Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 09:29

Hey!
Ik ben een kunstenaar en ben uitgenodigd om mee te doen aan een kunst expositie in Amerika. best wel een groot ding waar je niet zomaar aan deel mag nemen. Hartstikke leuk en wil het graag doen, maar er zit wel een prijskaartje aan vast. Ik heb een budget gemaakt, kan een deel van deelnamegeld, reis- en verblijfkosten zelf bekostigen. Maar blijft een gaatje over van zo'n € 2.000. Hiervoor ben ik dus al enkele maanden op zoek naar sponsors. Bedrijven, fondsen, particulieren... Ik heb al een hele rits aangeschreven (ongeveer 60 stuks, dus zal ze hier niet gaan noemen) en krijg complimenten over mijn werk en ze wensen mij veel succes, maar een geldschieter heb ik nog niet gevonden.

Heeft er iemand nog tips waar ik het zou kunnen proberen?

Een Go Fund Me pagina heb ik bekeken, maar alle organisaties die daarachter zitten vragen toch op de een of andere manier geld daarvoor. Wat soms oploopt tot wel een vijfde van het geld dat ik nodig heb. Ik zit er niet op te wachten dat een deel van het geld in iemand anders zijn zakken gaat.

Ben al bezig op social media met er aandacht voor vragen, bericht op Facebook, insta, twitter... Op mijn website staat het hele project ook beschreven. Ik heb familie, vrienden, klanten benaderd...

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:51

Ik denk niet dat dit de bedoeling is, ik tem.


Ik wil ook graag van alles. Zou graag een autisme hulphond willen... dat zou ik ook zelf moeten bekostigen en dat lukt niet. Conclusie: geen hulphond voor mij.

Dit soort topics, zijn om dit soort reden niet toegestaan op Bokt.


Vraag je ouders om een lening ofzo

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:57

Probeer wat werk te verkopen, aandacht is de plaatselijke krant te vragen voor je werk en, begin klein.
Heb je hier al aandacht voor je werk, en wat kan je uit je reis naar usa halen?
Sponsoren willen er ook vaak graag iets voor terug of een tegenprestatie.
Vlog over je reis, bied aan iets voor hun te maken?
Voor niet gaat de zon op..

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:00

Via fb proberen?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:05

mvdende schreef:
Ik denk niet dat dit de bedoeling is, ik tem.


Ik wil ook graag van alles. Zou graag een autisme hulphond willen... dat zou ik ook zelf moeten bekostigen en dat lukt niet. Conclusie: geen hulphond voor mij.

Dit soort topics, zijn om dit soort reden niet toegestaan op Bokt.


Vraag je ouders om een lening ofzo



Wauw... Werkelijk wat een aanval en aannames hier direkt weer. Ik vraag slechts om TIPS waar ik het nog kan proberen. Gewoonweg dingen waar ik nog niet aan gedacht heb. Ik vraag hier NIET om geld.. Ik werk er snoeihard voor.. Ben volwassen, kan mijn eigen broek ophouden heur... Heb ik mijn moeder en overleden vader niet bij nodig...

Dacht alleen maar: hey misschien heb ik nog een kunstzinnig fonds ofzo gemist op mijn lijstje en weet iemand op Bokt nog een idee...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:08

Ik ga er van uit dat je werkt, anders neem je er nog een baantje bij!
Houd een schuur verkoop, organiseer pony ritjes op een kerstmarkt of vraag aan bekenden een heitje voor een karweitje.
Ik snap dat het veel voor je betekend maar zomaar geld krijg je nooit van iemand!
Je kunt ook een lening bij de bank doen,maar dat moetje met rente terug betalen en dan kan het zomaar eens 3000 euro zijn!

En wat als je alleen je werk exposeert en thuisblijft,een gallerie is bekend om professioneel te handelen!
tegenwoordig zijn er veel middelen om wereldwijd contact te leggen!
Laatst bijgewerkt door kwita op 10-12-18 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:08

mvdbijl schreef:
Probeer wat werk te verkopen, aandacht is de plaatselijke krant te vragen voor je werk en, begin klein.
Heb je hier al aandacht voor je werk, en wat kan je uit je reis naar usa halen?
Sponsoren willen er ook vaak graag iets voor terug of een tegenprestatie.
Vlog over je reis, bied aan iets voor hun te maken?
Voor niet gaat de zon op..



Thanks. Yup meeste hiervan doe ik idd. Tegenprestatie etc bieden ook.
Ik weet dat het hard werken is en je niks voor niks krijgt.


Ben superhard bezig hier naam te maken. Heb al op wat expo's gestaan.

Vlog is misschien nog een idee idd. Thanks.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:12

kwita schreef:
Ik ga er van uit dat je werkt, anders neem je er nog een baantje bij!
Houd een schuur verkoop, organiseer pony ritjes op een kerstmarkt of vraag aan bekenden een heitje voor een karweitje.
Ik snap dat het veel voor je betekend maar zomaar geld krijg je nooit van iemand!
Je kunt ook een lening bij de bank doen,maar dat moetje met rente terug betalen en dan kan het zomaar eens 3000 euro zijn!


Haha ja hoor zeker heb ik werk. Ik heb een administratiekantoor als ZZP-er, en daarnaast een kleinschalige theaterschool. Dus werk heel hard idd. (sorry de eerste post zit mij nog steeds dwars. Ik ben geen tienertje die even geld denkt te gaan scoren. Ik ben 45 en ondernemer met man, gezin etc. Dus ik weet echt wel dat alleen de zon voor niks op komt. Ik vraag hier ook niet om geld, zoekt slechts ideeen wat ik nog kan proberen. En biedt ook zeker tegenprestaties aan voor de bedrijven die ik aanschrijf.)


Werk staat te koop, via website en ga nog marktplaats doen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:18

Ik snap het wel dat je met die post in je maag zit. Ik las hem ook vrij aanvallend.

Je zou bedrijven kunnen aanbieden om een workshop schilderen te komen geven. Regel wat goedkope doeken, verf en kwasten en je kunt er een leuke activiteit van maken. Mss kun je workshops geven aan hobbyisten

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:21

capopjekop schreef:
Ik snap het wel dat je met die post in je maag zit. Ik las hem ook vrij aanvallend.

Je zou bedrijven kunnen aanbieden om een workshop schilderen te komen geven. Regel wat goedkope doeken, verf en kwasten en je kunt er een leuke activiteit van maken. Mss kun je workshops geven aan hobbyisten



Thanks!!

Ow dat is ook een goed idee idd. Daar ga ik eens over brainstormen. Dankjewel!!

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:21

Aangezien je expositie in Amerika is, lijkt mij dat je dan op zoek gaat naar sponsoren die daar belang bij hebben. De organisatie van de expositie zal/kan ruimte beschikbaar hebben voor sponsormeldingen in het programmaboekje of in de expositieruimte zelf. Bedenk voor jezelf hoe het een voor het ander kan werken. Misschien met het plaatselijke reisbureau, of misschien is er bij jou in de buurt een streekproduct waar je promotie voor kan doen? Geen idee waar je woont, maar er is vast wel iets in de buurt dat speciaal en bijzonder is.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:25

eventueel zolder opruimen en op marktplaats zetten, theatercursus geven? zijn er geen cultuurfondsen waar je geld zou kunnen krijgen?
koekjes bakken en verkopen op de braderie in het dorp,
kinderbijslag opsparen (geintje) :D

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:28

Pipodipo schreef:
Aangezien je expositie in Amerika is, lijkt mij dat je dan op zoek gaat naar sponsoren die daar belang bij hebben. De organisatie van de expositie zal/kan ruimte beschikbaar hebben voor sponsormeldingen in het programmaboekje of in de expositieruimte zelf. Bedenk voor jezelf hoe het een voor het ander kan werken. Misschien met het plaatselijke reisbureau, of misschien is er bij jou in de buurt een streekproduct waar je promotie voor kan doen? Geen idee waar je woont, maar er is vast wel iets in de buurt dat speciaal en bijzonder is.



Thanks. Ja daar kijk ik idd naar met de bedrijven die ik aanschrijf. Zal nog eens streekgebonden gaan zoeken met internationale tint. Anders heeft het geen pas denk ik.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:32

NenaC schreef:
eventueel zolder opruimen en op marktplaats zetten, theatercursus geven? zijn er geen cultuurfondsen waar je geld zou kunnen krijgen?
koekjes bakken en verkopen op de braderie in het dorp,
kinderbijslag opsparen (geintje) :D
<<< LOL :+

Ja theatercursussen doe ik dus idd sinds kort erbij via mijn theaterschool. In nieuwe jaar hopelijk starten weer meer groepen.
Cultuurfondsen heb ik denk ik allemaal gehad. Maar is lastig binnen komen. Veel voorwaarden enzo. Meeste kiezen enkele "doelen" per jaar uit en waren door hun geld heen zeg maar. gaat eerder naar grote gezelschappen enzo dan individuele kunstenaars. In USA zijn er wel fondsen voor individuelen maar dan weer niet voor mensen van buiten de USA...

Ga toch eens brainstormen over die koekjes... (of zoiets)

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:36

Pipodipo schreef:
Aangezien je expositie in Amerika is, lijkt mij dat je dan op zoek gaat naar sponsoren die daar belang bij hebben. De organisatie van de expositie zal/kan ruimte beschikbaar hebben voor sponsormeldingen in het programmaboekje of in de expositieruimte zelf. Bedenk voor jezelf hoe het een voor het ander kan werken. Misschien met het plaatselijke reisbureau, of misschien is er bij jou in de buurt een streekproduct waar je promotie voor kan doen? Geen idee waar je woont, maar er is vast wel iets in de buurt dat speciaal en bijzonder is.


Maar dan moet het dus reclame worden die interessant is voor de Amerikanen en toeristen die daarop de tentoonstelling rondlopen en het boekje in handen krijgen of naar de reclame kijken.
Dan heeft een Nederlands reisbureau (ik neem aan dat je dat bedoeld met het plaatselijk reisbureau? of moet ze daar met een plaatselijk reisbureau in zee?) of een producent van een streekproduct geen belang bij daar adverteren.
Mensen merken de reclame op, maar ze struinen geen veelal Nederlandstalige website af om tegen hoge verzendkosten dat streekproduct naar Amerika te laten komen. Tenzij die streekproduct-producent al verkooppunten overzee heeft, compleet met Engelstalige website.

TS, ik zou het zoeken in verkoop van je kunstwerken, of een schilderworkshop.
Hoe lang heb je om het geld bijeen te krijgen?

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:40

Sorry dan voor mijn eerste post. Meestal zijn topics over sponsoring juist wel om geld in te zamelen voor "wensen" die de TS zelf niet kan bekostigen.

Ik zie dit dan ook als bedelen en heb hier een behoorlijke hekel aan.

Ik dacht dat dit ook weer zn topic zou zijn.

Nu je wat meer verteld over je werk enz snap ik dat mijn eerste post wat aanvallend kan overkomen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:43

Als het bedelen zou zijn zou er wel een manier bij staan hoe en waar je kan doneren. De ts vraagt om tips hoe ze geld kan ophalen. Niet of wij aub willen doneren.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:45

Aangezien dit niet paardgerelateerd is verplaats ik het even naar STW, School, Studie en Werk :-)

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:46

Gaby schreef:
Pipodipo schreef:
Aangezien je expositie in Amerika is, lijkt mij dat je dan op zoek gaat naar sponsoren die daar belang bij hebben. De organisatie van de expositie zal/kan ruimte beschikbaar hebben voor sponsormeldingen in het programmaboekje of in de expositieruimte zelf. Bedenk voor jezelf hoe het een voor het ander kan werken. Misschien met het plaatselijke reisbureau, of misschien is er bij jou in de buurt een streekproduct waar je promotie voor kan doen? Geen idee waar je woont, maar er is vast wel iets in de buurt dat speciaal en bijzonder is.


Maar dan moet het dus reclame worden die interessant is voor de Amerikanen en toeristen die daarop de tentoonstelling rondlopen en het boekje in handen krijgen of naar de reclame kijken.
Dan heeft een Nederlands reisbureau (ik neem aan dat je dat bedoeld met het plaatselijk reisbureau? of moet ze daar met een plaatselijk reisbureau in zee?) of een producent van een streekproduct geen belang bij daar adverteren.
Mensen merken de reclame op, maar ze struinen geen veelal Nederlandstalige website af om tegen hoge verzendkosten dat streekproduct naar Amerika te laten komen. Tenzij die streekproduct-producent al verkooppunten overzee heeft, compleet met Engelstalige website.

TS, ik zou het zoeken in verkoop van je kunstwerken, of een schilderworkshop.
Hoe lang heb je om het geld bijeen te krijgen?


De expo wordt volgend jaar december gehouden (ik was uitgenodigd voor dit jaar (vorige week) maar echt 3 weken van te voren ofzo. Dus dat ging hem niet worden. maar mag volgend jaar dus komen in december) maar ik moet wel eerder besluiten of het gaat lukken of niet ivm de vliegtickets. Dus ik denk 8 a 9 maanden.
Ja een sponsor vinden die dus precies in dat plaatje past van NL-USA, kunst-gerelateerd is etc is echt lastig. Het betreft echt een grote Art expo waar vooral kunstliefhebbers op af komen vanuit de hele wereld. En waar ook een aantal grote namen staan uit de hedendaagse moderne kunst.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:46

Zoek toenadering tot een plaatselijke krant, vertel je verhaal, verbind er een actie aan bijv. verloot een kans op een 'gratis' schilderij/kunstwerk naar wens bij aanschaf van een lot van ik noem maar wat € 10,00. Zonder de krant zou je dit ook op fb kunnen doen als je daar een actieve pagina hebt met veel bezoekers.
€ 2.000,00 is nou ook weer niet een onoverkomelijk bedrag lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 10-12-18 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:47

€2000 lijkt me geen onmogelijk bedrag om bij elkaar te krijgen. Al dan niet zelf of door sponsors.

Ik denk idd ook aan verkoop van je eigen 2ehands spullen.
Tegenwoordig is er weer wat 'nieuws' (of het legaal is weet ik niet!) maar dat heet 'dippen'.
Deelnemers kunnen voor bv €2 een lootje kopen, en bij x aantal verkochte lootjes wordt er een prijs verloot.
Zo zou je dus een schilderij kunnen verloten... gewoon je verkoopprijs gedeeld door 2, en zoveel lootjes moet je dan dus zien te verkopen via je socialmedia kanalen. ;)
Dan geef je niks weg en krijg je nog steeds evenveel voor je schilderij, maar je biedt geïnteresseerden wel de kans om voor een klein bedrag kans te maken op jouw kunstwerk.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:47

mvdende schreef:
Sorry dan voor mijn eerste post. Meestal zijn topics over sponsoring juist wel om geld in te zamelen voor "wensen" die de TS zelf niet kan bekostigen.

Ik zie dit dan ook als bedelen en heb hier een behoorlijke hekel aan.

Ik dacht dat dit ook weer zn topic zou zijn.

Nu je wat meer verteld over je werk enz snap ik dat mijn eerste post wat aanvallend kan overkomen.


Dankje.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:48

capopjekop schreef:
Als het bedelen zou zijn zou er wel een manier bij staan hoe en waar je kan doneren. De ts vraagt om tips hoe ze geld kan ophalen. Niet of wij aub willen doneren.



dankjewel. dat dacht ik dus zelf ook hoe ik het geschreven had... nergens een bedel-link of bankrekeningnummer te vinden...

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 10:48

Apple schreef:
Aangezien dit niet paardgerelateerd is verplaats ik het even naar STW, School, Studie en Werk :-)


OOPS... :+

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:51

TS, zoek de (lokale) media op en vraag of ze een artikel over je willen schrijven. Je moet het dan zo verpakken dat het uniek is dat een kunstenaar uit XXX is gevraagd te exposeren in Amerika, maar dat je helaas nog sponsoren zoekt.
Als je nu zelf echt het idee hebt dat het erg bijzonder is dat je daar gaat exposeren (en je kunt dit onderbouwen), zou je zelfs kunnen overwegen om programma's als HvNL te benaderen. Maar dan moet je verhaal goed zijn.

Het is altijd moeilijk om sponsors te zoeken voor projecten die ver van hun bed zijn. Een bedrijf sponsort meestal omdat het bijdraagt aan hun imago van betrokken bedrijf. En dat gaat makkelijker door bijv een regionale vereniging te sponsoren dan een expositie in Amerika waar zij niets aan hebben.
Zoek het bij bedrijven die zich kunnen identificeren met wat jij doet.

Succes!