Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:02

wat een leuke/mooie/ aparte dingen komen hier voorbij :j

voor de gene die tassen controle doen: ik ben altijd wel benieuwd of de mensen uit Azië ( deze zijn hrt meestal op tv) ook echt altijd eten meenemen :')


ik werk als t.oilet verhuurder. ben daarbij relatie beheerder, planning? verhuur en manager. je hoort het eigenlijk veder nooit :+

pjer
Berichten: 1576
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:06

Voorheen was ik informatie analist / applicatiebeheerder maar sinds een jaar of 3 heb ik een eigen bedrijfje waarmee ik creatieve dingen ontwerp en maak met een lasersnijmachine. Dus decoratie maar ook lampen, naamborden, kerstballen etc van hout, plexiglas en nog wat materialen.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:08

tones schreef:
Mondy schreef:
Ik heb bij de marine gewerkt en werk nu bij een koeriersbedrijf bij de douane afdeling van de export. Maar ben dus niet van de douane zelf. Maak vooral de export aangiftes en doe sinds kort ook inzages.


Sinds kort doe ik het "voorwerk" voor de export aangiftes.
Foto`s maken van alles wat verstuurd wordt, paklijsten maken, zodat de doorstroming hopelijk sneller gaat en ze niet alles open gaan maken, zodat de monteurs die al ter plaatse zijn in het buitenland snel hun benodigde onderdelen hebben.
Dit is voor de machine bouw, nieuw en retrofits.


In leuk ! Weer een stapje voor ons dus. Nu wordt hier ook niet alles opengemaakt gelukkig :D

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:12

Dreamy schreef:
daantjuhhh schreef:

Ik ben jaloers. :j

Ik ben van nature onwijs nieuwsgierig.
Heerlijk, snuffelen in de tas van een ander, ondertussen vragen, waar ga je heen? Wat ga je doen? Met wie? Heerlijk lijkt mij. :D


We zoeken nog mensen volgensmij :D


Wat ik begrepen heb zoeken ze vooral vrouwen :j

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:14

Miran schreef:
Leuk om te lezen, maar ook heel heftige beroepen!

ArankaM schreef:
Mooie beroepen!
Ik studeer nog, voedingsmiddelentechnologie en ik studeer af op productontwikkeling. Het is echt mijn droom om in de supermarkt te lopen en mensen te zeggen van; hé ik heb dat wat je daar in je mandje hebt liggen ontwikkeld :Y)


Dit dus, ik ben productontwikkelaar in limonadesiropen :D :Y) .

Oh leuk! Ik heb op stage bij Givaudan veel met dranken gewerkt, is moeilijker dan het lijkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:20

Wat een mooie, bijzondere en heftige beroepen komen er voorbij :)
Ik ga zelf in januari met de theorie en praktijkopleiding beginnen voor rijbewijs D, dus ga ik als ik alles heb werken als touringcar chauffeuse :)

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:34

Ik ben educatief medewerker op een kinderboerderij }:0 Ik ben verantwoordelijk voor de educatie buiten school om, dus zowel de terreinindeling, dagelijkse educatieve mogelijkheden als grote educatieve dagen. Ik geef ook wel eens les bij de afdeling natuur- en milieueducatie (waarbij basisscholen naar de kinderboerderij toe komen), maar daar zijn in principe twee andere collega's voor.
Ik heb echt een heerlijke baan en veel afwisseling. Naast educatie help ik ook mee in de dierverzorging, werf en begeleid vrijwilligers, ik schrijf content voor website, Facebook en persberichten en doe ook nog allerlei administratieve ondersteuning.
Afgelopen jaar kreeg ik de kans om twee verschillende grote evenementen te organiseren (een dag met 1000 bezoekers en een week vol activiteiten voor 1000 personen) en komend jaar ga ik aan de slag met taalstages voor laagtaalvaardige ouders.

Het past helemaal in mijn straatje met een opleiding Diermanagement (HBO in Leeuwarden) en docent in het groene onderwijs (stoas) :)

BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:37

DewiRox schreef:
Kay_Kim schreef:
Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg :x ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)

Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...


Mag ik vragen wat jouw motivatie was om voor een dergelijk beroep te solliciteren?


Dit bedrijf staat hoog aangeschreven en ik wou altijd iets met dieren doen. Ik heb dus gesolliciteerd met een ‘open mind’ want ik vind natuurlijk wel dat de proefdieren tot een minimum moeten worden herleid maar het is ook noodzakelijk onderzoek, dat niet op andere cellen of methodes kan gedaan worden.

Als je me vroeger had gevraagd wat ik later ging doen was dit nooit in lijn hoofd opgekomen maar ik hou enorm veel van mijn job.

Het was dan ook een heel nieuwe faciliteit als ik begon waar alle noden aanwezig zijn om de dieren een goed leven te geven.

Bovendien is er strenge controle, wetgeving,... op de experimenten, verzorging,...

Wat er op internet allemaal verschijnt is niet altijd de waarheid, we worden zo streng gecontroleerd, de experimentaanvragen moeten steeds worden goedgekeurd door de instanties en daar wordt ook het aantal dieren in beschreven dat men niet mag overschrijden. Dus het is niet zo dat elke onderzoeker eventjes snel een experiment mag uitvoeren op x aantal muizen, dit wordt allemaal gecontroleerd.

We doen dus niet zomaar onze zin met de dieren, ik denk vaak dat onze dieren het beter hebben als sommige huisdieren, altijd eten en drinken, constante temperatuur en vochtigheid, propere kooien met veeeeeel kooiverrijking om nestjes te maken, dagelijkse controle, muziek om vreemde geluiden te verdoezelen...

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:42

Ik ben "oversized equipment global projects manager"

Ik verscheep wereldwijd (land zee lucht ) alles wat te groot is om in een 40ft container te passen.

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:45

Werkvoorbereider bij een aannemingsbedrijf wat onder andere (groot) grondverzet verzorgt en bodemsaneringen uitvoert. Daarvoor ook werkvoorbereider, maar toen bij een aannemer die damwandconstructies (bouwkuipen, kades etc) berekent en aanbrengt.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:46

Leuk topic! Zie een inderdaad een aantal beroepen langskomen waar ik nog niet eerder van heb gehoord of heel weinig.

Zelf ben ik voedingsadviseur voor paarden, de dure naam is Equine Nutrition Consultant. Is ook niet een heel gangbaar beroep al is een diëtist op zichzelf wel veel voorkomend natuurlijk. Maar ik ben aan het solliciteren op een andere baan ivm iets dichter bij huis willen werken.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 07-12-18 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:50

Ashleytjuhh schreef:
voor de gene die tassen controle doen: ik ben altijd wel benieuwd of de mensen uit Azië ( deze zijn hrt meestal op tv) ook echt altijd eten meenemen :')


Ja, vaak nemen deze mensen tassen vol eten mee :j Fijn als je een tas open maakt vol met bijv. vis in de vroege ochtend.
Toppunt was toch wel een tas met gevilde ratten(?) := dat was bij de controle op een transfer/doorvlucht.. wat een lucht kwam daar vanaf..

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:55

Dreamy schreef:
Ashleytjuhh schreef:
voor de gene die tassen controle doen: ik ben altijd wel benieuwd of de mensen uit Azië ( deze zijn hrt meestal op tv) ook echt altijd eten meenemen :')


Ja, vaak nemen deze mensen tassen vol eten mee :j Fijn als je een tas open maakt vol met bijv. vis in de vroege ochtend.
Toppunt was toch wel een tas met gevilde ratten(?) := dat was bij de controle op een transfer/doorvlucht.. wat een lucht kwam daar vanaf..


_/-\o_ Geweldig.
Wat moet ik er altijd om lachen als ze laten zien dat het weer kilos eten was. laatst had er iemand 20 kilo vis oa bij zich :')

Maar gevilde rat :r

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:55

leuke beroepen zeg! ik ben zelf project control planner. Werk op detachering basis, heb een vast contract bij een planbureau en die zoeken de opdracht voor mij. Op het moment werk ik alweer 1.5 jaar bij een netbeheerder in amsterdam, daar verzorg ik de planning voor het werk aan de hoogspanningslijnen, de stations en ook de kabelverbindingen die onder de grond lopen. Leuk werk en vereist enig technisch inzicht zodat je snapt dat je eerst een geul moet graven en dus voor je gaat graven de graafmachine on site moet hebben enzo. Daarvoor een tijdje de planning bij BP Europoort gedaan, ook heel gaaf om de werkzaamheden op zo'n grote fabriek te plannen.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:02

Dreamy schreef:
Ashleytjuhh schreef:
voor de gene die tassen controle doen: ik ben altijd wel benieuwd of de mensen uit Azië ( deze zijn hrt meestal op tv) ook echt altijd eten meenemen :')


Ja, vaak nemen deze mensen tassen vol eten mee :j Fijn als je een tas open maakt vol met bijv. vis in de vroege ochtend.
Toppunt was toch wel een tas met gevilde ratten(?) := dat was bij de controle op een transfer/doorvlucht.. wat een lucht kwam daar vanaf..


Ik heb ook 3 jaar als beveiliger gewerkt op Schiphol, maar die tassen en het Fouilleren is vooral vaak vies.
Die vis gewikkeld in kranten papier ben ik ook wel eens tegen gekomen :')

Op het moment werkzaam bij NS maar officieel ben ik afgestudeerd als piloot.
Die baan mist alleen nog.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:04

Piloten worden momenteel toch veel gevraagd? Of althans, ik begreep dat er een tekort aan is?

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:06

Wdj schreef:
Werkvoorbereider bij een aannemingsbedrijf wat onder andere (groot) grondverzet verzorgt en bodemsaneringen uitvoert. Daarvoor ook werkvoorbereider, maar toen bij een aannemer die damwandconstructies (bouwkuipen, kades etc) berekent en aanbrengt.


Hé wat leuk nog iemand uit hetzelfde wereldje als ik!

Mijn werk is ook niet perse bijzonder, maar ken weinig mensen in mijn omgeving die iets in die trant doen.

Ik ben omgevingsmanager voor een aannemerscombinatie.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:11

Djilna schreef:
Piloten worden momenteel toch veel gevraagd? Of althans, ik begreep dat er een tekort aan is?


Ja inmiddels begint er een tekort te ontstaan, maar nog steeds hebben veel maatschappijen een eisenlijst waar ik niet aan voldoe.

Of te weinig uren of te lang klaar met school. Ze hebben liever mensen die net klaar zijn.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:13

Robijntjah schreef:
Leuke beroepen zie ik voorbij komen zeg.

Mijn beroep is ook nog niet zo heel standaard: ik werk als ervaringsdeskundige.
Ik heb een geschiedenis als cliënt in de GGz en ben inmiddels in dezelfde organisatie werkzaam in een team om huidige cliënten te begeleiden en ondersteunen in hun eigen herstelproces.
Ik wil niet anders meer!

Heb je hier voor ook een opleiding oid moeten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:18

Independence schreef:
Robijntjah schreef:
Leuke beroepen zie ik voorbij komen zeg.

Mijn beroep is ook nog niet zo heel standaard: ik werk als ervaringsdeskundige.
Ik heb een geschiedenis als cliënt in de GGz en ben inmiddels in dezelfde organisatie werkzaam in een team om huidige cliënten te begeleiden en ondersteunen in hun eigen herstelproces.
Ik wil niet anders meer!

Heb je hier voor ook een opleiding oid moeten doen?


Jazeker, best wel even voor moeten studeren (en terecht)!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:20

Niet echt bijzonder maar wel iets waar je niet zomaar aan denkt:

Duurzaamheidsmewedewerker voor publieke aanbestedingen. Ik werk bij een groot technologiebedrijf en ben constant bezig met de milieuimpact van producten vanaf het verkrijgen van grondstoffen tot aan end-of-life verwerking. Zelf nooit verwacht in de duurzaamheidswereld terecht te komen maar het voelt wel altijd alsof je iets "goeds" doet.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:22

Kay_Kim schreef:
Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg :x ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)

Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...


Hè collega. :wave:

Mijn motivatie? Er voor zorgen dat de proefdieren zo gezond en fijn mogelijk de proeven door gaan. Er streng op toezien dat alleen dat wordt gedaan wat er in de CCD en IvD wordt beschreven, als de ook maar iets teveel of te weinig wordt gedaan zit ik er boven op.

In tegenstelling tot wat in de media wordt geslingerd, kunnen we nog niet zonder dierproeven. Je ziet wel dat de technieken steeds beter en beter worden (verfijning, vervanging en vermindering) maar er moet op het einde altijd een compleet levend organisme worden gebruikt waar je precies kunt volgen wat er in een lichaam gebeurt. Díe wisselwerking is nog niet te vangen in alternatieven, gewoonweg omdat we het menselijke of dierlijke lichaam nog niet voor 100% in kaart hebben gebracht.

Zolang er dus nog proefdieren zijn, zal ik, samen met een uitgebreid team van dierverzorgers en dierenartsen, er op toe zien dat dit goed gebeurt.

Dit zijn goede uitzendingen om terug te kijken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik geef hier over ook gastlessen namens de SID: https://www.stichtinginformatiedierproeven.nl/.

Ja, ik besef dat dit een maatschappelijk lastig beroep is. Dit had het echter niet hoeven zijn als de media meteen de goede informatie had verspreid en de actiegroepen niet zoveel podia had gekregen (vind ik).

Want zeg nu eerlijk, hoeveel mensen denken hier nu dat ik dit doe?

Let op, het beeld kan als schokkend worden ervaren!
Spoiler:
Afbeelding


Deze foto kennen velen uit de protestacties tegen dierproeven. Maar deze foto is echter gemaakt tijdens een massa castratie actie van zwerfkatten (https://speakingofresearch.com/2014/02/ ... mages/amp/).

Ik heb deze foto bewust erbij gezet om mijn punt te verduidelijken: niet alles wat je ziet op het internet is een dierproef.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-18 13:25, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Tekst op verzoek gewijzigd.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:25

Ook niet heel bijzonder, maar wederom geen beroep waar men snel aan denkt. Ik werk op een deurwaarderskantoor en geef leiding aan de afdeling 'roerende zaken'. Wij gaan dus over (aanstaande) beslagleggingen op inboedel, voertuigen et cetera.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:38

Ik heb een eigen paarden bedrijfje wat niet bijzonder is op bokt hihi.

Maar daarnaast is mijn familie ook werkzaam op een flink stuk strand bij ons voor de kust. Ik ben EHBZ en verleen dus eerste hulp aan gestrande zeezoogdieren.
Afbeelding

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:49

Resistance schreef:
Ik ben nu nog student, maar na mijn studie ben ik art director of creative director. :)


+1. Al is het niet zo zeer een bijzonder beroep, het is nu helemaal hot and happening, en enorm veel vraag naar. :)