Juridische opinie/oogpunt?

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verootjoo

Re: Juridische opinie/oogpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:27

Huh, waarom lees je je schoolmail niet :? Dat lijkt me toch wel essentieel als je daar studeert....

Ik vind je wel erg laks. := je hebt twee mails gemist over de excursie en dan nu boos dat je alsnog moet betalen.
Ik vind het overdreven om dan gelijk ‘juridisch’ je gelijk te moeten halen, als je niet zo nalatig was, zat je nu niet in deze situatie.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:15

Niece schreef:
Je had beter bij een docent kunnen aankloppen en zeggen dat je nog niet wist of je mee zou kunnen.
Maar als school zijnde.. Dit is niet verplicht en als een student niet aangeeft via de lijst dat ze mee wil, ze antwoord niet op het mailtje dat er informatie mist.. Dan lijkt het me duidelijk genoeg dat ze niet meewil. Desnoods komt er een persoonlijk gesprek met de vraag: wil je mee want het moet nu duidelijk zijn. Of nog een mail: reageer je niet binnen 5 werkdagen dan gaan wij er vanuit dat je niet meegaat.
Ik vind het een behoorlijke aanname dat iemand meegaat op iets vrijwilligs, waar ze niet nadrukkelijk op heeft ingestemd: ze heeft alles laten afweten.

Voor nu kan je het beste met een decaan gaan praten.

Ik neem aan dat het gewoon zo’n excursie is die bij je opleiding hoort, en er vanuit gegaan wordt dat iedereen mee gaat, tenzij je (op tijd) anders aangeeft dat het niet kan. (Dus niet dat je geen zin hebt oid)
Zulke dingen hadden wij ook, echt verplicht kan het niet gesteld worden, maar het hoort er wel gewoon bij. Dus dat je tijdig moet afmelden als je niet mee wilt ipv actief opgeven als je wel meewilt.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie