijk, die doen enkel en alleen examens afnemen (en maken). Al het andere materiaal zoals boeken, lessen, en oefenexamens zijn van andere partijen. Zij baseren zich allemaal op dezelfde inhoud, want die ligt namelijk vast in een wet :)


Oh oeps sorry :o . Mag een link plaatsen hier? https://www.cbrexamens.nl, dit vond ik namelijk een hele goede site en zou deze zeker aanraden! Ik dacht dus dat dit bij het CBR hoorde.


Oh maar daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor :) zijn gewoon hele slimme gasten die de look-and-feel van het CBR gebruiken om zo de boel te verkopen. Net als die sites waar je ook je theorie-examen kan reserveren.

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:09

Rebecca schreef:
Motor rijden lijkt mij helemaal niks, maar wel bevallen Valerie?

xdaniqueee jeetje lijkt mij helemaal niks, fijn dat het uiteindelijk gelukt is !


Hier gaat het zijn gang, heb wel moeite met alles onthouden en tegelijk doen . Gelukkig is instructeur wel geduldig met vleugje humor ,pas 5 lessen gehad maar pff lastig autorijden := . Maar wel enorm leuk :D

Volgende week theorie dag bij rijschool, dan maandag theorie examen en eventueel als ik zak eind van de maand weer op cursus (gratis hoef dan alleen examen te betalen ) . Hopelijk slaag ik gewoon , ben al 3x gezakt . (Al is het even geleden)


Ja ik vond leuk! Wel heel erg wennen qua rijden. Heb dinsdag weer les

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:49

Ik kom me hier ook even melden :wave: Heb inmiddels 3 rijlessen gehad en heb morgen de 4e. Vraag me eigenlijk wel af hoeveel anderen ‘bereiken’ in de eerste lessen. Mijn instructeur zegt dat ik er wel aanleg voor heb, maar moet zeggen dat ik het aardig lastig vind wanneer je overal tegelijk op moet letten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:04

Hoe bedoel je wat je kan bereiken in 4 lessen? De eerste lessen is voornamelijk voertuigbeheersing en het is ook heel belangrijk dat dat goed bevestigd is voor je verder gaat met de volgende stappen anders blijft het je achtervolgen. En een goede voertuigbeheersing heeft gewoon wat vlieguurtjes nodig, dat kan niet in een lesje.
Vertrouw op je instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:22

Druppie7711 succes woensdag!

Polly Je bent bijna een duizendpoot :)) , mij lijkt motorrijden niks . Gaat zo hard en je bent amper beschermd


Horserider 22 zo ervaar ik het ook , schakelen begin ik door te krijgen nu . Afgelopen donderdag was het vrij druk dan word ik.gehaast en loopt alles in de soep . Even een straatje in en rustig alles doen zoals het hoort met de koppeling en weet door na 10 minuutjes ,maar is echt lastig. Maar leren fietsen heb je ook niet van de 1 op de andere dag geleerd , maar het is wel belangrijk die basis :) . Saai is het niet het is hartstikke leerzaam , met de spiegels werk ik sinds les 4 maar dat is vrij simpel .

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:56

Polly schreef:
Hoe bedoel je wat je kan bereiken in 4 lessen? De eerste lessen is voornamelijk voertuigbeheersing en het is ook heel belangrijk dat dat goed bevestigd is voor je verder gaat met de volgende stappen anders blijft het je achtervolgen. En een goede voertuigbeheersing heeft gewoon wat vlieguurtjes nodig, dat kan niet in een lesje.
Vertrouw op je instructeur.

Ik wist niet zo goed hoe ik het moest verwoorden, daarom de woordkeuze bereiken gekozen. Bedoel meer een beetje in de richting, met hoever andere zijn met het leren beheersen van de basisbestuuring.

Rebecca schreef:
Horserider 22 zo ervaar ik het ook , schakelen begin ik door te krijgen nu . Afgelopen donderdag was het vrij druk dan word ik.gehaast en loopt alles in de soep . Even een straatje in en rustig alles doen zoals het hoort met de koppeling en weet door na 10 minuutjes ,maar is echt lastig. Maar leren fietsen heb je ook niet van de 1 op de andere dag geleerd , maar het is wel belangrijk die basis :) . Saai is het niet het is hartstikke leerzaam , met de spiegels werk ik sinds les 4 maar dat is vrij simpel .

Het is inderdaad vooral op drukkere momenten dat alles samen komt het wat minder gaat. Je hebt dan ook pas echt door hoeveel je instructeur eigenlijk ingrijpt (waar ik dan overigs hartstikke dankbaar voor ben :') ). Heb zelf nu ook het schakelen gehad en er wordt steeds meer de nadruk gelegd op het letten van de omgeving.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:59

horserider22 schreef:
Ik wist niet zo goed hoe ik het moest verwoorden, daarom de woordkeuze bereiken gekozen. Bedoel meer een beetje in de richting, met hoever andere zijn met het leren beheersen van de basisbestuuring.


Dat wisselt per persoon en ik blijf bij mijn advies dat je hier niet te snel doorheen moet willen.
Elke instructeur heeft daarin zijn eigen werkwijze, maar om het om te draaien, hoeveel lessen heb je gehad en wat heb je al gedaan? Denk dat er dan makkelijker wat over te zeggen is.

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:52

Morgen mijn 2e althans 1e echt (motor) rijles, de vorige was uurtje en een proefles. Morgenochtend vol aan de bak met 2 uur durende les. Ben benieuwd wat ik mag gaan doen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:01

Veel plezier!!

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:30

Polly schreef:
Veel plezier!!


Dankje! Dat gaat wel goed komen. De vorige keer kreeg ik mijn grijns niet meer van mijn gezicht af.

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:32

Klopt :') hij greep donderdag steeds in omdat anders de motor afsloeg door mijn koppeling gebruik (als ik het goed heb :P )

Succes Valerie , Ik gok dat je gaat motorrijden haha (flauw sorry :') )

Ik mag woensdag weer lessen :D , Heb er weer super zin in en hoop dat het wat soepeler gaat nu

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:39

Ik ben zojuist geslaagd voor mijn rijbewijs :D

Had zo veel stres dus ben zo opgelucht dat het nu eindelijk is gelukt **\O/**