Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:06

Lestrange01 schreef:
Jongens even jullie mening hierover: mijn gemiddelde voor Engels is een 9.6, afgerond zou ik dus op mijn examen een 10 hebben staan.

Echter heb ik voor mijn essay een 9. Blijkbaar is dat de hoogst mogelijke score omdat ze geen 10 willen geven. Ik heb vandaag mij essay in kunnen zien en heb perfect gescoord op alle onderdelen. Vandaar dat ik dus die 9 heb gekregen.

Nu gaat mijn gemiddelde door dit cijfer ondanks dat ik het perfect gemaakt heb, naar beneden. Hierdoor zou ik afgerond geen 10 maar een 9 op mijn examen staan. Dit vind ik persoonlijk erg zonde, want wat voor een motivatie heb ik dan om het perfect te doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is dan mijn gemiddelde naar beneden te halen? Zou ik naar mijn docent toe moeten gaan en even met hem overleggen? Ik vind dit namelijk best oneerlijk

trouwens we hadden nog een engels toets vandaag over war poets, en als bonus vraag hadden we "schrijf in het Engels een kort gedicht over oorlog"

En omdat ik principieel op dit soort vragen tegen ben heb ik dit geschreven

"Actually all I need to write is nonsense
I can just write "war is trash"
And hope that with that extra point
I'll have enough to pass"
:+



Dat soort dingen staan toch vast in het Pta en mogen niet zomaar veranderd worden? Tenminste bij mij op school niet. Je kan het altijd proberen maar denk niet dat het je gaat lukken .

Mijn cijfers zijn ook goed. Alleen maar voldoendes :D.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:25

Lestrange, ik zou als ik jou was gewoon blij zijn met een 9 haha, maar je kunt natuurlijk altijd proberen of je er wat puntjes bij kunt krijgen!

Ik heb de laatste cijfers van de SE week terug.. Een 4 voor scheikunde, ik had eigenlijk veel lager verwacht. Een 5,2 voor aardrijkskunde maar met het bespreken van de toets waren er wat dingen die in mijn ogen wel goedgekeurd konden worden dus wellicht gaat dit cijfer nog iets omhoog. Een een 6 voor Nederlands (betoog) waar ik echt van baal. Ik had eigenlijk een 7 maar door spelfouten gingen er punten af en kwam het cijfer op een 6 -O-.
Maar twee onvoldoendes deze SE week, ik ben op zich wel tevreden.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:37

Lestrange01 schreef:
Jongens even jullie mening hierover: mijn gemiddelde voor Engels is een 9.6, afgerond zou ik dus op mijn examen een 10 hebben staan.

Echter heb ik voor mijn essay een 9. Blijkbaar is dat de hoogst mogelijke score omdat ze geen 10 willen geven. Ik heb vandaag mij essay in kunnen zien en heb perfect gescoord op alle onderdelen. Vandaar dat ik dus die 9 heb gekregen.

Nu gaat mijn gemiddelde door dit cijfer ondanks dat ik het perfect gemaakt heb, naar beneden. Hierdoor zou ik afgerond geen 10 maar een 9 op mijn examen staan. Dit vind ik persoonlijk erg zonde, want wat voor een motivatie heb ik dan om het perfect te doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is dan mijn gemiddelde naar beneden te halen? Zou ik naar mijn docent toe moeten gaan en even met hem overleggen? Ik vind dit namelijk best oneerlijk

trouwens we hadden nog een engels toets vandaag over war poets, en als bonus vraag hadden we "schrijf in het Engels een kort gedicht over oorlog"

En omdat ik principieel op dit soort vragen tegen ben heb ik dit geschreven

"Actually all I need to write is nonsense
I can just write "war is trash"
And hope that with that extra point
I'll have enough to pass"
:+



Ik zou hier toch zeker wel achteraan gaan. Desnoods naar de teamleider/afdelingsleider oid. Als ze je geen feedback kunnen geven, verdien je gewoon een 10. Kunnen ze dat wel, ander verhaal. Wat een vreemde regel haha

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:41

Pindakaa7 schreef:
Lestrange, ik zou als ik jou was gewoon blij zijn met een 9 haha, maar je kunt natuurlijk altijd proberen of je er wat puntjes bij kunt krijgen!

Ik heb de laatste cijfers van de SE week terug.. Een 4 voor scheikunde, ik had eigenlijk veel lager verwacht. Een 5,2 voor aardrijkskunde maar met het bespreken van de toets waren er wat dingen die in mijn ogen wel goedgekeurd konden worden dus wellicht gaat dit cijfer nog iets omhoog. Een een 6 voor Nederlands (betoog) waar ik echt van baal. Ik had eigenlijk een 7 maar door spelfouten gingen er punten af en kwam het cijfer op een 6 -O-.
Maar twee onvoldoendes deze SE week, ik ben op zich wel tevreden.


Twee onvoldoendes is netjes :) haal je echt wel weer op. Was dat betoog moeilijk? Wij hebben dat de volgende SE week.. In het Engels lijkt het me geen enkel probleem, maar in het Nederlands.. Oei haha. :7

Wij hebben de tweede SE week na de kerstvakantie. Afgelopen week heb ik een beetje rustig aan gedaan en hier en daar een beetje aan het pws gewerkt. Deze week ga ik mijn planning voor de tweede SE week maken, in de hoop dat ik daar weer zulke monstercijfers ga halen :))
Tussendoor ben ik ook nog bezig om mijn autotheorie te halen :):) Zijn er hier meer mensen die al begonnen zijn met hun rijbewijs of die 'm zelfs al hebben? Hoe gaat het bij jullie?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:44

Incroyable schreef:
Pindakaa7 schreef:
Lestrange, ik zou als ik jou was gewoon blij zijn met een 9 haha, maar je kunt natuurlijk altijd proberen of je er wat puntjes bij kunt krijgen!

Ik heb de laatste cijfers van de SE week terug.. Een 4 voor scheikunde, ik had eigenlijk veel lager verwacht. Een 5,2 voor aardrijkskunde maar met het bespreken van de toets waren er wat dingen die in mijn ogen wel goedgekeurd konden worden dus wellicht gaat dit cijfer nog iets omhoog. Een een 6 voor Nederlands (betoog) waar ik echt van baal. Ik had eigenlijk een 7 maar door spelfouten gingen er punten af en kwam het cijfer op een 6 -O-.
Maar twee onvoldoendes deze SE week, ik ben op zich wel tevreden.


Twee onvoldoendes is netjes :) haal je echt wel weer op. Was dat betoog moeilijk? Wij hebben dat de volgende SE week.. In het Engels lijkt het me geen enkel probleem, maar in het Nederlands.. Oei haha. :7

Wij hebben de tweede SE week na de kerstvakantie. Afgelopen week heb ik een beetje rustig aan gedaan en hier en daar een beetje aan het pws gewerkt. Deze week ga ik mijn planning voor de tweede SE week maken, in de hoop dat ik daar weer zulke monstercijfers ga halen :))
Tussendoor ben ik ook nog bezig om mijn autotheorie te halen :):) Zijn er hier meer mensen die al begonnen zijn met hun rijbewijs of die 'm zelfs al hebben? Hoe gaat het bij jullie?


Mijn SE week is ook na de kerstvakantie. Hier helaas dikke stress met PWS want we moeten zo onderhand wel aan het experiment beginnen maar de periode is helaas al weer erg druk begonnen..

Ik heb 1 oktober mijn autorijbewijs gehaald, ik geniet er met volle teugen van!

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:51

Wat goed! Wij hebben inderdaad ook PWS stress. Morgen gaan we uitstel vragen op aanraden van onze begeleider, want wij zijn net de jaarlaag die veel korter de tijd heeft dan alle voorgaande jaren en de komende jaren :roll:

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:54

Ja wat een gezeur levert PWS op. Ik heb echt geen idee hoe we het op tijd gaan afkrijgen maar dat zijn zorgen voor later denk ik. :')

Trouwens, theorieexamen.nl is een hele goede oefensite voor je autotheorie!

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:12

Incroyable schreef:
Wat goed! Wij hebben inderdaad ook PWS stress. Morgen gaan we uitstel vragen op aanraden van onze begeleider, want wij zijn net de jaarlaag die veel korter de tijd heeft dan alle voorgaande jaren en de komende jaren :roll:

Precies hetzelfde hier! Vorig jaar waren de presentaties in maart of april geloof ik, dit jaar in februari ;(

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:14

Ik vond het betoog niet zo moeilijk hoor! Wij kregen 3 uur de tijd en daarin kregen we twee onderwerpen met daarbij een setje artikelen. Dan kreeg je kort de tijd om te kiezen voor welk onderwerp je het wilde doen. Wat ik het lastigst vond was om binnen de 500-600 woorden te blijven. Ik had een mooi betoog van 850 woorden geschreven en toen ik er 250 weg gehaald had vond ik het betoog toch wat minder. Maar verder vond ik het niet moeilijk eigenlijk, behalve spelling dan. Ik was ook na ongeveer 2 uur klaar.

PWS is hier echt drama. Alles is echt kei onduidelijk, we hebben pas net te horen gekregen wie de begeleiders zijn maar hoe en wat nu verder is nog niks over bekend. Ik snap er helemaal niks van. Volgens mij moet het gewoon optijd af zijn maar school lijkt niet zo'n haast te hebben.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:17

Wij moesten betoog in 60 minuten doen? :') alhoewel ik was binnen 40 klaar dus had geen 3 uur nodig ofzo

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:18

Vero schreef:
Wij moesten betoog in 60 minuten doen? :') alhoewel ik was binnen 40 klaar dus had geen 3 uur nodig ofzo

Dat is raar, wij kregen iets meer dan 3 uur (3 uur en 20 minuten en ik had extra tijd dus ik had 3 uur en 50 minuten := ), maar we kregen een onderwerp en iedereen vond het verschrikkelijk lastig erover te schrijven, dus ik had liever een keuze gehad tussen twee onderwerpen en wat minder tijd :+

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:19

Wij wisten het onderwerp wel al van te voren haha

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:20

Vero schreef:
Wij wisten het onderwerp wel al van te voren haha

Ik ook :+ Maar was geen fijn onderwerp :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:29

Kairos schreef:
Incroyable schreef:
Wat goed! Wij hebben inderdaad ook PWS stress. Morgen gaan we uitstel vragen op aanraden van onze begeleider, want wij zijn net de jaarlaag die veel korter de tijd heeft dan alle voorgaande jaren en de komende jaren :roll:

Precies hetzelfde hier! Vorig jaar waren de presentaties in maart of april geloof ik, dit jaar in februari ;(

Wij moeten al in december. Over iets meer dan 2 weken. -O-

Volgende week heb ik SE week, ben benieuwd hoe dat gaat en hoeveel onvoldoendes ik krijg.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:33

Wij wisten van tevoren dus niet welke onderwerpen er zouden zijn. Per onderwerp kregen we vier artikelen en binnen twee minuten moest je kiezen welk onderwerp je wilde. Dat vond ik wel kort. Inclusief juiste bronvermelding, net schrijf schema en zonder te kunnen voorbereiden vond ik drie uur wel netjes. Je argumenten enzo mochten ook alleen uit de gekregen artikelen komen, je mocht niet zomaar zelf wat bedenken of je eigen kennis gebruiken.
Maar in 60 minuten? Hoe moet ik dat voor me zien :') ?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:35

Wij moesten ergens in V5 een mondeling betoog doen voor Nederlands, vond het goed te doen. De geleide samenvatting daarentegen.. := Ik snapte niet veel van die tekst in ieder geval.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:45

Mondeling betoog hadden wij vorig jaar. Toen kreeg iedereen drie onderwerpen toegewezen die je thuis al wat kon voorbereiden. En op school kregen we te horen over welk onderwerp je mondeling moest gaan, toen kregen we 30 minuten om dat onderwerp verder uit te werken en daarna moest je je mondeling doen.
Ik had me niet bepaald goed voorbereid maar ik vond dat ook wel prima te doen.

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:51

Wij hadden voorig jaar een debat, ipv een betoog. Maar het komt een beetje op hetzelfde neer.

Aah....morgen engels & bio SE. Niet zo veel vertrouwen eerlijk gezegt, maarja, we zullen zien. Nederlands gisteren ging wel ok naar mijn gevoel, maar dat dacht ik ook bij mijn proef beschouwing en toen had ik een 4. :Y)
Al vallen mijn cijfers achter vaak heel erg mee, vorig jaar 0 onvoldoendes gehaald dus moet ik dit jaar wel voldoendes kunnen halen toch? _O-

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:53

nou, een schrijfschema hoefde niet. maar wat je doet is je banketstaaf wat argumentn en maak even goede scheiding tussen inleiding middenstu en slot en hopen op het beste _O-

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:56

Vero schreef:
nou, een schrijfschema hoefde niet. maar wat je doet is je banketstaaf wat argumentn en maak even goede scheiding tussen inleiding middenstu en slot en hopen op het beste _O-


Beste strategie. Hopen. :')

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:03

Maar Vero hoe moet je dat in zo'n korte tijd doen? Of kon je je thuis al voorbereiden? Als je in 60 minuten de artiekelen moet lezen, begrijpen waar het over gaat, een standpunt bedenken, goeie argumenten uit de teksten halen etc. kan je toch nooit ook nog een goed betoog schrijven? :')

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:09

Wij hebben volgens mij 3u de tijd om een betoog, beschouwing of uiteenzetting te schrijven. Op het moment van de toets wordt bekend gemaakt welke van de 3 we moeten schrijven. Een week van te voren krijgen we 3 onderwerpen te horen waar uit we mogen kiezen, dus we kunnen iig kiezen. En we mogen ons dus ook voorbereiden, wat wel net zo handig is. Lijkt mij onmogelijk om in 60 min een goed stuk te schrijven.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 11:33

Pindakaa7 schreef:
Maar Vero hoe moet je dat in zo'n korte tijd doen? Of kon je je thuis al voorbereiden? Als je in 60 minuten de artiekelen moet lezen, begrijpen waar het over gaat, een standpunt bedenken, goeie argumenten uit de teksten halen etc. kan je toch nooit ook nog een goed betoog schrijven? :')

Je moest voor de toets Je argumenten al bedacht hebben en onthouden en dan in dat uur schrijven

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:14

Oh ik dacht al :') . Wij konden van tevoren geen argumenten bedenken, die moest je terplekken uit de artikelen halen en dat zou nooit in 60 minuten kunnen haha. Jullie betoog ging ongeveer hetzelfde als ons mondeling, alleen dan hadden wij maar 30 minuten van tevoren.

Ik had eerst een 5,1 voor aardrijkskunde maar ik heb de leraar kunnen overtuigen om een aantal vragen voor de helft goed te rekenen en nu heb ik een 5,5 en dus maar één onvoldoende deze SE week *\o/*

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:27

Het is bij ons op school altijd zo vreselijk koud. Ik draag een hemd met een dikke trui en daarover heen een heel dik lang vest. En toch heb ik het koud, mede leerlingen ook. Volgens de directie gaat de verwarming aan zodra het buiten onder de 20 graden is.

Klaslokalen zouden tussen de 20 - 30 graden moeten zijn. 20 graden is voor leerlingen optimaal.

Nou dat is het bij ons op school echt echt echt niet!! Dus ik ga elke dag mijn temperatuur pistool meenemen, en bijhouden wat de temperatuur is.

Klaslokaal noteren, de tijd, de gemeten temperatuur binnen en de temperatuur buiten. Dat een week lang zodat ik een goed beeld kan zien over de algehele temperatuur in verschillende delen van het gebouw. Dat ga ik voorleggen aan directeur. Als ze de temperaturen in de winter niet kunnen verhogen (dat is ook wel lastig in zo'n groot gebouw), dan ga ik voorstellen dat ze de regel van "geen jas in de les" schrappen.

Want zelfs met drie laagjes en thermosokken kom je niet ver als het in je lokaal 16.2 graden is! (Ja die temperatuur heb ik dus gemeten vanochtend :brr: ).

Ze zullen wel niet zo blij zijn met mijn project, maar mijn klasgenoten steunen het :=