Creatieve studies met een theoretische/technische kant?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Creatieve studies met een theoretische/technische kant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 21:26

Hoi allemaal,

Ik ben aan het rondkijken naar een mogelijke andere studie omdat ik toch erg twijfel over mijn huidige studie. En omdat ik vastloop in het zoeken naar studies vraag ik het hier.

Ik studeer momenteel hbo fotografie, tweede jaar. Heb mijn propedeuse hierin gehaald. Hiervoor heb ik de havo NG met wiskunde A, aardrijkskunde en kunst gedaan.

Ik ben begonnen met deze opleiding omdat ik het fotograferen erg leuk vond. Helaas ben ik dat tijdens mijn studie een beetje verloren. Ik ben erachter gekomen dat ik mijzelf niet als fulltime fotograaf zie werken, als dat al mogelijk was. Ook mis ik bij deze studie het logisch nadenken. Het is vooral veel (goede) ideeën bedenken, wat mij soms gewoon niet lukt. Dingen die ik wel leuk vind bij deze opleiding zijn kunstgeschiedenis, grafisch ontwerp, video en verslagen schrijven.

Nu ben ik dus aan het rondkijken naar creatieve opleidingen waar het logisch nadenken meer terugkomt en het dus niet alleen ideeën bedenken is. Helaas heb ik tot nu toe nog niets gevonden wat ik echt leuk vind.

Dus mijn vraag is: 'Kennen jullie studies die bij dit plaatje passen?'

Het mogen HBO en WO studies zijn in Nederland. In het buitenland is ook een optie als het betaalbaar blijft. Uiteraard dan in het Engels.

Alvast bedankt!

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram



Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 22:08

Bedankt voor alle reacties al! De studies die ik nog niet kan zal ik binnenkort eens gaan opzoeken.

@Selina & @Es_ther Communicatie & Multimedia Design ben ik bij Avans Den Bosch en Zuyd gaan kijken. Aan de ene kant vind ik het ontwerpen wel leuk. Heb een meeloopdag gehad bij Avans en daar werd verteld dat het daar ook veel ideeën bedenken is en weinig toetsen/verslagen schrijven is. Denk dat ik daar toch tegen hetzelfde probleem aan ga lopen als nu.

@Paralian Aan de reclame sector zat ik zelf niet te denken. Ik kies inderdaad liever iets waar meer baangarantie is dan ik nu zou hebben. Iets creatiefs hoeft niet perse maar dat is wel iets wat mij aantrekt. Verder vind ik talen, culturen, media en criminaliteit erg interessante onderwerpen. Maar ik heb er niet perse veel kennis van.

@Roulette_ ik heb zelf naar architectuur aan de TU Eindhoven gekeken maar daarvoor heb je echt bepaalde vakken op VWO niveau nodig en die heb ik niet. Dus ik denk dat bij industrial design hetzelfde gaat zijn.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Creatieve studies met een theoretische/technische kant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 12:24

Bedankt voor alle suggesties! Ik ga er proberen om er van de week even naar te kijken.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 5 bezoekers