Verplichte kickbokstraining

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Verplichte kickbokstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 01:22

Mijn werkgever heeft alle werknemers verplicht om kickbokslessen te volgen.
Mag dit zomaar?

Ik werk op een groep met kinderen met gedrags- en psychische problemen.
Leeftijd van de kinderen is tussen de 16 en 23 jaar.

Er is (nog) geen CAO.

De lessen worden op een bepaalde dag en tijd gegeven. Als je vrij bent wordt je verplicht om alsnog te komen.



Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Verplichte kickbokstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 03:41

Berriepi het is dus niet (altijd) in de tijd van de baas. Als je een dienst hebt staan in de tijd dat de les is, kan je niet heen, omdat er altijd iemand op de groep moet staan. Dit wordt waarschijnlijk opgelost doordat de manager dan voor dat uur op de groep komt te staan. Het is structureel, ik geloof eerst drie maanden en als het bevalt langer.

Deze tijd wordt dus niet uitbetaald.

Ik zou ook graag op de kosten van de baas willen sporten, geen probleem. Het gaat er nu om dat wij verplicht worden om in onze vrije tijd hier dus voor terug te komen. Dit betekent voor mij 2 x 30 minuten reistijd en een uur sporten. Daarnaast moet ik dus extra oppas regelen voor de kinderen.

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als het onder werktijd zou gebeuren. Dan heb ik namelijk oppas geregeld en heb ik geen extra reistijd.

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 15:17

Wij hebben nu nog geen cao. Zijn nog een relatief nieuw bedrijf wat nu gaat uitbreiden. Vanaf januari vallen wij onder de cao welzijn en zorg.

Ik ben absoluut voor trainingen maar het gaat mij er om dat ik er geen uren voor mag schrijven.
Misschien handig te vertellen dat ik momenteel s nachts alleen werk. Ik moet mijn ritme dus ook nog onderbreken. Meestal slaap ik namelijk nog van 18 tot 21.

Nogmaals ik vind het logisch dat er cursussen ed gehouden worden en dat je daar dan wel of niet verplicht heen moet. Het gaat er mij om dat ik er geen uren voor kan schrijven. En oppas, ja die heb ik voor de dagen dat ik slaap. Ik kan geen vrije dagen wisselen omdat wij maar met een klein team zijn voor de nachten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers