Originele naam grafisch bedrijf

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
keeyzie

Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Originele naam grafisch bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 15:29

Goedenmiddag Bokkers,

Ik dacht ik zal maar weer eens jullie hulp inschakelen.
Sinds augustus ben ik afgestudeerd en moet ik dus gaan denken aan mijn toekomst.
Daarom heb ik besloten een eigen bedrijfje op te gaan richten m.b.t. grafische vormgeving.

Alleen nu het grote probleem: De naam...
nu zul je denken als je grafisch kunt vormgeven dan ben je toch wel zo creatief om zelf iets te verzinnen,
maar helaas, voor jezelf iets bedenken is toch wel erg lastig.

daarom dus dit topic.
iemand enige idee voor een toffe naam?
moet makkelijk uitspreekbaar zijn en betrekking hebben op de grafische vormgeving.

wat over mezelf:
Sanne Bronsgeest, 21 jaar en afgestudeerd aan HBO communicatie & multimedia design.
Met mijn bedrijfje wil ik simpele grafische opdrachten gaan doen zoals het ontwerpen van logo's, huisstijlen, visitekaartjes, briefpapier en websites. Met mijn eigen bedrijf wil ik ervaring op gaan doen in de grafische wereld en mezelf verbeteren en bevestigen op verschillende vlakken. Ik ben ruimdenkend en ben een perfectionist en ga dus vaak tot het uiterste...
Ik heb hier en daar al wat grafische opdrachten voltooid waar enthousiast op is gereageerd!

enkele voorbeelden die het toch net niet waren:
sabro design
zanos design ( zo noemen mijn vrienden me vaak )
dezani grafisch ontwerp ( lastig uit te spreken )

ALVAST HARTELIJK BEDANKT!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:40

Hou het zo kort mogelijk, liefst één woord, anders wordt het te lang voor mensen om te onthouden. En juist met een korte, pakkende naam hou je klanten vast.

Het is momenteel een hele zware markt om zelfstandig in te beginnen, ik heb dezelfde opleiding gedaan en echt moeten vechten voor opdrachten, (ik ben in 2010 afgestudeerd en als zelfstandige aan de slag gegaan) dat heeft welgeteld 1 maand gelopen en nu af en toe een opdracht. Om dus een volwaardig inkomen te hebben moest ik er een baan bij gaan zoeken. Nu heb ik een, best impressive, CV en een bulk met werkervaring waar je U tegen zegt, maar de markt is verzadigd en als zelfstandige kom je momenteel niet rond tenzij je zo goed bent dat je landelijk en internationaal klanten krijgt. Ik kan, als ik opdrachten krijg, dit voor 100 - 150 euro per uur factureren, dit mag ik ook gezien mijn ervaring, maar het is ontzettend lastig om klanten te krijgen: de meeste "grote" klanten kiezen toch voor een bureau en de "kleine" klant gaat naar de HTK ontwerper zonder opleiding voor een prikkie. Helaas helpen die goedkope "ontwerpers" de markt enorm omzeep.

Daarnaast moet je ook rekening houden met hoe je je inkomen verdeelt: deel voor de belasting, deel apart voor je pensioen want anders heb je als je stopt met werken niks. Ziekte + vakanties krijg je niet doorbetaald, je hebt geen vakantiegeld etc.

keeyzie

Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Originele naam grafisch bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 15:56

Jans bedankt voor het fijne en uitgebreide antwoord.
Uiteindelijk wil ik opzoek gaan naar een fulltime baan maar op dit moment heb ik daar nog geen interesse in. Om te tijd de overbruggen ga ik aan de gang als instructrice en wil ik graag wat bijverdienen als grafisch vormgeefster. Omdat ik zelf nog onzeker ben zullen de prijzen ook niet erg hoog zijn en zijn er dus veel mensen geïnteresseerd. Daarnaast heb ik het geluk dat ik kan samenwerken met een vriend die dit jaar een goedlopend bedrijf heeft opgestart.

Het is dus zeker niet voor de rest van mijn leven, maar voor het overbruggen van een jaar of twee waarin ik mezelf kan ontdekken en ontwikkelen. Na deze jaren wil ik gewoon een fulltime baan zodat ik een mooi inkomen heb en vastigheid heb in vorm van pensioen e.d. Al weet ik dat ook dit niet zo gemakkelijk is als dat het klinkt.

Eerder kon ik niet wachten op mijn diploma, nu ga ik toch liever weer studeren, de wereld is nu ineens ZO groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:14

Ik had dat ook :j ik heb tussen twee banen door een poosje thuisgezeten, ben toen ook weer aan het freelancen geslagen maar geen opdrachten binnen weten te halen. Dan doe ik wel eens een kleine opdracht; maar daar kan ik niet van rondkomen, zeker niet als je ook huur te betalen hebt. :) Nu werk ik, nog wel als vormgever, maar niet meer bij een bureau maar aan klantzijde. En dat bevalt me eigenlijk beter, ik ontwikkel mezelf nog steeds, doe leuk en uitdagend werk en heb niet veel behoefte meer aan freelance werk.

En studeren.. ik wil het eigenlijk ook nog steeds, misschien dat ik, als dat tweede studie boete heel duur instellingsgeldverhaal, van de baan is, nog eens een bachelor op de Uni in deeltijd wil gaan doen. :j

Twee jaar is overigens wel lang, als je dan net een maand of twee maanden hebt waarin het niet loopt met de opdrachten, dan gaan je reserves redelijk hard. Is het een idee om ernaast een deeltijd baan te zoeken? Als je wil kan ik wel wat tips geven van bedrijven in een omgeving naar jou keuze? Zowel aan klant als bureauzijde. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense en 7 bezoekers