Kan dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 10:41

Ik werk al ruim 20 jaar voor dezelfde werkgever in ploegendienst. Een paar jaar geleden viel ik regelmatig flauw tijdens mijn nachtdiensten en heb ik na diverse gesprekken en bezoekjes aan de huisarts met mijn toenmalige leidinggevende afgesproken dat ik geen nd meer hoef te draaien. Sind een maand hebben wij een nieuwe leidinggevende en deze verteld mij nu dat deze afspraak nu niet meer geld... ik heb het zwart op wit op papier staan echter is er geen dossier aangemaakt
Destijds door mijn toenmalige leidinggevende en ging alles via de huisarts en niet via de bedrijfsarts. Ik knijp hem dus nu een beetje want dat houdt dan in dat ik de nachtdienst weer in moet wat voor mij zou betekenen dat ik op zoek moet gaan naar een andere baan. De huidige leidinggevende is er voor een periode van 1 jaar daarna komt er weer een ander.... wie weet dit?.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:45

Staat op papier. Die kerel heeft niks te zeggen over jou capabeliteit om ND te draaien.

Jij hoeft het dus niet te doen. En hij zoekt maar lekker iemand anders voor die ND.

Niet jezelf op de kast laten jagen hoor! Je bent niet voor niks naar de dokter geweest.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:47

Maar het kan toch ook zo zijn dat het probleem van het flauwvallen nu niet meer aan de orde is?

Kun je niet gewoon proberen? Als het niet gaat weer opnieuw aankaarten?

Als jij trouwens iets officieel op papier hebt staan lijkt me dat geldig?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 10:53

Dat heb ik zeker overwogen hoor maar het gaat mij nu om het principe.. er komt een nieuwe leidinggevende en alle afspraken worden van tafel gewuifd zonder enig overleg.. tuurlijk wil ik best met hem in gesprek en het nog eens proberen maar dan wel
De afspraak als het niet lukt de regel blijft bestaan...want het is geen pretje hoor als je ke de hele nacht slap voelt en ieder moment zo voelt dat je onderuit gaat... dat is voor mij geen werkbare situatie en inhouden dat ik door een andere leidinggevende straks na ruim 20 jaar werken op Zoek moet naar een andere baan.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:09

Volgens mij hoort zo'n afspraak gewoon te blijven bestaan. Tenslotte blijf jij dezelfde baan houden en verandert er eigenlijk niets voor jou / jouw contract.
Je krijgt alleen een nieuwe leidinggevende.

Op mijn werk ben ik zelfs meerdere keren van pand verwisseld en van teamleiders, maar afspraken uit het verleden gelden nog steeds. En dan zelfs nog van een CAO naar AVR gegaan.

Ik zou dan ook niet zomaar toegeven, als je het wel gaat proberen loop je het risico dat je wel flauw valt en kom je verkeerd terecht komt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23426
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:10

Waarom op zoek naar een andere baan? Gaat hij je ontslaan dan?
Laat maar komen, je hebt op papier dat je geen nachtdiensten kan doen, laat hem als werkgever dat maar proberen te overrulen dat gaat hem niet lukken en als ie je dan wil ontslaan zou ik keihard in verweer gaan.
Niet op je kop laten zitten hoor!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:11

Ik zou juridisch advies inwinnen en daarvoor zeker geen nachtdiensten draaien.
Zij weten wel hoe je dit moet aanpakken. Of je zelf naar de bedrijfsarts moet met je gemaakte afspraken of dat je leidinggevende dat moet regelen of dat het toch moet proberen (wat ik me niet kan voorstellen) of wat dan ook het verstandigste vervolg is.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:38

Ga even langs een rechtswinkel en laat ze daar een mooie brief voor je maken. Je staat in je recht en je kunt niet ontslagen worden.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 14:39

Ik zal niet ontslagen worden maar dit hoort wel bij mijn functie en dan zoeken ze mss een andere baan binnen het bedrijf ( werk in de zorg). ik heb een contract met het bedrijf en niet met de desbetreffende afdeling. Mijn vorige leidinggevende is met pensioen en deze volgde hem op. Het enige wat ik als bewijs heb zijn datums van mijn gesprekken en een mail waarin dus staat dat zolang ik op deze afd werk geen nachten hoef te werken.. ik zal morgen eens de rechtswinkel bellen voor advies idd.. bedankt

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:48

lnvdh schreef:
Ik zal niet ontslagen worden maar dit hoort wel bij mijn functie en dan zoeken ze mss een andere baan binnen het bedrijf ( werk in de zorg). ik heb een contract met het bedrijf en niet met de desbetreffende afdeling. Mijn vorige leidinggevende is met pensioen en deze volgde hem op. Het enige wat ik als bewijs heb zijn datums van mijn gesprekken en een mail waarin dus staat dat zolang ik op deze afd werk geen nachten hoef te werken.. ik zal morgen eens de rechtswinkel bellen voor advies idd.. bedankt


De mail is tussen jou en je oude leidinggevende? Deze is dan nml. nog steeds rechtsgeldig.

Alleen is je werkgever verplicht je in dienst te houden. Hij mag je wel verzoeken om op een andere locatie te gaan werken. Je zegt het zelf al, je werkt voor de instelling niet voor deze groep.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 15:21

Ja daar ven ikdus ook bang voor.. dat ze dan zeggen ga maar op een andere afdeling werken terwijl ik op deze al 18 jaar met plezier werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:25

Hebben jullie geen hoofdkantoor of iets dergelijks? Ik zou je vraag eerst even bij hen neerleggen dan.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:25

lnvdh schreef:
Ja daar ven ikdus ook bang voor.. dat ze dan zeggen ga maar op een andere afdeling werken terwijl ik op deze al 18 jaar met plezier werk


Ik zit in de tegenovergestelde situatie. Door een schouder blessure kan ik ws. niet meer terugkomen op de groep waar ik werk. Hoop dat mijn manager snel met een voorstel komt voor een andere groep.

Je kan de mails ook voorleggen aan de bedrijfsarts. Maar hou er rekening mee dat de uitspreken van de bedrijfsarts richtlijnen zijn en niet bindend.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:42

Ik snap sowieso niet dat oud manager met haar huisarts heeft gesproken..dit zijn juist zaken voor een bedrijfsarts.......

je arbeidsvermogen/beperkingen is niet iets wat een HA bepaald.....

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 12:17

ik heb het met mijn huisarts besproken destijds. ze gaf toen aan ga er eens mee naar je huisarts... en dat had ik gedaan. ze zei destijds dat een bedrijfsarts alleen een adviserende rol heeft en ik mijn huisarts goed kende.. dus zogezegd zo gedaan...mijn huisarts heeft toen een paar dingen voorgesteld die ik kon doen wat ik ook heb gedaan maar allen zonder positief effect.... daarna heeft mijn leidinggevende gezegd dat ik het geprobeerd heb en ik geen nachten meer hoefde te werken zolang ik op deze afdeling zit...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23426
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:27

Staat daar zwart op wit?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:35

Ja de mail heb ik nog, daarin staat dat we hebben afgesproken dat ik geen nachtdiensten meer hoef te werken zolang ik op deze afdeling werkzaam ben

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:36

En dossier kan ik bij huisarta opvragen natuurlijk

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23426
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:51

Nou prima toch, maak je niet druk en wens je nieuwe teamleider veel succes +:)+