Hoe moe ben jij na een dag werken?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Janine1990

Hoe moe ben jij na een dag werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 21:41

Dag bokkers,

misschien een beetje een vreemde naam voor een topic, maar ik ben hier na de afgelopen twee weken erg nieuwsgierig naar geworden.

Ik heb al 3 jaar een enig bijbaantje (in de Thuiszorg) als administratief medewerkster, tot voorkort was ik slechts op 1 afdeling (pure administratie) aan het werk, en deed ik zo goed als lopende band werk. Op een gegeven moment draaiden m'n ogen dan alle kanten op, behalve op mijn beeldscherm.
Maar 's avonds kon ik gerust nog even paardrijden, geen probleem.

Echter werk ik sinds twee weken ook op de planning, wat inhoudt dat ik cliënten en medewerkers aan elkaar moet koppelen, in verband met de gemeente staat er best veel druk op.
En een dag van 8 uur is wel zó vermoeiend, dat ik 's avonds echt niet meer kan paardrijden, en alleen maar chagarijnig ben.
Heel erg vind ik dat.

Maargoed, nu brandt bij mij de vraag; Hoe moe ben jij na een dag werken???

ambre

Re: Hoe moe ben jij na een dag werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:43

Ik lid s'avonds als een dood vogeltje in de bank en ga echt niet meer naar een verjaardag ofzo.
Helaas kan ik toch nooit op tijd naar bed,dus zo moe zal ik dan ook wel weer niet zijn.Ligt ook beetje aan de dag,soms ben ik 12 uur aan een stuk aan de gang en soms heb ik pauze tussendoor.
Misschien dat je gewoon nog ff moet wennen,ga juist toch rijden.
Liefst gelijk van uit je werk,als je eerst gaat zitten kom je niet meer in actie.Je zult zien dat je er juist energie van krijgt!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:43

Is totaal afhankelijk van hoe laat ik begin en hoe lang ik slaap.

Als ik 06:00 tot 15:00 moet werken en ik ben op tijd gaan slapen, dan barst ik van de energie, de dag is dan zó om.

Ook valt 6-15 me beter bij minder slaap dan bijvoorbeeld 08:00-17:00.

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:45

ik krijg energie van mijn werk :)
Ik ben nog student en naar school gaan is vermoeiend. van een paar uurtjes ben ik helemaal kapot. als ik daarna naar me werk ga, krijg ik weer helemaal energie.
ik werd bij landal greenparks op kantoor (assistent van manager)

Niets heeft een betekenis, behalve de betekenis die je er zelf aan geeft...

Sieltjuh

Ik doe voor twee dagen in de week precies hetzelfde werk! Nu ben ik er nog maar pas begonnen, en mag ik ook niet alles doen/regelen etc.
Bij ons is de werkdruk echter ook erg hoog en merk ook aan mezelf dat ik aan het eind vd dag het wel echt heb gehad. Maar eigenlijk ben ik 's avonds nog best energiek, want kan werk heel makkelijk van me af zetten. Ik trek de deur achter me dicht en ben het werk vergeten. Denk dat dat heel veel kan schelen :)
Overigens is dit baantje voor erbij, want mijn "echte baan" is op een laboratorium. Vele malen relaxter, ondanks dat je net zo goed heel de dag flink aan het werk bent. Maar de druk is veel minder groot :) 's Avonds dus ook genoeg energie nog over :) Alleen geen paard op het moment om naar toe te gaan :+

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Zaina

meestal ben ik gesloopt na een dag werken.
ik werk 9 uur per dag, in de kinderopvang.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:46

Ik ben na een hele dag lesgeven en daarna nog rijden echt kapot. Dat betekent wel dat ik van 9 tot 6 heb les gegeven en daarna nog rijden. Dan is een schooldag veel minder vermoeiend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 21:46

ambre schreef:
Ik lid s'avonds als een dood vogeltje in de bank en ga echt niet meer naar een verjaardag ofzo.
Helaas kan ik toch nooit op tijd naar bed,dus zo moe zal ik dan ook wel weer niet zijn.Ligt ook beetje aan de dag,soms ben ik 12 uur aan een stuk aan de gang en soms heb ik pauze tussendoor.
Misschien dat je gewoon nog ff moet wennen,ga juist toch rijden.
Liefst gelijk van uit je werk,als je eerst gaat zitten kom je niet meer in actie.Je zult zien dat je er juist energie van krijgt!

Jij hebt van de paarden je werk gemaakt, als ik me je profiel juist kan herinneren?

Ik kom vaak (omdat ik bij m'n moeder werk) pas tegen kwart over 5, half zes thuis. Dan moet ik nog eten, en dan ga ik paardrijden.
Helaas rij ik op afspraak, omdat ik anders niet bij m'n zadel en dergelijke kom...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:47

De laatste tijd ben ik na een dag werken echt totaal kapot!
Alsof ik een hele week zonder rusten heb gewerkt.....
Mijn benen voelen aan alsof elk been 50 kilo weegt!
Voel me soms echt een bejaarde :+

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 21:48

Hoffie777 schreef:
ik krijg energie van mijn werk :)
Ik ben nog student en naar school gaan is vermoeiend. van een paar uurtjes ben ik helemaal kapot. als ik daarna naar me werk ga, krijg ik weer helemaal energie.
ik werd bij landal greenparks op kantoor (assistent van manager)

Heb ik juist totaal niet.
Ik studeer ook nog, maar dat is een eitje in verhouding tot mijn werk... :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:48

Maar je kunt dus niet eerst rijden en daarna eten?
Ik kan na het eten echt niet meer in actie komen,zeker niet in de winter...

Lara_Silver

Niet zo ongelooflijk moe. Ik werk als automonteur, 3 jaar, om straks mijn studie tot autoingenieur te mogen beginnen. Ik ga om 23u00 naar bed en moet om 6u10 op. Het werk is vrij fysiek maar niet noodzakelijk inspannend. Alleen begint hier nu de bandenwisseltijd dus zal het dan wel een beetje zwaarder worden. 'S avonds red ik het wel nog om de stal te doen en pony te verzorgen, mik denk dat rijden gewoon een beetje moeizamer zou gaan. Dus ik ben redelijk moe maar nog prima capabel dingen te doen.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 10-09-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Smile .. it confuses people =)

Sieltjuh

Ik denk dat het heel veel scheelt welk werk je doet, hoe hoog de werkdruk is en hoe graag je het werk doet :)

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:49

Heel moe haha!
Ik werk in het weekend bij de livera en vooral de afgelopen maanden was het erg druk.
Stonden dan met zun 2e en dan bleef je maar rennen.
Mensen in de pashokjes helpen, een andere bh pakken, achter iets pakken, telefoon opnemen, opruimen, 3 mensen tegelijk helpen, kassa draaien en dan zitten er soms ook zeurende mensen bij enz.
Als ik dan thuis ben, ben ik ook blij als ik mijn schoenen uit mag doen.

Irresistible Axioma (Rhodium x Glennridge)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:51

Ik ben ´s avonds na mijn werk ook altijd erg moe. Maar ga nog wel altijd paardrijden (nu even niet omdat ze een veulen heeft) ik krijg altijd weer wat energie van het rijden of alleen al naar stal gaan. Ik werk in een dierenspeciaalzaak en op het moment maak ik best veel uren omdat ik de bedrijfsleidster vervang. Maar van de paarden krijg ik altijd wel energie. En op zig van mijn werk ook, wand het is erg leuk werk en heb het er super naar mijn zin, dat maakt denk ik ook erg veel uit.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 21:51

Sieltjuh schreef:
Ik denk dat het heel veel scheelt welk werk je doet, hoe hoog de werkdruk is en hoe graag je het werk doet :)

Wanneer ben je vermoeider? Als je het graag doet, of wanneer je het niet zo leuk vindt?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:53

ik ben meestal enorm moe. werrk meestl 1 dat per week ( en gewoon 5 dagen school) maar ben na 7 uur bij de mac werken in de lobby wel moe :o

Yesterday

Bij mij is het per dag heel verschillend, ligt er maar net aan wat er te doen is, wanneer het druk is, ben ik minder moe dan wanneer er bijna niks te doen is. (dit was zo bij mijn vorige werk)
Bij mijn nieuwe werk heb ik net 3x gewerkt, dus daar kan ik nog niks over zeggen eigenlijk! :)

<3

Sieltjuh

Janine1990 schreef:
Wanneer ben je vermoeider? Als je het graag doet, of wanneer je het niet zo leuk vindt?

Als ik het werk niet zo leuk vind, dan duurt voor mij de dag altijd langer, waardoor ik vermoeider ben. Als het werk leuk is vliegt de dag zo voorbij voor mij, en heb dan nog veel meer energie over :)

Overigens is het sowieso voor iedereen verschillend. De één heeft nou eenmaal meer energie om nog vanalles te gaan doen, dan de ander.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 21:54

Sieltjuh schreef:
Janine1990 schreef:

Als ik het werk niet zo leuk vind, dan duurt voor mij de dag altijd langer, waardoor ik vermoeider ben. Als het werk leuk is vliegt de dag zo voorbij voor mij, en heb dan nog veel meer energie over :)

Overigens is het sowieso voor iedereen verschillend. De één heeft nou eenmaal meer energie om nog vanalles te gaan doen, dan de ander.

Hmmm, ik vind het werk dat ik doe heel erg leuk.
Maar toch ben ik heel erg moe.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:55

Kapot:P
Onregelmatige werktijden en werk als 17 jarige(1e jaar opleiding) in me eentje op een woning voor 7 ernstig verstandelijk gehandicapten met ook nog is autisme dus is errrug druk! en je loopt en rent je rot.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:57

Janine1990 schreef:

Maar als de werkdruk hoger is, is dat niet vreemd, toch? Je bent het nou eenmaal nog niet gewend en je hebt w.s. meer dingen aan je hoofd. Je werkt eigenlijk dus "harder" dan voorheen. Moe zijn hoeft niet altijd slecht te zijn, als het je een voldaan gevoel geeft :)
Als je er echt onder gaat lijden, dan zou ik nog wel eens nadenken over je baan. Het moet niet straks je gezondheid aantasten hè!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:58

Ik ben altijd behoorlijk moe als ik heb gewerkt.
Ik werk in een schoenenwinkel en daar sta, praat, loop en buk je de hele tijd.
Na 5 uur heb ik het dan ook helemaal gehad en heb ik echt geen puf meer..
Vooral mentaal niet.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:58

Ik werk sinds 2 maand bij 1 van de grotere telecomaanbieders van nl (ga geen reclame maken) op de multi support desk, wat inhoud dat ik alle mensen aan de telefoon krijg waarbij iets fout is gegaan met bestellen, storingen, monteurs enz enz.
Fysiek lui werk, zit hele dag op mijn kont. Maar mentaal heel zwaar. Tis dat ik zelf de stal doe elke dag anders word het zo verleidelijk om na een ... dag direct door te gaan naar huis. Maar moet inderdaad wel direct na het werk naar stal, anders heb ik geen puf meer en kan ik dan daarna niet slapen omdat ik dan een schuld gevoel heb dat ik niet naar paardlief ben geweest.. haha
Maar mentaal is het behoorlijk zwaar soms en dat kan je best slopen. Werk nu 40 uur, 2 maand en ben al 2x ziek geweest...
Je moet er mee om leren gaan denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 21:59

Sieltjuh schreef:
Janine1990 schreef:

Maar als de werkdruk hoger is, is dat niet vreemd, toch? Je bent het nou eenmaal nog niet gewend en je hebt w.s. meer dingen aan je hoofd. Je werkt eigenlijk dus "harder" dan voorheen. Moe zijn hoeft niet altijd slecht te zijn, als het je een voldaan gevoel geeft :)
Als je er echt onder gaat lijden, dan zou ik nog wel eens nadenken over je baan. Het moet niet straks je gezondheid aantasten hè!

Haha, ja daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in ;)
Gezondheid zal niet aan de werkdruk liggen, hooguit aan de omgeving :=