Wat voor schoenen voor verpleegkundige?

Moderators: Shanna, khirshanta, Hanmar, Amaryllis, Dani, Polly

emilyxx

Wat voor schoenen voor verpleegkundige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-13 10:18

Hallo bokkers,

Ik ben een eerstejaars hbo verpleegkunde student die in maart voor het eerst stage gaat lopen.
Alleen nu is de vraag wat voor schoenen moet ik hebben??
Gympen lopen lekker maar lijken me niet echt steriel en die zijn minder goed schoon te krijgen.
Birkenstocks krijg je zo snel zweetvoeten in en croccs lopen heerlijk maar zijn erg lelijk..

Dus aan alle verpleegkundigen / verzorgenden / artsen op bokt wat voor schoenen dragen jullie?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:19

Ik heb van zooooooo'n fijne schoenen voor in het ziekenhuis.
Witte crocs, ze zijn niet eens zo lelijk :P En ze zitten heerlijk..

Ff plaatje zoeken..

Edit; Oh ze staan niet meer op de site.

Maar hier;
http://www.7days.de/opencms/content/startseite.html
hebben ze allerlei soorten werkkleding, hier heb ik ook mijn schoenen besteld.
Heel goede service! :j
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 17-02-13 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:19

Ik ben verzorgende en loop lekker op mijn Palladiums. Ik zie op mijn werk veel verschil. sommigen lopen op Teva's, anderen op Crocs maar de meeste lopen gewoon in hun dagelijkse kloffie. (wij dragen ook eigen kleding, ook de verpleegkundigen)

Mooie Brahma kuikens te koop!

_Nancy

Re: Wat voor schoenen voor verpleegkundige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:23

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:28

LZP -> STW

Beter twee paarden op stal dan een leeg halster.

Vakantie!!!!!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:30

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:16

Ik heb ook dat soort klompen van hierboven. Lopen prima. :)

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:55

Ik werk in een ziekenhuis, en heb dus een wit uniform aan.
Om het wat op te vrolijken heb ik er knalroze nikes onder gedaan (geen nike air max, dat vind ik vreselijk).

Heb in verpleeghuizen maar ook in het ziekenhuis wel op birkenstocks gelopen, met name in de zomer, heerlijk!
Nadeel vind ik wel dat het niet echt hygienisch is, met name voor jezelf. Er kan altijd wat op de grond vallen
ofzo en dan heb je de viezigheid tussen je tenen.. -O-

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:58

^&+ 20 mei 2016

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:04

Palladiums zijn van stof toch? Dat mag officieel niet, ivm hygiëne.
Je hebt veel soorten klompen, crocs, of sneakers zonder stof, die dus makkelijk afneembaar zijn.

Don't judge a thing untill you know what's inside it, don’t push me I'll fight it. If you can't catch a wave then you're never gonna ride it, you can't come uninvited. http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:07

In ieder geval schoenen met goede anti slipzolen. Je komt met urine, ontlasting en andere vloeistoffen in aanmerking waardoor je een grotere kans hebt op uitglijden. En bovendien vind ik het niet echt fris als ik braaksel op mijn voeten krijg...

Crocs ben ik zoiezo geen voorstander van. Naar mijn idee zijn die dingen echt niet veilig.

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:10

Waarom niet veilig?

Don't judge a thing untill you know what's inside it, don’t push me I'll fight it. If you can't catch a wave then you're never gonna ride it, you can't come uninvited. http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:13

Toen ik in een verzorgingshuis werkte liep ik gewoon op mijn sportschoenen, zie nike's etc. en in de zomer birckerstocks. Wanneer ik mensen moest wassen/douchen deed ik van die plastic zwembad 'schoentjes' erom zodat ze niet nat werden.

Nu werk ik in de verslavingszorg en loop ik gewoon op mijn allerdaagse schoenen.

Freek-Willem Pleasure: L2 + 12 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:13

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:14

Heel afhankelijk waar je werkt als verpleegkundige. Mijn zusje loopt stage en moet daar in het ziekenhuis klompen (plastic) dragen, incl uniform. Mijn moeder werkt in een verzorgingshuis en draagt gewoon haar eigen kleding met Ecco's (fijn voetbed) en zomers vaak Birckenstocks.

Dus, trek vooral schoenen aan waarop je lang kan staan/lopen en die gemakkelijk schoon te maken zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:14

Locanda schreef:
Waarom niet veilig?

Collega was hoogzwanger en is bijna onderuit gegaan over een plasje water of iets dergelijks terwijl ze crocs aan had. Daarom vind ik het niet veilig en loop liever op comfortabele, veilige en stabiele schoenen.

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:17

Ok, zelf nooit last van gehad. :) lopen ook wel lekker

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:23

Ik ben dialyseverpleegkundige en loop op moofs klompen. Gekocht op http://www.nursesdna.nl. Dit is al mn tweede paar en ze zitten heerlijk. En niet onbelangrijk ze hebben antislipzolen waardoor ik niet uitglijd mocht de vloer een beetje nat zijn. We knoeien nogal wat op de dialyse. Crocs zijn wat dat betreft levensgevaarlijk. Er zijn al verschillende collega's lelijk uitgegleden met deze schoenen. Ook met gympen trouwens.
Ze zijn ook makkelijk schoon te maken. Vochtig doekje erover en klaar.
Succes met je zoektocht!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:29

Ik was erg anti crocs (ik vind ze ook echt niet mooi), maar doordat ik nu in kleine badkamertjes mensen moet douche (verzorgins/verpleeghuis) kreeg ik steeds natte voeten en platic slofjes hadden ze niet voor handen.
Ben daarom toch crocs gaan uitproberen en dan wel de dichte versie, daar ik deze dan toch wel het veiligst en schoonst vind. (denk aan urine, ontlasting, bloed of zelfs een gebruikte injectienaald per ongeluk valt)
Ik ben op de natte vloer nog nooit uitgegeleden. Draag de bandjes van de crocs altijd om mijn hakken, vind het anders te los zitten. Ik loop er echt heerlijk op en heb geen vermoeide voeten. Comfort gaat nu in dit geval voor mij echt boven modieus.
Ik draag crocs mercy work.

Afbeelding

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:32

ik werk als verpleegkundige. ik werk gewoon op een paar gympen. De meeste goedkopen van leer. In de zomer werkte is voorheen altijd op mijn birkenstocks. Totdat ik nu bijna 2 jaar geleden een enorm bloedbad had bij een patient. Vervolgens begon me patient nog te braken en kreeg diareen. Daar stond ik dan fijn met mijn birckenstocks! blauwe douche schoenen eroverheen mag bij ons niet ivm uitglij gevaar. Je mag ze alleen dragen op de douche. Dus ik kon na deze avond mijn net nieuwe birckenstocj toch echt weggooien. Sinds dien voor mijn dichten schoenen!

Wie herkent mijn haflinger ruin? Ik ben op zoek naar zijn verleden zie veder mijn profiel!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:40

Ik zweeeeeeer bij mijn Adidassen <3
Als je ze alleen voor je stage bewaard is er niets aan de hand :n

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:46

Ik loop al jaren rond op Birkenstock klompen (met onwijs grappige varkentjes erop). Dat van die zweetvoeten klopt wel een beetje, maar ik vind het persoonlijk wel meevallen. Door het voetbed en het feit dat ze geen hak hebben zitten ze mij als gegoten. Ik werk op de OK en daar mogen we geen Crocs aanhebben (iets met statische elektriciteit).

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-13 12:54

Dankjewel voor alle reacties, die birkenstock klompen vind ik leuk alleen een beetje duur. Ik moet nog even kijken wat ik doe.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:55

Ik loop altijd zomer en winter op witte all-stars.Gelukkig heb geen last van zweetvoeten :P
Ik gebruik deze all-stars wel alleen voor m'n werk.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-13 13:10

Stoffen al-Stars?? mag dat? lijkt mij niet heel erg steriel.