Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:57

Ik weet niet met wat voor een systeem je werkt, maar ik zou het gewoon aangeven als standaard maat van 14px voor de tekst. Dat is een mooi formaat waarbij het wel in iedere browser hetzelfde eruit ziet.

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:36

We werken nu met Shopware. Het gekke is dat voor het publiceren op de huidige locatie, de tekst groter leek dan nu na het verhuizen naar de echte locatie zeg maar. Kan ik weer alles aan gaan passen.... -O-

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:04

Er zit hier een boekhouder in het topic toch? Mag ik via pb een vraagje stellen?

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:15

Ja. Roep maar!

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:38

Is er iemand met ervaring met credit cards? Ik heb er nu 1 van de Rabo. Welgeteld 1x gebruikt in een heel jaar om m’n website te betalen maar dat kan niet anders dan via een creditcard. Nu ga ik m’n rabo rekening opzeggen dus valt ook die kaart weg. Bij knab, m’n nieuwe bank geldt er een minimale inkomenseis voor je een creditcard mag aanvragen waar ik niet aan kom. Ik heb ooit gehoord van prepaid creditcards. Heeft iemand daar ervaring mee?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:00

Ik gebruik heel af en toe mijn privé creditcard voor zakelijke dingen (LinkedIn, aliexpress, dat werk) en maak het geld dan vanaf de zakelijke rekening over naar m'n privérekening. Beetje vestzak broekzak constructie vermoed ik :+

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:04

Ze kunnen het ook gewoon via je rekening courant wegboeken. Dan hoef je die betalingen niet eens te doen (alvast in .be).

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:14

Ik heb al honderd jaar een VISA via ANWB voor 12,50 per jaar. Ooit mee begonnen om een huurauto mee te kunnen regelen, nu ook vooral in gebruik voor vakanties en internetaankopen (verzekerd betalen). En die gebruik ik soms ook om zakelijke dingen mee te betalen.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:19

Noeps schreef:
Ik gebruik heel af en toe mijn privé creditcard voor zakelijke dingen (LinkedIn, aliexpress, dat werk) en maak het geld dan vanaf de zakelijke rekening over naar m'n privérekening. Beetje vestzak broekzak constructie vermoed ik :+

Zo doe ik het op dit moment ook nog. Vooral omdat ik niet veel zakelijke dingen hoef te betalen met mijn creditcard. Ik heb wel een PayPal account gekoppeld aan mijn zakelijke rekening en meestal werkt dat prima.

Er zullen inderdaad meer dan genoeg andere opties voor creditcards zijn. Ik zou anders ook nog eens contact opnemen met KNAB om je situatie voor te leggen. Wellicht is er toch wat te regelen als je wel aan kunt tonen dat je bijvoorbeeld genoeg buffer hebt om de hoogte van je creditcard te betalen.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:23

Die ANWB card is misschien wel een optie! Dat ik hem dan gewoon privé neem en daar m’n zakelijke kosten van betaal. Ik hoef die creditcard eigenlijk helemaal niet maar enkele diensten die ik afneem eisen dit. Vorig jaar heb ik welgeteld 100,- betaald met de creditcard.

Ik zal er eens een contactmomenthe aan wagen bij knab.

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:10

Een prepaid creditcard is fijn als je niet al te veel gebruik ervan maakt, maar hou er rekening mee dat je er bv geen auto mee kan huren omdat ze geen bedragen kunnen reserveren.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:07

Misschien is de vraag hier al eerder voorbij gekomen, maar hebben jullie een zakelijk en privé nummer? En hoe werkt dat in de praktijk? Ik merk dat ik veel op whatsapp doe, dit vind ik om contact te hebben het prettigste, maar hoe ga ik dat doen met een zakelijk nummer??
Of hebben jullie er voor gekozen helemaal geen zakelijk nummer te hebben?

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:11

Ik heb een GSM nummer. In het verleden had ik er twee, maar dat vind ik niet meer prettig.
Ik heb een zakelijk vast nummer maar dat gebruik ik bijna nooit meer. Dus dat zal ik binnenkort laten vervallen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:59

Ja, ik heb twee telefoons en nummers. Ik app regelmatig met cliënten en daar heb ik na werktijd geen behoefte aan. Dus al gauw gekozen voor een tweede telefoon. Zeker in de vakantie en de weekenden is dat ideaal. Ik zet m’n werktelefoon dan uit of een medewerker kan ‘m beheren.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:02

Ik heb ook een werk- en een privetelefoon. Werk kan dan ook gewoon uit in het weekeinde, dat is wel heel fijn. En dat maakt Whatsappen met je cliënten ook niet zo ingewikkeld, die doen dat gewoon met het mobiele nummer (en dan Whatsapp Web, dan is het bijna hetzelfde als mailen...).

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:24

Ik web WhatsApp ook veel. Heel fijn. Maar alles met een telefoon.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:55

Ik heb ook whatsappweb al voor Prive, typt toch ff sneller zegmaar ;)
Zakelijk "vast" nummer wil ik eigenlijk alleen hebben voor mijn kvk inschrijving, mijn ouders hebben wel hun nummer er op staan ik geloof dat het nu wat rustiger is, maar voorheen werden we gemiddeld 3x per week gebeld of we niet energiebesparende maatregels wouden nemen, en overstappen enz. zwaar vermoeiend.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:31

Ik ben inderdaad ook nog een beetje op zoek naar wat handig is. Ik wil in ieder geval niet mij privé MOB nr overal rondstrooien. Had een prepaid kaartje maar dat is ook niks. Maar nog een duur abbonoment voor zakelijk nr terwijl m’n bedrijf nog moet “starten” is ook al zowat.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:49

Ik heb wel 1 nummer voor zowel zakelijk als privé. Voor mij hoeft het niet zo afgebakend te zijn. Ik heb nu lekker vakantie, maar toen net een klant belde, heb ik gewoon opgepakt. Rust heb ik daarbuiten toch wel. Nu heb ik gelukkig nog geen 5 telefoontjes per week en ook op Whatsapp is het niet druk, anders zou ik het wel overwegen. Nu vind ik het helemaal prima. Ik heb wel mijn telefoon zo ingesteld dat is 's avonds en 's nachts stil staat en alleen familie mij kan bereiken, zodat ik niet wakker wordt gemaakt door klanten of lollige mensen die mijn nummer online hebben gevonden. Whatsapp en alle andere apps staan sowieso op stil.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:05

@Pluisje: ik betaal nu voor mijn abbo 8 euro per maand, ik ga het denk ik wel overleven om dat nogmaals te moeten betalen. Maar zit er meer mee, ga ik dan met 2 telefoons rondlopen??
Ik zie dat ook weer niet zo zitten eigenlijk.

Ik vind het niet eens zo erg om ook klanten te antwoorden als ik weg ben, maar toch wil ik ook privé privé kunnen houden, als ik nu "gezellig" een uurtje met een vriendin zit te appen kan mijn klant wel zien dat ik online ben, en voel ik wel alsof er verwacht word dat ik ook antwoord.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:07

Je kan je vinkjes uitzetten. :j

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:05

Mijn privé abbo is 26,- dus dat keer 2 is niet haalbaar. Of of iig niet lonend. Maar even kijken naar een minder luxe abbo.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:13

Ik heb prive 12 euro per maand (Hollands Nieuwe) en zakelijk 10 euro en een beetje ex btw voor onbeperkt bellen en 200 MB internet - maar ik gebruik dus bijna geen data. Maar ik ben voor 2 abonnementen minder kwijt dan jij voor één :=

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:53

Je kan je zakelijke nummer ook doorschakelen naar je prive telefoon dan kunnen klanten het niet zien als je aan het appen bent maar ben je wel gewoon bereikbaar.
(moet je natuurlijk niet hebben dat klanten je veel door de dag heen appen)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:53

@NoGo: Dat klinkt nog wel interessant? Hoe bedoel je dat klanten je door de dag heen veel appen?
En kan je dan wel Whatsapp op je zakelijke nummer hebben?

Vinkjes uit weet ik trouwens, heb het nog niet ingesteld, grootste nadeel is dat ik dan ook niet meer zie(volgens mij) of de ander het bericht heeft gelezen.
Misschien maak ik er wel een te groot punt van, als ik "gewoon" meld dat ik niet altijd bereikbaar ben, en niet 24/7 direct alles beantwoord, maar ik wil een zien of er nog andere fijne opties zijn!