Persooneels feest en ga niet mee!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 18:27

Hallo! Als dit verkeerd staat aub even verzetten! Ik had vanavond een persooneelsfeest op mijn werk, Bijna iedereen gaat er heen ( wokken ) , Ik niet de reden hou ik privé maar nu heb ik al vaak de vraag gekregen waarom ik niet mee ga ? Druk zei ik maar steeds maar kreeg ook eens van wat collega's : wil je niks leuks doen met ons? Dit is totaal niet de reden ! Maar nu voel ik me erg schuldig omdat ik niet mee ga, Wat moet ik nu doen? Is het terecht of niet? Brand los Gr. Hackny


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:29

Als je de reden waarom je niet mee wilt niet wilt vertellen, is het ook lastiger te oordelen of het terecht is of niet vind ik.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:31

Dag Hackny.
Doe je het werk op zich graag? Anders moet je een keertje de vraag stellen of je jou kan vinden in de bedrijfscultuur van het bedrijf. Er is niets mis mee met personen die werk en privé willen gescheiden houden, wat ideaal zou zijn is, dat je een firma vindt waar er zo geen privé-activiteiten gebeuren.

Anders moet je vaak even uit je comfortzone treden en toch een keertje wagen, wieweet valt dit reuze mee! Jij geen schuldgevoel en die collega's ook ontzettend blij.

Succes nog

Arra
Berichten: 669
Geregistreerd: 02-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:32

Als je niet wilt maak je dat toch zelf uit ongeacht wat de reden is.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:32

Inderdaad.... Maar als je de reden niet aan de collega's wil vertellen had je toch gewoon kunnen zeggen dat je een andere afspraak hebt die al heel lang staat?
Maar zonder dat we de echte reden weten is het moeilijk om er over te oordelen... Hier is zaterdag ook een personeelsfeest. Ik ga niet, want de anderen van mijn afdeling gaan ook niet, en ik heb geen zin om mijn enige vrije avond weer op te geven om bij mensen te zitten die ik eigenlijk nooit spreek en waarmee ik ook vrij weinig te bespreken heb... Dus tsja... als ze mij dan vragen waarom ik niet ga? Heel simpel, gewoon de waarheid: geen zin ;)

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 18:34

Nou de reden was eigenlijk ook dat ik er geen zit in heb! Ja ik zou het de volgende keer kunnen proberen

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:35

Tja het is al vanavond... dus je kan je wel schuldig voelen maar meegaan kan je nu toch niet meer.
Misschien wel zorgen dat de volgende keer als de collega's samen iets gaan doen zorgen dat je wel mee kan.
Denk dat je vooral morgen geïnteresseerd kan doen ik hoe het geweest is.. en zeggen dat je het jammer vond dat je niet mee kon.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 18:35

steflyn schreef:
Dag Hackny.
Doe je het werk op zich graag? Anders moet je een keertje de vraag stellen of je jou kan vinden in de bedrijfscultuur van het bedrijf. Er is niets mis mee met personen die werk en privé willen gescheiden houden, wat ideaal zou zijn is, dat je een firma vindt waar er zo geen privé-activiteiten gebeuren.

Anders moet je vaak even uit je comfortzone treden en toch een keertje wagen, wieweet valt dit reuze mee! Jij geen schuldgevoel en die collega's ook ontzettend blij.

Succes nog

Ja heel heel graag! Ik ga het de volgende keer proberen denk ik

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:36

Hee wat een toeval, ik heb morgen ook een personeelsfeestje. En ik ken bijna niemand := Zie er ook best wel tegenop maar ik ga wel. Meestal vallen dat soort dingen achteraf heel erg mee namelijk :Y)

Maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik ben de twee jaar hiervoor ook niet mee geweest, zag het écht niet zitten en dat werd ook gewoon geaccepteerd.

Fenore van Gipsy Spirit

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:36

Lijkt me lastig te beoordelen als wij de reden ook niet mogen weten.
Mijn eerste gedachte is wel dat ik het als collega niet zo leuk zou vinden als iemand steeds niet mee wil maar hiervoor geen reden opgeeft.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:37

Nou, als ze er morgen op het werk over beginnen zou ik het gewoon zeggen. Dat je al genoeg aan je hoofd hebt met je eigen leven en dat je gewoon meer zin had in een avond voor jezelf. Dat je best een keer wat leuks met hen wil doen, maar dat de timing nu gewoon niet goed was voor jou. Daar lijkt mij niets mis mee toch? Tenminste, ik vind dat geen probleem. Andere mensen soms wel, nou dat is dan lekker hun probleem. Ik vind niet dat jij je in bochten moet wringen om het hen naar de zin te maken...

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 18:38

Evelijn schreef:
Tja het is al vanavond... dus je kan je wel schuldig voelen maar meegaan kan je nu toch niet meer.
Misschien wel zorgen dat de volgende keer als de collega's samen iets gaan doen zorgen dat je wel mee kan.
Denk dat je vooral morgen geïnteresseerd kan doen ik hoe het geweest is.. en zeggen dat je het jammer vond dat je niet mee kon.

Nou ik werk morgen helaas niet maar ik kan altijd maandag ofzo er naar vragen heb ze ook al veel plezier gewenst !

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 18:39

Wat een top tips bokkers hierboven! Bedankt zal het vanavond op pc nog eens lezen

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:40

Aranel schreef:
Lijkt me lastig te beoordelen als wij de reden ook niet mogen weten.
Mijn eerste gedachte is wel dat ik het als collega niet zo leuk zou vinden als iemand steeds niet mee wil maar hiervoor geen reden opgeeft.


Ik ben juist heel anders... als je niet wil, prima dan niet. Liever dat iemand niet komt, dan met tegenzin komt omdat ik heb lopen zeuren. De mensen waar ik bij inklik gaan vaak wel, en als ze niet gaan, dan ga ik ook niet. Ik vind personeelsfeesten best leuk, alleen heb ik er een stuk minder zin in als ik het zelf al heel druk heb. Zoals mijn personeelsfeest van komende zaterdag. De enige avond ik weken dat ik gewoon eevn relaxt voor de tv kan hangen. En daar heb ik eigenlijk meer zin in dan een etentje. Dus ik heb zaterdag een date met een zak chips, een pot thee, mijn fleece kleed en een goeie film. Dan hoor ik maandag van de collega's wel of het gezellig was ;) .

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:50

TS heeft mij in een pb de reden verteld. Een compleet acceptabele reden, alleen moet ze daar nog even voor durven uitkomen.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:12

@eileen das ook heerlijk! Ik heb ook nietZo leuke ervaring gehad met de vorige van mijn andere werk ! Werd veel gezopen en een van de bazen daar ging vet dicht bij me zitten en steeds zeuren dat hij met me wilde dansen ( Zwaar dronken |o ) nee bedankt was niet tof

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 16:24

Effe een update : Heb nog een paarkeer de vraage gehad waarom ik niet mee ging
en 'Je maakt er toch tijd voor voor dit soort dingen " ?
verder gelukkig niks meer bedankt voor alle tips nogmaals!
@Kirsha hoe was het feest?
BTW wel gewoon zaterdagochtend aan wat mensen gevraagd hoe het was ;)

gr hackny

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Persooneels feest en ga niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:30

Dat soort vragen hou je toch wel inderdaad. Had ik de vorige keer ook.

Ik heb het overleefd :P Het was gezellig, veel te druk gemaakt natuurlijk weer. Waren leuke mensen :j Maar was toch ook wel weer blij toen ik thuis was haha. De rest ging nog op stap maar ik niet, moest de volgende dag weer vroeg werken.

Fenore van Gipsy Spirit

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 16:46

Kirsha schreef:
Dat soort vragen hou je toch wel inderdaad. Had ik de vorige keer ook.

Ik heb het overleefd :P Het was gezellig, veel te druk gemaakt natuurlijk weer. Waren leuke mensen :j Maar was toch ook wel weer blij toen ik thuis was haha. De rest ging nog op stap maar ik niet, moest de volgende dag weer vroeg werken.

wat goed dat je toch bent gegaan :) fijn dat het leuk was!
ja ik moest ook weer sporten was al 1 en hlve week niet geweest :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, gaucho, redbutton en 73 bezoekers