Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:33

Bij ons kan je ook niet zomaar tussendoor weg, zeker nu vanwege de tekorten.
Ik werk op een basisschool. Groep 4 begonnen, groep 5 erbij gekregen en van 4 dagen naar 5 dagen.
Geen makkelijke doelgroep, verre van, maar gelukkig veel ervaring.

Wat me wel gigantisch opbreekt is de administratie.
Die stapelt op en ik merk dat ik er geen grip meer op krijg. Inmiddels moeten er ook nog 26 rapporten ingevuld worden.
Vanmorgen laptop aangeslingerd, het is toch snertweer, dus maar beginnen... maar het lukt me niet.
Het beginnen niet, soort paniek die me overvalt.

Al aangegeven op school, maar er speelt meer daar momenteel.
Lastig, die balans vinden...

Ervaren jullie dat ook?


MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:12

Yep.... geen basisonderwijs hier maar praktijkonderwijs. Moet voor morgen al m’n OPP’s geschreven hebben... moet er nog 10 dus dat probeer ik nu te doen, zal wel nachtwerk worden.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:26

Ojee, dat is ook een heftige klus.... :(
Sterkte!
Leuke school waar je werkt?

Ik ben inmiddels weer gestart!
Zie dat je uit dezelfde regio komt als ik.... wappert even wat inspiratie toe...

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:54

Catori, wat jammer dat je zo min of meer afknapt. Onderwijs hoort mensenwerk te zijn, maar in het po lijkt het meer administratief werk te worden.
Aankaarten bij de leidinggevende!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:58

Ja hele leuke school! en mag qua administratie verder niet zo klagen hoor, PrO is wat administratie wel peanuts vergeleken bij het po.
Heb dit zelf laten liggen en dan zijn de OPP's wel een enorme klus.... ieder jaar weer neem ik me voor dit beter aan te pakken haha.

Je werkt ook in Rotterdam?

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:01

Catori schreef:
Bij ons kan je ook niet zomaar tussendoor weg, zeker nu vanwege de tekorten.
Ik werk op een basisschool. Groep 4 begonnen, groep 5 erbij gekregen en van 4 dagen naar 5 dagen.
Geen makkelijke doelgroep, verre van, maar gelukkig veel ervaring.

Wat me wel gigantisch opbreekt is de administratie.
Die stapelt op en ik merk dat ik er geen grip meer op krijg. Inmiddels moeten er ook nog 26 rapporten ingevuld worden.
Vanmorgen laptop aangeslingerd, het is toch snertweer, dus maar beginnen... maar het lukt me niet.
Het beginnen niet, soort paniek die me overvalt.

Al aangegeven op school, maar er speelt meer daar momenteel.
Lastig, die balans vinden...

Ervaren jullie dat ook?


Toen ik daar ben komen werken had ik dit al aangegeven. Ze hebben geluk met mij gehad want de bedoeling zou eigenlijk zijn dat ik een half jaar weg ging maar door bepaalde omstandigheden ging dit helaas niet meer door.

Ik vind het ook ontzettend moeilijk de balans te vinden. Afgelopen week ben ik 3x pas om half 7 weg gegaan en dat terwijl deze week pas de rapport gesprekken zijn. Nou mag ik niet klagen en heb ik maar 15 kinderen in mijn klas maar toch merk ik dat ik aan een hoop werk niet toe kom.

Maar gelukkig is er positief nieuws gekomen dat er geld vrij komt om de werkdruk te verlichten. Weten jullie al als school zijnde hoe jullie dit gaan besteden?

Ik werk ook in de omgeving van Rotterdam

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:03

Dejavu: Ja, baal er ook echt van, ik merk wat het nu met me doet en ik word er verdrietig van. Ik ga twijfelen aan mezelf, wat is er mis met mij?
Ik heb het aangekaart bij mijn leidinggevende. Mijn valkuil is dat het bij mij lijkt alsof het allemaal reilt en zeilt en goed gaat. Of ik alles onder controle heb. Ben duidelijk geweest in mijn hulpvraag.
Als ik het dan 3x gevraagd heb en ik word nog voorbij gelopen, dan houdt het voor mij op.

MMIDV: woon in Rotterdam, werk in Hoogvliet.
Administratie blijft idd een minder leuk klusje....
Succes!

Imaginaerum
Berichten: 3682
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:24

Spannende tijden zijn hier begonnen voor de formatie. Zijn er meer mensen die nu in het schuitje zitten van mogelijk blijven of juist elders solliciteren?

Mijn teamleider is afgelopen weken twee keer op lesbezoek geweest en deze week had ik gesprek over eventueel blijven. Hij was echt superenthousiast over mijn functioneren, echt heel fijn om te horen en ik mag in principe blijven als er geen gekke dingen gebeuren qua formatie. :) Het wordt alleen pas concreet ergens in mei ofzo, dan is pas het gesprek over locatie/uren/salaris.
Ik werk nu iets boven de 0,52 fte (incl. starterstegemoetkoming) op twee dagen, meer lukt nu niet in verband met fulltime studies (dit schooljaar afronden), scriptie en dochtertje. Volgend jaar zou ik wel graag drie dagen willen werken (0,6 fte).
Ik blijf wel om me heen kijken nu, dus contacteer me gerust als je een vacature weet voor scheikunde/biologie (ik mag ook natuurkunde geven maar daar heb ik iets minder passie voor) op één van de állerleukste scholen van Noord-Nederland. :D

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:29

Heel herkenbaar imaginaerum! Ik weet al vrij zeker dat ik weg moet, sta vervanging en de collega reïntegreert op dit moment. Daarnaast zijn er collega's met een vast contract die meer fte willen.

Ik heb een tijdelijk contract met uitzicht op vast voor de vervangingspoule. Mijn grootste "spanning" zit hem in of ze me komend schooljaar al mee kunnen nemen in de poule voor langdurige vervangingen, of dat ik nog een (deel van een) schooljaar flexpoule moet blijven. Ik hoop heel erg op het eerste, dat is het beste wat er voor mij nu in kan zitten. Mocht dat niet gaan, dan ga ik ook goed om me heen kijken of ik ergens meer vastigheid kan krijgen.

Wel fijn dat ze positief over je zijn en in principe mag blijven! Ik vind het erg frustrerend om telkens te horen te krijgen dat ik het zo goed doe, dat iedereen zo blij met me is, maar (als puntje bij paaltje komt) toch nergens kan blijven.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:05

Basisschool is wellicht ook een stuk lastiger dan middelbare school. Veel meer kandidaten die precies hetzelfde kunnen

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:39

Klopt helemaal Sheran. Ik heb dan wel het 'geluk' geen PABO te hebben gedaan, maar de academische versie waardoor ik ook onderwijskundige ben en iets 'extra's' te bieden heb.
Maar dan nog merk ik dat mensen me graag willen houden, maar het niet kunnen. Ik blijf toch onderaan het lijstje staan. Eerst (logisch) alle mensen aan wie ze verplichtingen hebben en als ze iets over hebben aan het eind van de streep, dan heb ik een kans. Alleen is er vaak niets over, haha.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:45

Is logisch, maar wel heel zuur lijkt me :(:)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Imaginaerum
Berichten: 3682
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:50

Dat lijkt me heel frustrerend xVera94! Ik hoor meer van dit soort verhalen over PO, niet leuk.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:08


Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:25

Ik hoor van diverse kanten akelige verhalen over leerlingen/studenten (ik werk parttime op het mbo/paardenhouderij) dat ze ongemotiveerd zijn, lage cijfers halen en vervolgens de docent/de school daarvan de schuld geven. Afgelopen week ook bij mij het geval :( Veel (privé) tijd in meisje gestoken, extra uitleg, opdrachten etc. Zij gooit er met de pet naar, faalt op stage. En 3x raden wie de schuld krijgt? Zij heeft bij directrice geklaagd, ik kon mij verdorie daarvoor verantwoorden! Ik had een sluitend en groot dossier, maar toch....Ik deed die 2 dagen voor de lol, ik denk dat ik ermee stop. Op deze manier is het niet leuk meer.
Meer ervaringen van jullie? Ik hoor ze graag!

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:01

Dat is naar ja.
Hoe oud is dit meisje? Wat ik in het vo deed was, naast een goed dossier bijhouden, de ouders mailen over alle ontwikkelingen. Zo onderving ik dat leerlingen andere verhalen vertelden en inderdaad ongegronde klachten konden neerleggen omdat ik ze voor was.
Trouwens; heb je ook echt de schuld ergens van gekregen? Houden ze jou verantwoordelijk en zo ja, wie?
Dat je uitleg moet geven aan directie oid is niet vreemd, die willen alleen maar een duidelijk verhaal bovem krijgen.

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:28

Dit ‘meisje’ is net 21 geworden, ouders zijn op het mbo haast nooit meer in beeld/betrokken.
Ze heeft idd geklaagd, maar gezien het dossier vindt de directie dat ze daar geen grond voor heeft. Dat was ook wel te verwachten, maar het heeft mij wel weer een aantal uren gekost en behoorlijk wat frustratie eerlijk gezegd. Ik heb dit weekend besloten dat ik komend jaar “gewoon” weer besteed aan mijn africhtingsstal en niet meer aan het mbo. (Ze vroegen mij daar 2 jaar geleden voor wat praktijklessen). Soms denk ik in Dreamschool beland te zijn! :+ Het lijkt wel of de “student” in het mbo heer en meester is en de docent een halve jurist die zich moet indekken tegen allerlei ongeleide projectielen. Gelukkig ben ik ook jurist van huis uit _O-

Dat het imago van het mbo bevestigd wordt vind ik echt superjammer, er lopen ook erg leuke leerlingen rond namelijk! (Ik weiger om ze student te noemen, dat zijn in mijn beleving toch echt wo’ers)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:55

Wat jammer dat je deze ervaring hebt gehad, maar ik zou één aanvaring/nare ervaring niet direct je gehele beeld van het mbo laten kleuren.
Zoals je zelf al zegt er zijn ook andere leerlingen die er wel positief in staan.
Probeer je niet te richten op deze ervaring maar het positieve in te zien van het mbo en je werkplek. :)

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:09

Wat een vervelende ervaring, Ineke. Ik zou me ook in de zak gescheten voelen. Jij hebt energie in haar gestoken en dan trapt ze nog na ook. Weinig reflectief voor iemand van 21. :n
Lijkt me wel dat jij een goede brug kan vormen tussen de praktijk en de theorie op het mbo met jouw stal. Hopelijk neem je dat ook mee in je beslissing!

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:35

Idd niet leuk. Het is niet zo dat dit ene voorval het enige is hoor, er gebeuren wel meer zaken waarbij ik mijn wenkbrauwen echt frons. Kom op zeg, wie in het paardenvak aan de slag wil zal niet steeds moeten klagen over pijntjes, moeheid, spierpijn etc. Soms is het nou eenmaal doorbijten, en nee, je mag niet direct op Anky’s paarden gaan zitten ook al ‘rijd je al heeeel lang’. Veel van die leerlingen hebben ouders die ze op een voetstuk hebben geplaatst geloof ik :+
En de echte leukerds.... ja, die help ik van alle kanten om ze een mooi leerplekje te geven :o
Een flinke schop onder hun .... zal sommigen echt goed doen }>

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:45

Fijn dat directie haar klacht ongegrond vindt. Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken, dit soort situaties zal je nog veel vaker tegen komen.
Zoals een ander al zei; zonde om het onderwijs af te schrijven op enkel deze ervaring nu.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:51

Zonde inderdaad want het mbo heeft dringend behoefte aan goedd docenten. Doe het voor de leerlingen die wel willen. Zij hebben je nodig. Ik spreek uit ervaring. Ik heb mbo paardenhouderij gedaan en wij hebben jarenlang geklaagd over de kwaliteit van onderwijs.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:15

Moeten nog mensen gewoon werken morgen? Iedereen om me heen gaat een weekend weg en ik moet morgen nog gewoon aan de bak.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:20

Wij hebben gewoon les idd.

_kimm

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:22

Ik ben vrij morgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers