Anyway, m'n grote hobby is dus fotografie, en het lijkt me super om na de middelbare fotografie te ''gaan studeren''. Ik zit nu in 5vwo, ben (als het goed is

Daarna het liefst een jaar er tussenuit, werken, reizen, zelfstandig worden (

En voor het ''van je hobby je werk maken'' durf ik zo'n ''risico'' wel te nemen

Wat me het meest voor de hand lijkt liggen is denk ik een studie op HBO niveau, ookal vraag ik me af wat het verschil zal zijn tussen MBO en HBO met fotografiestudies (iemand die dat weet?), dus ik sluit MBO niet uit ofzo. Wat ik nog totaal niet weet is wat voor richting ik op zou willen in de fotografie, dus wat ik erg belangrijk vind is dat ik tijdens een studie de kans krijg om dat wel te weten te komen, eigen stijl te ontwikkelen etc.
Ben wel op zoek naar een voltijd-studie, want (ookal zou ik erg graag 1 of 2 dagen willen/kunnen werken in een week!) 1x les in de week of 2 weken is natuurlijk niks..
En dan, om nog maar even door te zeuren, zit ik echt niet te wachten op moeten schilderen en tekenen in het 1e jaar, want ik wil fotografie ''leren'', en bovendien kan ik absoluut niet schilderen/tekenen

Nouja om maar even te beginnen met de fotoacademie: ben naar een open dag geweest, lijkt me hartstikke leuk, en lijkt de opleiding te zijn die het dichtst bij al mijn eisen en wensen komt haha! Alleen om na m'n studie met een schuld van je-wilt-niet-weten-hoeveel geld te zitten, nee bedankt. Dus de FOAC valt helaas al af.
Van de HKU begrijp ik dat je daar echt de journalistieke kant op ''moet''? (kan het mis hebben), en kwam ook ergens tegen dat daar alle ''geweigerde KABK'ers'' worden gedumpt.
Over de KABK las ik dan weer dat het een ''zweef-teef-studie'' zou zijn en dat je er geen kont mee kan.
Dan hebben we nog de fotovakschool: De studie fotografische vormgeving (HBO) leek me dan wel echt wat, hebben ze 't alleen deeltijd, zucht.

Heb ook nog gekeken naar stichting Statief in Utrecht, helaas alléén maar deeltijd-opleidingen. Jammer, want dat zag er leuk uit.
Zo, heel verhaal!

En dan zou het helemaal fijn zijn als hier mensen zijn met ervaring(positief of negatief)/meer kennis dan ik over deze studies. Of dat iemand misschien nog andere suggesties heeft, zodat ik een selectie kan maken en naar open dagen kan gaan

'T mooiste is als iemand me gewoon even kan vertellen wat dé opleiding voor mij zou kunnen zijn (of juist niet).