Stage rehabilitation centre gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 19:01

Hallo!

Voor mijn studie moet ik stage lopen en ik ben eigenlijk opzoek naar een stage in een rehabilitation centre.
Omdat het op internet best lastig zoeken is en ik alleen maar dingen tegen kom waarbij ik €6000 moet betalen vroeg ik mij af of er misschien mensen zijn met tips.
Afrika lijkt mij ontzettend gaaf, maar ik sta ook zeker open voor andere plekken.

Alvast bedankt!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:31


Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:38

Het is me niet helemaal duidelijk wat je onder rehabilitation centre verstaat, maar als je graag stage wilt lopen in een verslavingskliniek in Zuid-Afrika of Portugal, kun je me een PB sturen :)

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:40


Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:41

Catnip schreef:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je onder rehabilitation centre verstaat, maar als je graag stage wilt lopen in een verslavingskliniek in Zuid-Afrika of Portugal, kun je me een PB sturen :)



Zou ik het hélemaal verkeerd hebben begrepen? :))

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 21:06

Haha, ik was niet heel duidelijk nee. :+
Ik wil het liefst wat met wilde dieren doen, maar dat paarden rehabilitation centre is ook wel heel gaaf! Daar ga ik zeker even naar kijken.

Bedankt voor je berichtje Catnip, helaas is dat dus niet wat ik zoek.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:30


Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 13:18

Dankje! Vooral het Moholoholo rehabilitation centre spreekt me aan. Ik kan alleen de tarieven niet vinden, weet jij heel toevallig hoeveel dit kost?

Ik vind het nog altijd bijzonder dat je moet betalen om daar te mogen werken. :+

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:25

Nottinghill schreef:
Dankje! Vooral het Moholoholo rehabilitation centre spreekt me aan. Ik kan alleen de tarieven niet vinden, weet jij heel toevallig hoeveel dit kost?

Ik vind het nog altijd bijzonder dat je moet betalen om daar te mogen werken. :+

Ik vind het hartstikke logisch. Zo weet je zeker dat alleen toegewijde mensen er komen werken, en niet mooi-weer verzorgers er vakantie willen komen houden. Zeker grotere organisaties willen graag kaf van koren scheiden, anders hebben ze er een dagtaak aan.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 15:08

Toch vind ik 6000eu voor een periode van 2 maanden erg veel. Ik vind een klein bedrag ook helemaal niet erg om te betalen, maar ik vind bedragen in de duizenden wel belachelijk, zoveel kost het nog niet eens om thuis te leven.
Ik krijg er eerder het gevoel van dat deze organisaties toch wel weten dat mensen er voor willen betalen, dus waarom zou je er dan geen geld voor vragen.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:52

Ze bieden dan ook iets unieks en maken veel kosten - wilde dieren opvangen kost véél geld. Ik heb niet bij Moholoholo gewerkt, geen idee van hun tarieven. Ik heb met Whipalong wel veel gereden in het reservaat en het centrum bezocht. Vond het een mooi project. Daktari kan ik bijzonder aanraden, daar heb ik ongeveer vier maanden gezeten. Het werken met jongeren moet je dan wel liggen, maar als dathet doet is hetbijzonder waardevol én je werkt veel ‘hands on’ met de dieren die er worden opgevangen. De eigenaar is een ervaren ramger, dus je steekt ook enorm veel op bij de wekelijkse tochten die hij met de groepen maakt in het reservaat.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:14

Neem anders eens contact op met het Vogelopvangcentrum in Oostende. Ze werken vaak met stagiaires. Vaak zeevogels die als revalidatie terug waterdicht moeten worden. In de zomer hopen jonge vogeltjes.
Het is natuurlijk niet zo spectaculair als zuid-afrika, maar je hebt ook de kosten niet.

Misschien natuurhulpcentrum in Opglabeek? Geen idee of ze met stagiaires werken, maar vermoed van wel. Die zijn groter en hebben vaker exoten. Ik denk op dit ogenblik nog bruine beren. Er zaten een tijdje leeuwen, vaak ook apen.

Zonnegloed is ook iets. Hoewel die niet rehabiliteren maar opvangen en huisvesten.

Alledrie in België, dus ook geen taal die in de weg zit.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:23

Je hebt ook nog Stichting AAP in Almere, maar daar hebben ze een hands off beleid en zitten er dus altijd tralies tussen jou en het dier. Anders ook nog AAP Primadomus in Spanje met grote katachtigen, maar ook hier uiteraard geen contact.

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Stage rehabilitation centre gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:33

Misschien kan je www.workaway.info gebruiken, daar zijn heel veel mensen die dit soort dingen over de hele wereld aanbieden. Het is op vrijwillige basis tegen kost en inwoning. Persoonlijk zou ik daar ook echt niet voor gaan betalen hoor.

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:34

Ik kan je wel helpen als je interesse hebt in Afrika maar wat versta je onder rehabilitation? Voor wat voor opleiding is het en wat voor andere dingen zou je willen doen?
Tip 1: zoek het alsjeblieft heel goed uit waar je heen gaat. In Afrika met wilde dieren gaan heel wat duistere praktijken. (Knuffelfarms, canned Hunting) check Bloodlions.org maar eens en op de facebook van Africa volunteers in beware staat een lijst met goede opvangcentra. Zo heeft Molohololo in het verleden echt wel een donkere achtergrond maar zijn ze dat nu aan het verbeteren. Je kan ook Lilongwe in Malawi,Shamwari in Zuid-Afrika en Kilimanjaro animal crew opzoeken .
Helaas zul je voor 99% van de projecten moeten betalen, en véél. Pas als je je papieren hebt, heb je een kleine kans om iets te vinden waar je tegen kost en inwoning terecht kan. Zeker als je interactie met de dieren verwacht of dierenartsen handelingen.
Big Cats world in Kirkwood heeft een opvang maar laat niks in het wild los.

Voor welke periode zoek je iets?

Edit: lion ALERT / antilope park is gesloten, aangezien je daar vast wel bij uitkomt als je googled. Veel projecten zeggen hun dieren los te laten in het wild als ze er klaar voor zijn, maar uiteindelijk gebeurd het nooit en hebben ze er mooie toeristische attractie bij.