help?! buitenlandse stage gezocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 08:53

Hoiii Bokkers!

Ik heb dringend jullie hulp nodig... voor mijn opleiding bedrijfskunde & agri-foodbusiness moeten we een buitenlandse stage lopen. Doordat ik een hele tijd al mijn zinnen op één bedrijf heb gezet, heb ik nu weinig tijd om een bedrijf te kunnen regelen!

wat zoek ik?
- vanaf 21 januari tot 29 maart
- ik zoek een paarden stage
- de stage is 10 weken, ik zou wel de mogelijkheid willen hebben om een keer naar huis te kunnen
- als het buiten EU is: heb je ervaring met visum regelen: hoe lang dit duurt en of het haalbaar is
- ik sta open voor alle disciplines
- het zou fijn zijn als je er bij vermeld over hoe de woon/verblijfmogelijkheden zijn
- voor school moeten we een onderzoek doen, hier kunnen we samen aan uit komen :) ik zal dus mee werken en mijn onderzoek uitwerken

heb je zelf een bedrijf in het buitenland en heb je een plekje? heb je zelf een super ervaring en wil je deze delen/ aanbevelen? laat het me weten _/-\o_
Laatst bijgewerkt door BlackBeautyZ op 10-12-18 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:01

Ik heb zelf in Duitsland gezeten bij Paul Schockemohle. Daar werd alles voor ons geregeld. Ik heb ook een tijd bij het BWP gezeten in Belgie. Dan kon ik in de weekenden naar huis.

Ik weet dat Andrew Heffernan regelmatig stage plekken heeft. Hij zit in engeland en heeft daar een eventingstal.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:09

Ik heb op de HAS ook een buitenlandstage gedaan vorig schooljaar. Ik had er echt moeite mee en heb meer dan vijftig bedrijven benaderd. Iedereen in mijn klas had hier helaas last van. Visum had ik uiteindelijk geen tijd meer voor (ik wilde binnen een aantal weken op stage zijn) en dus moest ik binnen Europa blijven. Uiteindelijk bleek dat ook een drama te zijn, en ben ik in België beland. Maaaar ik wil je absoluut niet ontmoedigen, bij ons kwam het ook mede door de stagedocent die letterlijk niks deed in ons te helpen. Helpen jouw docenten wel meedenken? :) Ik zou als ik jou was vandaag nog zoveel mogelijk bedrijven zoeken die je aanspreken en die allemaal bellen. Hopelijk gaat het dan lukken. Veel succes :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:10

Ik verplaats dit topic jaar school, studie en werk.

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:15

Wat is je budget, wat is je niveau en welke talen spreek je?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 09:20

Danielleeee_ schreef:
Ik heb op de HAS ook een buitenlandstage gedaan vorig schooljaar. Ik had er echt moeite mee en heb meer dan vijftig bedrijven benaderd. Iedereen in mijn klas had hier helaas last van. Visum had ik uiteindelijk geen tijd meer voor (ik wilde binnen een aantal weken op stage zijn) en dus moest ik binnen Europa blijven. Uiteindelijk bleek dat ook een drama te zijn, en ben ik in België beland. Maaaar ik wil je absoluut niet ontmoedigen, bij ons kwam het ook mede door de stagedocent die letterlijk niks deed in ons te helpen. Helpen jouw docenten wel meedenken? :) Ik zou als ik jou was vandaag nog zoveel mogelijk bedrijven zoeken die je aanspreken en die allemaal bellen. Hopelijk gaat het dan lukken. Veel succes :)


ik zit ook op de HAS! jaa de docenten denken mee. maar ik heb al een half jaar één bedrijf in mijn hoofd gehad, lekker net over de grens in Belgie.. ik begin steeds meer te twijfelen over of ik niet verder weg zou gaan. ik heb altijd de droom gehad om ergens in het buitenland op een stal te werken. maar door een nare gebeurtenis een paar jaar geleden (ik ging in mijn eentje op reis), ben ik een beetje bang geworden dat ik op een niet zo leuke plek kom en heimwee krijg..

Danique_G schreef:
Wat is je budget, wat is je niveau en welke talen spreek je?


budget is ruim, het is een HBO opleiding en ik spreek goed engels en nederlands
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-12-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:06

Het is nogal krap tijd om alles te regelen. Je gaat sowieso ergens op inleveren, denk dat je voor alle landen waar je makkelijk een visum voor kunt krijgen moet openstaan.
Kijk eens naar Azië, leven is goedkoop en visum krijg je tijdens aankomst bij een aantal landen.
Landen als Colombia zijn ook interessant en redelijk goedkoop.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:41

Danique_G schreef:
Het is nogal krap tijd om alles te regelen. Je gaat sowieso ergens op inleveren, denk dat je voor alle landen waar je makkelijk een visum voor kunt krijgen moet openstaan.
Kijk eens naar Azië, leven is goedkoop en visum krijg je tijdens aankomst bij een aantal landen.
Landen als Colombia zijn ook interessant en redelijk goedkoop.


ja het is inderdaad nogal krap helaas.. ik moet eerlijk zeggen dat Azie en landen zoals Colombia mij niet echt trekken :D

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:56

Ik heb zelf ook op de HAS gestudeerd en had ook moeite met een buitenlandse stage vinden. 30 bedrijven benaderd, reacties op 1 hand te tellen. Als het je gerust stelt, toen ik eenmaal mijn stage gevonden had, was ik binnen 2,5e week weg!

Wel kwam het bij ons doordat het een nieuwe opleiding was met weinig contacten en kennis hierover in het buitenland. Probeer anders gebruik te maken van het netwerk van de HAS en kijk waar andere studenten al stage hebben gelopen. Misschien ook waar studenten van Dier& Veehouderij zijn geweest, aangezien je graag iets met paarden wilt.

Toevallig weet ik dat de HAS wel contacten heeft met African Dream Horse safari in Zuid-Afrika. Is dat wat? (Weet alleen niet of dat nog te regelen is met visum)

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:57

Ik doe dezelfde opleiding maar dan in Dronten en heb vorige zomer stage gelopen in Canada. Met behulp van workaway heb ik mijn adres gevonden. Dacht dat een account op workaway iets van 30 dollar kost. Er is een heel divers aanbod van verschillende soorten werk en in verschillende landen. Succes met je zoektocht en je mag me altijd een pb sturen.

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:10

BlackBeautyZ schreef:
Danique_G schreef:
Het is nogal krap tijd om alles te regelen. Je gaat sowieso ergens op inleveren, denk dat je voor alle landen waar je makkelijk een visum voor kunt krijgen moet openstaan.
Kijk eens naar Azië, leven is goedkoop en visum krijg je tijdens aankomst bij een aantal landen.
Landen als Colombia zijn ook interessant en redelijk goedkoop.


ja het is inderdaad nogal krap helaas.. ik moet eerlijk zeggen dat Azie en landen zoals Colombia mij niet echt trekken :D


Voor Zuid-Amerika moet je trouwens Spaans spreken dus dat wordt lastig.
Ik wilde ook niet naar Cambodja toe, wilde eigenlijk destijds in Spanje stage lopen maar kwam uit (door tijd te kort ook) uit in Cambodja terwijl het mij helemaal niet trok. Uiteindelijk kan ik niet wachten terug te gaan! Schrijf niet zomaar iets af ;) (Azië is echt heel groot continent) Ik zou buiten Europa gaan kijken, staat ook prima op je CV en je krijgt een bak ervaring mee. Al eens aan bepaalde landen in Afrika gedacht? Europa is vrij duur en voor landen zoals Frankrijk en Spanje heb je andere Europese talen nodig, maar wie weet.

Room_Soesje
Berichten: 61
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:13

Als je bij dat bedrijf in België terecht kan zou mijn advies zijn om daar gewoon naartoe te gaan. Zeker na een nare ervaring kan je zo weer rustig opbouwen en je kan altijd nog een keer ergens anders in het buitenland gaan werken.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 11:15

romy_janse schreef:
Als je bij dat bedrijf in België terecht kan zou mijn advies zijn om daar gewoon naartoe te gaan. Zeker na een nare ervaring kan je zo weer rustig opbouwen en je kan altijd nog een keer ergens anders in het buitenland gaan werken.


dat adres in belgie is op rij afstand. ik ga dan gewoon elke avond naar huis. van de ene kant ideaal maar van de anderer kant: ik wil van de heimwee af en ik wil later niet spijt krijgen dat ik deze kans om ervaring in het buiteland op doen niet aangepakt heb. het is zo dubbel :(:)

aan afrika en die landen heb ik nog niet aan gedacht. ik zal eens idd gaan kijken voordat ik het afschrijf!


Christel1 schreef:
Ik doe dezelfde opleiding maar dan in Dronten en heb vorige zomer stage gelopen in Canada. Met behulp van workaway heb ik mijn adres gevonden. Dacht dat een account op workaway iets van 30 dollar kost. Er is een heel divers aanbod van verschillende soorten werk en in verschillende landen. Succes met je zoektocht en je mag me altijd een pb sturen.


dat is een goeie tip! dankjewel! vloog de tijd om voor je of vond je het ook lastig om ver van huis te zijn voor een tijd?


xRaisin schreef:
Ik heb zelf ook op de HAS gestudeerd en had ook moeite met een buitenlandse stage vinden. 30 bedrijven benaderd, reacties op 1 hand te tellen. Als het je gerust stelt, toen ik eenmaal mijn stage gevonden had, was ik binnen 2,5e week weg!

Wel kwam het bij ons doordat het een nieuwe opleiding was met weinig contacten en kennis hierover in het buitenland. Probeer anders gebruik te maken van het netwerk van de HAS en kijk waar andere studenten al stage hebben gelopen. Misschien ook waar studenten van Dier& Veehouderij zijn geweest, aangezien je graag iets met paarden wilt.

Toevallig weet ik dat de HAS wel contacten heeft met African Dream Horse safari in Zuid-Afrika. Is dat wat? (Weet alleen niet of dat nog te regelen is met visum)


welk land ben je uiteindelijk gegaan? en was dat goedgekomen met een visum?
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-12-18 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:25

Wat wil je precies doen op de stage? Stallen uitmesten of?

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:31

BlackBeautyZ schreef:
welk land ben je uiteindelijk gegaan? en was dat goedgekomen met een visum?


Ik heb in Salzburg, Oostenrijk stage gelopen. Hiervoor had ik geen visum nodig. Ik was wel echt nèt op tijd met aanvragen van Erasmus Beurs, daar moet je wel op tijd bij zijn! Die krijg je alleen binnen Europa en is wel heeel fijn!

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:36

Ik heb geen idee of het je zou passen maar eventueel zou je welkom zijn op ons bedrijf in Roemenië. We hebben een kleinschalig melkveebedrijf en hopen komend voorjaar een kaasmakerij te bouwen en te beginnen met kaasmaken. We hebben 4 pony's (2 kleintjes en 2 groten) waar je mee aan de slag kan maar dat is dan meer hobbymatig.

Er heeft wel eens een bokker in Roemenië op een paardenbedrijf gewerkt die trektochten in transilvania deden. Ben er zelf nooit geweest maar leek mij vanuit de verhalen ook een leuk bedrijf.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 11:43

Eefjahh schreef:
Wat wil je precies doen op de stage? Stallen uitmesten of?


ik vind stallen uitmesten niet erg, maar ik zou liever ook nog echt iets willen leren. ik hoef echt niet perce de hele dag alleen maar paarden te rijden, maar ik zou wel iets meer willen doen dan alleen uitmesten.

xRaisin schreef:
BlackBeautyZ schreef:
welk land ben je uiteindelijk gegaan? en was dat goedgekomen met een visum?


Ik heb in Salzburg, Oostenrijk stage gelopen. Hiervoor had ik geen visum nodig. Ik was wel echt nèt op tijd met aanvragen van Erasmus Beurs, daar moet je wel op tijd bij zijn! Die krijg je alleen binnen Europa en is wel heeel fijn!


ohjaa die beurs moet ik niet vergeten voor als ik toch in EU blijf! goeie tip!

Maaike_Indy schreef:
Ik heb geen idee of het je zou passen maar eventueel zou je welkom zijn op ons bedrijf in Roemenië. We hebben een kleinschalig melkveebedrijf en hopen komend voorjaar een kaasmakerij te bouwen en te beginnen met kaasmaken. We hebben 4 pony's (2 kleintjes en 2 groten) waar je mee aan de slag kan maar dat is dan meer hobbymatig.

Er heeft wel eens een bokker in Roemenië op een paardenbedrijf gewerkt die trektochten in transilvania deden. Ben er zelf nooit geweest maar leek mij vanuit de verhalen ook een leuk bedrijf.


klinkt leuk! maar ik denk dat de hoofdtaken dan wel rond de melkvee zullen zitten. is opzich niet erg hoor! maar voor school moesten we vorig jaar een plan schrijven waarin we schetste wat we dit jaar en volgend jaar gaan doen, en daar komt heeel veel het woordje ''paard'' in voor. dus ik denk niet dat school het goedkeurt als ik ineens bij melkvee stage ga lopen.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-12-18 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:49

BlackBeautyZ schreef:
Eefjahh schreef:
Wat wil je precies doen op de stage? Stallen uitmesten of?


ik vind stallen uitmesten niet erg, maar ik zou liever ook nog echt iets willen leren. ik hoef echt niet perce de hele dag alleen maar paarden te rijden, maar ik zou wel iets meer willen doen dan alleen uitmesten.


Misschien kun je wat passends vinden op Yardandgroom.com

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:55

BlackBeautyZ schreef:
Maaike_Indy schreef:
Ik heb geen idee of het je zou passen maar eventueel zou je welkom zijn op ons bedrijf in Roemenië. We hebben een kleinschalig melkveebedrijf en hopen komend voorjaar een kaasmakerij te bouwen en te beginnen met kaasmaken. We hebben 4 pony's (2 kleintjes en 2 groten) waar je mee aan de slag kan maar dat is dan meer hobbymatig.

Er heeft wel eens een bokker in Roemenië op een paardenbedrijf gewerkt die trektochten in transilvania deden. Ben er zelf nooit geweest maar leek mij vanuit de verhalen ook een leuk bedrijf.


klinkt leuk! maar ik denk dat de hoofdtaken dan wel rond de melkvee zullen zitten. is opzich niet erg hoor! maar voor school moesten we vorig jaar een plan schrijven waarin we schetste wat we dit jaar en volgend jaar gaan doen, en daar komt heeel veel het woordje ''paard'' in voor. dus ik denk niet dat school het goedkeurt als ik ineens bij melkvee stage ga lopen.


Logisch! Ik hoop dat je een leuke stage gaat vinden.
Ik heb nog even gekeken of ik een site kon vinden van bovengenoemd bedrijf in Roemenië.
https://www.equus-silvania.com/

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:59

Edit, zie net dat ik die periode zelf stage heb...
Welke regio in België zoek je, TS? Dan kan ik wellicht wat suggesties doen

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:08

Al aan Australië gedacht? Een working Holiday visum heb je volgens mij best snel binnen. Veel ranch werk te doen daar.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 12:27

Laurievc schreef:
Edit, zie net dat ik die periode zelf stage heb...
Welke regio in België zoek je, TS? Dan kan ik wellicht wat suggesties doen


ik woon zelf in Noord Brabant bij weert in de buurt. dus in de regio onder weert zou perfect zijn

mvdende schreef:
Al aan Australië gedacht? Een working Holiday visum heb je volgens mij best snel binnen. Veel ranch werk te doen daar.


Australie lijkt me ook geweldig! als het visum niet lang duurt en dat ik dus gewoon de 21e kan gaan dan is dat zeker een leuke optie. ik ga eens kijken!
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-12-18 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

LaPluche

Berichten: 1978
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:32

Pfoe, als je je nu eens inschrijft op Facebook, op de groep Grooms, jobs and riders. Daar kan je echt wel wat vinden.
Dan heb je yardandgroom.com daar zou je een kijkje kunnen nemen.
Osnabruck zit Kasselmann, daar kan je altijd wel terecht.

Er is genoeg, je moet alleen even de weg weten,
Succes ;)

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:44

Erasmus beurs deadline is 13 of 14 december, ga je niet meer redden. Bij Australië en Canada moet je er rekening mee houden dat je een werkvisum maar 1 keer krijgt in je hele leven. Het hangt er ook vanaf of je betaald krijgt of niet maar ik zou dit even goed nakijken!

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:47

Is een bemiddelingsbureau een idee? (Wel duur)
Linkedin staat ook veel op.