Iemand die instellingsgeld betaald? Tweede keer HBO/WO.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:15

Ik wilde na het behalen van mijn HBO diploma Bedrijfswiskunde een universitaire Actuariële wetenschappen master doen. Deze master sluit qua onderwerp heel goed aan op mijn bachelor, die een combinatie is tussen actuariaat en Operations Research. De UvA laat op de betreffende master enkel universitaire bachelors Actuariële wetenschappen toe. Amsterdam Business school bied wel een premaster traject aan maar laat op dat premaster traject enkel universitaire bachelors toe. Mijn HBO diploma was niet van vergelijkbaar niveau ondanks het feit dat mijn opleiding al veel specifieker in het vakgebied was dan die van bijvoorbeeld een universitaire Natuurkunde of Scheikunde bachelor. Toen ben ik naar de UvA terug gegaan en heb ik gevraagd of ik dan de bachelor Actuariële wetenschappen mocht komen volgen waarop ik te horen kreeg dat mijn HBO diploma al van vergelijkbaar niveau was aan een universitaire bachelor en dat ik dan dus instellingsgeld zou moeten betalen. Toen ben ik maar werk gaan zoeken want dat kon en kan ik helaas niet betalen. De droom is nu 3 jaar later nog steeds om ooit Actuaris te worden maar vooralsnog wordt het me door het Nederlandse onderwijssysteem zo goed als onmogelijk gemaakt.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie