Equitherapeuten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Equitherapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 08:51

Beste bokkers.

Voor veel van ons is het werken in de paarden een droom.
Ik werk nu als ggz verpleegkundige ( psychiatrie dus) met heel erg veel plezier. Al is een woonvorm niet per se mijn ding en zou ik graag meer overdag werken.

Nu is het idee gevallen om de opleiding tot equitherapeute te volgen tijdens een loopbaan coaching. Ik heb al veel informatie verzameld, maar ben op zoek naar persoonlijke info.

Hoe ervaarde je de opleiding, was het heel zwaar? Of viel het mee. Hoort er veel thuis studie bij?

Werk je er ook in? Binnen een bedrijf? Of als zzp?

Bedankt

Maris_

Berichten: 1448
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Equitherapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:26

Je kan eens contact opnemen met Ulrike Thiel van Hippocampus.. als je haar Googled vind je haar gegevens wel :)

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Equitherapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 09:31

Haar gegevens heb ik al gekregen.

Ik wil nu vooral weten hoe de opleiding ervaren wordt. En het werk zelf. Want het is een pittige investering in zowel tijd en geld. Omdat het voor mij op papier de meest logische stap is wil nog niet zeggen dat het dat ook echt is

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Equitherapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:36

Sinds een aantal jaar combineer ik een praktijk als psycholoog met het werken met paarden (en een rits activiteiten naar bedrijven toe).

Opleidingen volgde ik zowel in Belgiƫ als in Nederland, als je info wil mag je me altijd contacteren.
Qua tijdsinvestering vond ik het meestal wel meevallen, als je al actief bent kan je je casussen gewoon uitschrijven op je bestaand cliƫnteel - mits toestemming. De grote variatie aan inhoud vond ik het moeilijkste om iets te vinden waar ik volledig achter stond.