Werk: Vertrouwelijke info / HR vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:00

Ik ben hr en heb ervaring met een geval als deze. Wij namen “de zaak” over omdat het in dit geval ging over 2 mensen van dezelfde afdeling. In het begin wilde de manager het zelf oplossen en de betrokkenen wilden dat ook maar uiteindelijk bleek dat een foute keuze omdat de manager tussen de twee partijen stond en dus de gebeten hond werd. Dit heeft een heel groot effect gehad op de afdeling. Dit soort situaties zijn heel ingewikkeld en gaan meer richting psychologie dan richting leidinggeven en dit gaat veel te ver voor een leidinggevende. Wij als hr liepen al op onze tenen om het te managen (situatie was heel heftig) en dan hadden we ook nog bijna elke dag de manager op ons kantoor zitten die stoom af moest blazen. Tussendoor hadden we de betrokkenen bij ons. We zijn daar een paar maanden lang dagelijks mee bezig geweest. Achter een situatie als deze gaat veel meer gebeuren dan puur de situatie tussen jou en hem. Hr heeft wel een cruciaal aandeel hierin.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Werk: Vertrouwelijke info / HR vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:45

Ik sluit me aan bij glamorgana. Als werkgever moet je je mederwerkers een veilig plek kunnnen bieden. Dit hoort ook bij veilige werkplek. De ellende is dat dit wat lastiger waar te maken is dan materiële zaken. Maak er werk van en vraag hulp. Reken er maar op dat het het gedrag niet minder gaat worden, eerder meer. Afwachten helpt in ieder geval niet zo lang er geen duidelijke stappen aan vooraf zijn gegaan

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:46

ruitje schreef:
Als ik als manager dit verhaal nergens zou melden en maanden later blijkt dit te escaleren of stap jij naar iemand anders...

Dan heb ik een hele pittige waarschuwing of een probleem met mijn baan.


Inderdaad. En terecht ook vind ik persoonlijk. Naast de doelen van je bedrijf waarmaken is het ook jouw taak als manger om goed voor “jouw mensen” te zorgen. Als je hier niks mee zou doen dan verzaak je die laatste taak behoorlijk

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers