HBO/Universitaire dierenopleidingen?

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marit

HBO/Universitaire dierenopleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 19:36

Ik zit nu in 5 vwo en ben me aan het orienteren. Ik wil ook graag open dagen bezoeken, een vooral de universiteit van Utrecht, ik wil namelijk diergeneeskunde studeren. Helaas worden daar maar 225 studenten per jaar toegelaten. Echt een hele kleine kans dus.

Ik zou dus graag naar wat andere opleidingen kijken die ook op dieren gericht zijn. Helaas zijn bijna alle opleidingen op MBO-niveau.

Ik heb gezocht naar eerdere topic en ik vond er 1 waarin niet gereageerd is. Ik hoop dat dit topic mij wat meer ideeën geeft :)

Jeanine93

Re: HBO/Universitaire dierenopleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:38

Je hebt een aantal HBO paardenopleidingen en verder op HBO niveau ook een aantal dierenstudies. Weet zo even niet uit mn hoofd hoe ze heten, maar als je google gebruikt kun je er vast wat over vinden :)

The ones that love us, never really leave us. And you can always find them, in here

Yfke ♥

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:49

Is gedragwetenschappen niets iets? Of gewoon biologie? Dat is allemaal op universitairniveau.

Op HBO is wel meer keuze. Maar dat kun je met beetje googelen ook wel vinden. Als je de zoekfunctie op bokt gebruikt kun je ook wel het een en ander vinden over diermanagment etc.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:32

Dierwetenschappen in Wageningen.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:35

Ik lees even mee, toch handig om nu al een beetje een beeld te hebben. Ik weet alleen niet of ik slim ben geweest, heb biologie laten vallen... :\ Ja, dat krijg je als je niet weet welke kant je op wil gaan... Misschien wordt het toch iets met kunst, cultuur, taal en geschiedenis. Ik vind het gewoon zo moeilijk! Gedragwetenschappen lijkt me wel echt gaaf, trouwens. Dan zal ik nog wel even door moeten leren. Maar dat heb ik er wel voor over!

Jij in ieder geval succes. :)

show a view to someone who chose to live his whole life in cave
    he'll raise his arms to protect his eyes from burning
    and the blindness to which he belongs

~kings of convenience FREEDOM AND ITS OWNER

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:00

Op HBO is er ook wel het een en ander op dier-niveau, denk aan de HAS, CAH en van Hall. En dan het je ook nog de Stoas, wel meer combinatie van dier en onderwijs.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:47

Diermanagement, Equine, leisure & sports, Dierwetenschappen enz.
Gewoon even googlen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 11:17

Ik krijg hier echt heel fijn advies!
Gedrag en dierwetenschappem had ik eigenlijk nog niet zo erg over na gedacht, maar dat klinkt ook heel interessant.
Ook via de pb een berichtje gekregen over een studie diergeneeskunde in België waarvoor je sowieso toegelaten wordt, zonder inloting dus!

Bedankt alvast voor al deze hele goeie ideeën. Ik wordt hier echt mee geholpen. Ik ga er het een en ander van opzoeken :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:08

Je kan voor Biologie kiezen en dan als master Environmental Biology en dan daarbinnen weer Behavioural Ecology. Dan ga je dus het gedrag van dieren bestuderen. Precies wat ik ook ga doen :P

Diesel <3

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:12

kijk eens bij cah in dronten, stoas in dronten, larenstein in velp en van hall in leeuwarden.

Succes ermee!

(ik ben zelf dierhouderij docent, vind ik zelf een hele leuke baan!)

niets hoeft, paarden wel

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:26

Ik studeer diergeneeskunde en zelf had ik als tweede keus biologie. Ik heb ook nog naar dierwetenschappen gekeken en dat is ook een leuke opleiding alleen vond ik biologie leuker. Misschien dat 1 van deze twee wat voor jou is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie