Ruzie met word over tabel.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Ruzie met word over tabel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 20:17

Hallo allemaal, ik heb echt enorme ruzie met word op dit moment en ben zo gefrustreerd, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een kleine tabel die ik onderaan een pagina wil plaatsen. Hierbij onderbreekt hij een alinea die dus op de volgende pagina verder moet gaan. Dit gaat allemaal leuk en aardig, tabel gemaakt en naar de onderkant van de pagina versleept, maar als ik een bijschrift wil toevoegen verschijnt hij niet boven aan de tabel maar boven aan de alinea? Ik heb later in mijn verslag een langere tabel die over meerdere pagina's gaat, en dat is al helemaal een drama met de alinea. Bij plaatjes veranker ik die gewoon aan een bepaalde positie op de pagina en laat ik de tekst er omheen lopen, maar dat lijkt niet te lukken met een tabel? Ik krijg ook geen tekst omloop opties als ik hem selecteer en ook geen ankertje. Ik ben nu geneigd om mijn tabel maar als plaatje erin te gooien, maar misschien dat iemand hier een beter idee heeft?

Ik heb overigens office 365 :)


muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 21:09

Ik heb het uiteindelijk opgelost door het bijschift toe te voegen als tekstvak, geinspireerd op het idee van NAIWHL, dan kan ik hem gewoon verplaatsen. Het probleem was echt het bijschrift invoegen door wat ik vermoed de verankering van de tabel aan de alinea die ik niet losgekoppeld kreeg. Bijschrift deed ik eerst toevoegen door tabel selecteren > rechter muisknop > bijschrift toevoegen.

Maar als iemand weet hoe ik een tabel zich gewoon netjes kan laten gedragen ben ik nog steeds benieuwd :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Baredawn, Claudia1993_, Googlebot, J30d, leenleen11, Luckyy80, Mariett, Poekkie, SannevZ, Syzygy en 72 bezoekers