Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:26

Er was gedoe met M&O over of een vraag nu 1 of 2 punten waard was. Wij hadden onze redenen waarom ie 2 punten was, en de docent waarom ie 1 punt was.
Docent na lang nadenken: 'Nou jongens, ik wil niet flauw over komen, maar jullie hebben wél een punt. Alleen niet het punt dat jullie graag willen hebben...'
-O-

Docent filosofie: 'En jongens, onthoud altijd: Alcohol maakt meer lief dan je kapot is.'
Uhm, andersom toch? :')

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:54

Dit geweldige topic maar eens uit de sloot trekken :D

In een onderzoeksverslag hadden we geschreven dat we de plantjes in een klimaatkast zouden zetten, en dan lichtbalken erboven zouden hangen. In nette verwoording natuurlijk. Maar toen kregen we het commentaar terug... :')
'Nou, die kast staat in ieder geval in het licht! Maar goed ook, anders zou je je hoofd er maar aan stoten' _O- Kennelijk was onze nette verwoording toch niet zo goed gegaan :')

jilinda

Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:52

Hier weer een prachtige uitspraak tijdens mentorles. Even goed om te weten is dat wij met verschillende profielen in een klas zitten, dus we weten niet altijd wat er bij bepaalde vakken gebeurd is.

Mentor: zijn er deze week nog dingen voor gevallen in de lessen?
Leerling: bij natuurkunde stak meneer A zijn middelvinger naar me op!!
Mentor: dan heb je dat vast verdient...
*hele klas ligt dubbel*
Leerling: ik vroeg alleen maar of de SO wel doorging.

Overigens was het voorval gewoon iets tussen leraar en leerling hoor, het was niet serieus.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:30

Wij hebben nu een vervanger voor geschiedenis tot de zomervakantie, meneer B zeg maar. Die we normaal hebben is mevrouw A. Zaten we bij Latijn:
Ll: Maar meneer B is wel veel aardiger dan mevrouw A hoor.
Mevrouw C (lerares Latijn): o ja? Ik vind mevrouw A anders ook heel aardig hoor. Ben gisteren nog bij haar langs geweest.
Ll: ja maar, hoe zal ik het zeggen, meneer B heeft ook gewoon een betere aura om zich heen.

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:44

Mijn lerares muziek laatst:

"Ik had het zusje van mozart kunnen zijn, mijn moeder heeft het nog met de vader van mozart gedaan."

Werd helemaal trots uitgesproken. Hele klas in een deuk. :') Maar even serieus, zoiets zeg je toch niet tegen een brugklas :\

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:57

Toen ik laatst niet aan het opletten was bij Nederlands gooide de docent een pen naar mij.
Die kwam via een stuiter op de tafel precies in mijn bh terecht.
Awkward... :')

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:24

schopje voor dit topic :D

docent: goedemorgen
klas: hoi!
'docent gooit de deur dicht'
leerling: zit de deur dicht?
docent: voel dan!
'leerling voelt aan de deur'
docent: en, zit hij dicht??!
leerling: ja
docent: mooi kunnen we nu beginnen met de les



(deze is van een vriendin, op haar school)
vond hem best raar haha

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:50

zoals aan mijn profiel te zien is, komen ze uit de goede oude tijd.

------------------------

Duits, een docent met een flinke portie humor.

Docent komt binnen en meldt: Dames en Heren, ik heb vanacht verdomd slecht geslapen en ik vind deze klas veel te groot. Dus wees gewaarschuwd ik stuur mensen er om het minste of geringste uit vandaag.

Nummer 1 vloog vanwege: What the h***?
Nummer 2 vloog vanwege: He dat was niet eerlijk
Nummer 3 vloog vanwege: onbestemd gebrom over de voorgaande twee.

na twee minuten was het dan ook behoorlijk rustig in de klas
Na 4 minuten

Nummer 4 vloog vanwege: te hard open slaan van zijn boek
Nummer 5 vloog niet, maar ging met nummer 4 mee uit loyaliteit en omdat ze wel zin in een bakje koffie had.
Nummer 6 vloog omdat hij vroeg of hij ook mee mocht
Nummer 7 vloog omdat hij geluid maakte om ook te mogen vliegen.

5 minuten na het begin van de klas begon het lokaal dus al mooi op te ruimen en werd 'de les' begonnen.

nummer 8 9 en 10 vlogen vervolgens wegens hun belabberde uitspraak van de eerste zin..

Nummer 11 durfde vervolgens eindelijk te vragen: Meneer, mag ik vragen wat het record aantal leerlingen is dat u ooit in 1 les eruit gemikt heeft..

Docent antwoord: Jawel hoor. 29 van de 30 leerlingen is mijn record.. De laatste had ik er ook uitgegooid, maar die hoorde mij niet omdat zijn walkman te hard stond
(en nu allemaal eruit, want ik heb wel wat beters te doen vandaag!)

Later hoorden we dat deze docent dat bij iedere klas wel 1x per jaar deed.. was een 'cadeautje' voor de klas en hij kon dan ongestoord tentamens nakijken in dat uur.

---------

Godsdienst:

Een van de leerlingen had besloten dat hij in plaats van het leren van Genesis 1 en 2 beter gewoon de bijbel onder zijn kont kon schuiven tijdens het proefwerk (vraag mij niet waarom hij dat handig vond, dat ding was minstens 20 cm dik, dus lekker bladeren lijkt het mij niet..

De docente zat het natuurlijk al direct, of de jongen moest wel een enorme groeispurt gehad hebben in een paar dagen.. Maar liet hem rustig begaan.

Iedere keer als hij probeerde om een kijkje te nemen (moeilijk schuiven, heup op tillen, hand tussen de benen brengen etc etc) keek de docente net toeeeeeeevallig in zijn richting en staakte hij zijn acties en keek 'peinzend' uit het raam..

2 minuten voor het einde van de tijd was hij inmiddels knalrood aangelopen wegens alle pogingen, spierpijn en de punt van de bijbel voor eeuwig afgedrukt in zijn achterste.. zegt de Docente:

- kom nu eindelijk maar met je kont van die bijbel, je hebt een 1 wegens poging tot spieken maar ik maak er een 5.5 van voor de originele poging.


--

van deze zelfde docent heb ik ooit een paar hoofdstukken uit de bijbel moeten overpennen als strafwerk.. Toen ik bij het inleveren vroeg waarom nu juist dat stuk, omdat we daar helemaal niet waren en het ook geen 'bijzonder' stuk was.. antwoorde ze:

"Ik deel altijd het overschrijven van een stuk als strafwerk uit. Ik hoop over twee jaar een compleet handgeschreven bijbel te hebben die als waarschuwing in de klas komt te liggen. "
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 06-09-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:58

dat laatste is wel heel origineel :')

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:21

elenaMM77 schreef:
- kom nu eindelijk maar met je kont van die bijbel, je hebt een 1 wegens poging tot spijbelen maar ik maak er een 5.5 van voor de originele poging.

? :D
Die laatste is leuk haha!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:23

Klis schreef:
elenaMM77 schreef:
- kom nu eindelijk maar met je kont van die bijbel, je hebt een 1 wegens poging tot spijbelen maar ik maak er een 5.5 van voor de originele poging.

? :D
Die laatste is leuk haha!



woops, aangepast nu.. lol..

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:28

Docent AK geen vingers aub daar word ik neurotisch van.

Docent NE hangt blaadje op. Zo dit is de nieuwe schoolmusical. Dat ging dus om grease.
Op het blaadje stond een foto van Olivia newton john. Met het hoofd van de docent op het lijf van john travolta geshopped.
Die vent was zo vol van zichzelf.

Ll ik ga bij toneelvereniging mirakel
Docent ja maar jij bent ook een mirakel.

Docent jij gaat mij wel missen hè!?
Ll >;) :? >;)

Dit was trouwens eind jaren 90