Extra jaar studiefinanciering wegens bijzonderomstandigheden

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JoyCiej007

Extra jaar studiefinanciering wegens bijzonderomstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 14:12

In 2007/2008 is er het één en ander gebeurd, en heb ik een flinke studievertraging opgelopen wegens persoonlijke omstandigheden.
Ik studeer aan de RUG in Groningen, en heb toen in contact gestaan met zowel studie-adviseur als studentendecaan.
De decaan vertelde mij dat ik wegens mijn bijzondere persoonlijke omstandigheden aanspraak kon maken op een uitkering uit het afstudeerfonds van de RUG (Universitaire Fondsen Commissie). Tevens vertelde zij mij dat ik te zijner tijd een aanvraag bij de IB-Groep (nu DUO) kon indienen voor een extra jaar studiefinanciering, ook wegens deze bijzondere persoonlijke omstandigheden. De aanvraag bij de DUO om een jaar extra studiefinanciering zou ik ook later nog kunnen indienen, aangezien dit niet tijdsgebonden was, maar de uitkering van het UFC dus wel. Deze instellingen stonden los van elkaar, en ook de toekenning van een uitkering uit het afstudeerfonds van de universiteit en een jaar extra studiefinanciering van de DUO zouden ook los van elkaar staan.