Studieswitchstruggles

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Studieswitchstruggles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 11:39

Hai allemaal,

ik ben afgelopen september begonnen met de hbo opleiding Social Work (SPH en MWD gefuseerd in een nieuwe opleiding). De eerste periode zit erop en het blijkt dat dit toch niet aan mij besteed is |o
De vakken zijn wel interessant, maar de manier waarop past gewoon totaal niet bij mij.

Nu wil ik dus eigenlijk zo snel mogelijk switchen van studie, want hier word ik echt niet vrolijk van. Het handigst zou zijn in te kunnen stromen in februari, maar helaas zijn er in de buurt maar weinig hbo studies die in februari studenten toelaten. Ik zit nu in Alkmaar bij Inholland. Het liefst blijf ik daar in de buurt, maar Haarlem of Amsterdam zijn ook nog wel te doen met het ov.

Pabo leek mij misschien leuk, maar die beginnen pas weer in september in Alkmaar, in februari wordt er wel in Den Haag en Rotterdam begonnen maar dat is voor mij niet haalbaar.
Wel sta ik open voor andere richtingen, maar ik vind het gewoon heel lastig gegeven dat ik geen idee heb wat ik wil doen later.

Een switch van hbo naar mbo heb ik overwogen (omdat ik wel een praktisch persoon ben), maar ik krijg nu studiefinanciering en zonder hbo diploma moet ik dit terugbetalen.

Ik zit dus behoorlijk in de knoop nu, zeker omdat ik niet alle tijd van de wereld heb.

xx


Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 11:52

horsiegek schreef:
Lijken de beroepen die je hiermee kunt gaan doen nog wel leuk? De vakken vind je wel interessant zeg je, alleen de manier waarop niet zo. Ik zou dan gewoon doorzetten. Ik vind ook wel eens iets niet leuk maar ik heb een doel voor ogen.


Misschien moet ik even dieper ingaan op waarom de manier waarop me niet lekker zit met hulp van een recent voorval. We kregen dus een gespreksoefening in drietallen. 1 hulpverlener, 1 cliƫnt met een probleem, 1 observator. Dus iedereen moest een probleem verzinnen waar ze over gingen praten in dat gesprek met klasgenoten. Nou had ik wel een paar problemen thuis maar dat was niet iets waar ik het op school met klasgenoten over wilde hebben. De docent heeft mij net zolang gepusht tot ik eigenlijk al zat te huilen in de klas, en toen stopte ze nog niet met doorvragen. Heb haar uitgelegd dat dit echt niet werkte voor mij maar het antwoord was eigenlijk dat ik maar moest leren me open te stellen. Ik snap waarom ze het doen, maar het is niet iets wat je kunt forceren vind ik. Dit soort dituaties komen vaker voor en het voelt echt niet goed.
Ik voel me er dan ook echt niet lekker bij. Verder is de opleiding natuurlijk veel gericht op theorie en methoden, terwijl ik meer hou van nuchterheid en losjes. Ik heb ook niet het idee dat de opleiding mij de dingen leert voor de manier waarop ik graag werk, en ben oprecht bang dat ik gevormd wordt tot iets wat ik niet wil zijn

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla en 14 bezoekers