Rollenspel

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pinda_Dipje

Rollenspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 12:02

... Misschien een wat vreemd topic. Maar ik heb ideeën nodig voor een rollenspel/communicatiespel, mogen ook kant en klare opgaven zijn (ik kan zelf alleen weinig vinden op internet).

Ik heb voor mijn opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening, ooit een hele lading met casussen (fictieve situaties) gespeeld om onze kennis te vergroten qua communicatie e.d. En om te oefenen met theorie in praktijk te brengen. Nu wil ik echter wat nieuwe casussen naspelen met een 'newbie' en is mijn inspiratie op...

Ik zoek nu dus wat korte fictieve verhalen, evt. met een einddoel. Dus:

[Situatie omschrijving, welke personages worden gespeeld, eventuele van belangzijnde kenmerken (verleden, strafblad, gedragingen)]
[Een evt. einddoel: Waar moet tijdens het rollenspel naartoe gewerkt worden? (Bijv. Feedback geven, inzicht geven in het gedrag van de ander, escalatie voorkomen, mijn gezag handhaven etc.]

Hoop dat het zo duidelijk is, en jullie mee willen verzinnen voor wat nieuwe verhalen :D

Bedankt!

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Saskiaatje

Re: Rollenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:03

Misschien een sollicitatiegesprek?

Ricky [L]
    † 20.02.2001 - 10.05.2011 ♥
      Me? A stalker?! No, I just observe.... behind a tree.... at night.... in the rain.
      † 23.06.1995 - 19.11.2014 ♥
Leren Passier dressuurzadel te koop!

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:13

Ik doe een docentenopleiding en momenteel zijn we bezig met interventies bij sociaal-emotionele problematiek. Leerlingen met problemen thuis etc. Wij doen dat dan vanuit mentor-rol, maar ik kan me voorstellen dat je het ook vanuit de hoek van MW kan benaderen?

Geen idee of je er wat mee kan, maar misschien is zoiets leuk?

[o]

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:46

Ik heb nog wel een aantal casussen liggen vanuit de studie pedagogische wetenschappen, maar ik weet niet of die uitgebreid genoeg voor je zijn? Als je me even je mail PBt dan stuur ik ze naar je door :j

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:08

LZP --> STW

Toos Onderschriftloos :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie