Appartement/studie

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daisies

Appartement/studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:36

Welke student huurt een appartement of studio via bijvoorbeeld een woningbouwvereniging? Wat betalen jullie, welke stad en hoeveel huurtoeslag krijg je?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:40

-edit- Ik ben er alweer een paar jaar uit..
Maar ik huurde een flatje via de woningbouw.
(Moet je wel een aantal jaar voor ingeschreven staan voordat je pas in aanmerking komt, de wachtlijst veschilt enorm per plaats).
Ik betaalde er ong. 285,- per maand voor maar het was dan ook mega klein...het was in Zoetermeer.
Klein maar tenminste wel betaalbaar maar ik praat alleen over de huur prijs he...al het andere kwam er dus nog bij gas, licht, water, verzekeringen, boodschappen, autotje, kleding en al het andere wat ik nog vergeet.
Ik werkte zo goed als full-time en studeerde.
Ik kreeg zorg en huurtoeslag, weet niet precies meer hoeveel.
Maar dat is toch afhankelijk van je inkomen.
Ook kreeg ik een soort van studiefinancering maar volgens mij heette dit anders maar ik weet het allemaal niet meer precies.
Alles is zowiezo erg afhankelijk van hoeveel je verdient natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 16-09-10 13:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Nijn

Re: Appartement/studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:42

Ik huurde een appartement voor 350,- excl. gas en electra, incl. verwarming en water.
Kreeg totaal bijna 100,- per maand aan toeslagen, hoeveel precies weet ik niet meer.

Zwitsal

Re: Appartement/studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:10

ik studeer in amsterdam en utrecht (2 studies), woon in amsterdam. heb een 'zelfstandige' studie (gewoon alles voor mezelf dus), dit is ook een voorwaarde om huursubsidie te krijgen.
betaal 422 euro inclusief gas/water/licht/internet.
krijg nog ongeveer 90 euro huursubsidie!

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:00

Ik studeer in Amsterdam. Ik huur een kleine bovenwoning (vergelijkbaar met een klein appartement) in Wormerveer voor 370 euro inclusief. Ik heb dat gevonden via Kamernet en ik krijg geen huurtoeslag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie