Wat kan ik verwachten van Engels op het MBO

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eleionomae

Wat kan ik verwachten van Engels op het MBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 19:15

Ik volg een deeltijd niveau 4 opleiding op een mbo en nu heb ik vandaag te horen gekregen dat we vanaf februari elke week een uur engelse les krijgen. Nu vraag ik me dus af wat ik van het niveau moet verwachten.

Ik heb namelijk op de havo engels met een 8 afgesloten en op het hbo heb ik ook veel engels gelezen. Verder kijk ik veel engelse tv zonder ondertiteling en lees ik 80% van mijn gewone lees boeken tegenwoordig in het engels.

Ik vroeg me dus ook af of ik eventueel vrijstellingen kon krijgen, maar dat kon ik pas in februari met de docente daar gaan overleggen.

Is er iemand die mij een idee kan geven van het niveau van het engels op MBO opleidingen?

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:21

Op niveau 4 vond ik het niveau echt heel laag. Ik heb zelf eerst de Havo gedaan en daar Engels afgesloten met een (net aan) 6. Was (en ben er nog steeds) erg slecht in. Maargoed, op het MBO haalde ik met niet al te veel moeite een 7/8. Weet het niet precies meer. We kregen ook maar een paar toetsen per jaar... Vrijstelling kreeg ik echter niet, daar deden ze niet aan.

Als ik jou was zou ik dus zeker proberen om vrijstelling te krijgen! Als je goed in Engels bent ga je je volgens mij erg vervelen op het MBO..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 19:24

ja ik had dus ook al zoiets, ik kan mn tijd beter besteden aan mn stage verslagen, want daar ben ik wel veel tijd aan kwijt. Liever dus een uur extra daar aan besteden dan me elke week een uur dood vervelen met een Engelse les die voor mij niets voorstelt :+

Maar ik vroeg me dus af of het niveau dus echt zo laag is als ik denk dat het is haha en als ik jou zo hoor :P

Sowieso is het niveau van mbo 4 laag vind ik nu al, alleen mn stage daar kan ik geloof ik echt voldoening in vinden (reflecties etc daar hou ik wel van :P )

Sani

Re: Wat kan ik verwachten van Engels op het MBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:27

De Engelse les die ik kreeg op mijn opleiding OAS niveau 4 was ook erg laag van niveau.
We kregen stof wat ik op de havo al geleerd had. Voor mij was het meer een opfriscursus dan echt iets nieuws leren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 19:29

Ja precies, een lesje woorden uit mijn werkveld wil ik best nog wel doen, dan heb ik die ook weer even up to date, maar ik heb veel engels gelezen op het hbo en op de uni en dat ging altijd zonder problemen, evenals de engelse boeken die ik in mijn vrije tijd lees, dus ik had zoiets dan moet ik dat echt? :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:30

Wel lastig dat je pas in febr. kan overleggen voor vrijstellingen enzo. Is daar een reden voor gegeven?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 19:31

Sani schreef:
Wel lastig dat je pas in febr. kan overleggen voor vrijstellingen enzo. Is daar een reden voor gegeven?

nee ik kreeg er niet echt een reden voor, maar ik ga gewoon ergens in de komende weken als ik even tijd heb wel langs het talencentrum, dan ga ik gewoon eens even vragen wat ik er van verwachten kan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:50

Ik heb precies hetzelfde! Ik heb mijn engels met een 7 afgerond op het VWO vorig jaar.. Ik kan wel vrijstelling aanvragen maar ze doen het niet vaak. Ik ga het denk ik maar gewoon volgen. Wel doe ik volwassenonderwijs dus als ik wel denk dat ik er niets aan heb mag ik er ook voor kiezen om geen lessen te volgen en alleen het examen te maken.. Dus als ik na 2 lessen door heb dat het pies of a koekie is, tsja dan skip ik de lessen erna!

Trotse mama van Jelte <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:29

ik doe nu een MBO opleding en heb een HAVO diploma en overgangsbewijs 5-6 VWO. vorig schooljaar had ik vrijstelling gekregen van engels (wat echt niets voorstelde), duits en nederlands en voor dit jaar weet ik het niet...
ze hebben mij vorig schooljaar gezegd dat de vrijstelling voor 4 jaar zou zijn, maar aan het eind wkamen ze ermee dat dat waarschijnlijk toch niet zo was...
nu wacht ik dus mooi met boeken en licensies kopen totdat ik weet wat ze nu willen (de licensie kost namelijk al 100 euro)

[o]

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:11

Het Engels wat ik kreeg op het MBO stelde écht niets voor, op mijn VMBO examen had ik een 4.8

Voor de toetsen e.d op het MBO had ik alles 8/9 dus het is niet te vergelijken vind ik.

Doe wel en zie niet om

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie